Předpokládám, že AI neměla omezení vyplívající ze sledování jedné obrazovky, používání jednoho kurzoru myši, omezeného počtu klávesových zkratek (a počtu skupin jednotek), počtu akcí, které dokáže hráč udělat za 1 sekundu atd...
A proto nelze tvrdit, že DeepMind vyhrál kvůli "inteligenci". Možná AI vyhrála kvůli rychlejšímu "klikání". Zajímalo by mě, jak by si AI stála proti lidem za podmínek, kdy se ze soutěže vyřadí všechny proměnné kromě té inteligence.
https://deepmind.com/blog/deepmind-and-blizzard-release-starcraft-ii-ai-research-environment/
"Ultimately agents will play directly from pixels, so to get us there, we’ve developed a new image-based interface that outputs a simplified low resolution RGB image data for map & minimap, and the option to break out features into separate “layers”, like terrain heightfield, unit type, unit health etc. Below is an example of what the feature layer API will look like."
https://us.battle.net/forums/en/sc2/topic/20751595428
tady je podrobnější diskuze. AI ovládá hru stejně jako hráč.
Tohle video je jen část přenosu řešilo se to,.. https://youtu.be/cUTMhmVh1qs?t=3232
Minimalne su tam uz separovane layers a podobne zjednodusenia. Ked uvidim robota ktory bude mat kameru a ramena aby pisal na klavesnici a hybal mysou tak vtedy uverim v AI.
Dalsia vec bude posadit tuto AI pred neznamu mapu a kolko bude trvat adaptacia a ci vobec sa podari.
A potom uplne dalsia tema, posadit ju pred warcraft. Az vtedy to bude aspon nejaka 'inteligencia'. Dovtedy je to pre mna 'naprogramovany' stroj.
Jelikož se AI učila z lidských her tak nemůžeme říci že by přehrála člověka inteligencí ale že se naučila napodobovat strategie pro hráčů a pak je provádět lépe než autoři.
Já hraju platinum ve StarCraft a dost mě dělá problémy management aby vše plynule běželo a neprojel jsem to kvůli makru. V tomhle bude AI naprosto bez problémů.
Souhlas. Tez si myslim, ze to AI vyhrala prevazne diky schopnosti delat vic veci najednou a mit prehled o vsem vsude.
Muze napriklad koordinovat utok na 5 mistech najednou, hrac samozrejme muze resit pak obranu na 1-2 mistech. Protoze samozrejme lidske oko a mozek ma urcitou setrvacnost a schopnost soustredit se na urcite prostredi.
Ale i tak je to pekny vysledek. Rozhodne by to byl zajimavy souper-bot pro solo trening. Vetsinou boti stoji za prd, maji predprogramovane urcite strategie a tech se drzi. Schazi jim rozmanitost.
AlphaStar je ve skutecnosti rodina botu a pro kazdou hru se pouzil jiny, nezavisle na vysledku predchoziho "zapasu".
Effective APM je srovnatelne s profiky, prumer je spis nizsi a na konci rozlozeni, pri spicce jako stalker micro, mel AlphaStar cca 950 apm -- Korejci muzou mit kolem 900 apm. V tom neni zasadni rozdil. Rozdil dela to, ze lidsky hrac pritom dela vic chyb, takze vybere spatnou jednotku nebo se uklikne (accuracy).
Z jakého zdroje čerpáš? Zde ty průměry vypadají výrazně odlišně:
https://storage.googleapis.com/deepmind-live-cms/images/SCII-BlogPost-Fig09.width-1500.png
Z replay tzv. Efektivní average APM, těch 800 to udělá jen když se počítají makra jako select group to napovídá jako X kliků výběr jednotky. Ty nevypovídá o ničem hráči rádi spamují switch group aby měli větší statistiku. Oni Teda spamují i tu efektivní na začátku hry když ještě není co řešit, nejlepší drtič dá i 400 po krátkou dobu, průměr je lehce přes 300 spamují se výběr worker bez makra.
Pustte si video na deepmind blogu (https://deepmind.com/blog/alphastar-mastering-real-time-strategy-game-starcraft-ii/). Explicitne tam rika, ze umela inteligence ma omezeny pocet akci (mene nez top pro-hraci), aby musela vitezit strategii a ne rychlejsim klikanim.
AI je vsetko, i obycajna kalkulacka, zalezi ovsem aky level AI... Ai sa deli na tucet levelov, zakladne 3 su pak pekne popisane vo videu od tajomnych5. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DZ-hfUNiVIQ8&ved=2ahUKEwjf6c3jp47gAhWJsKQKHXT0BHIQtwIwAXoECAUQAQ&usg=AOvVaw20zjSi0Njn0oZiev_nv9cl