Tak nejak mi prijde, ze pulka lidi co tu reaguje na clanek bud necte, neumi cist nebo nerozumi psanemu textu. Zda se totiz ze nechapou, ze tato AI se narozdil od pseudo AI ktere normalne ve hrach jsou (balik scriptu a hromada cheatovani) naucila vsechno tak jako se uci clovek (potazmo clovek co nikdy nevidel ZADNOU pocitacovou hru), tj. "koukanim na obraz" a osahavanim si, ovladala hru tak jako ji ovlada clovek tj. vnima obraz a zvuk a klika mysi a pouziva klavesove zkratky, pochopila princip a sama si urci vlastni strategii pro vyhru. Tady prece neni ni uzasneho na tom, ze se nauci hrat nejakou pocitacovou hru, tady jde o to ze k tomu nema obezlicky a skripty, pouziva "humanoini I/O" a resi velice komplexni ulohy a planovani. Priste se muze obdobnym zpusobem naucit treba ridit letecky provoz nad celou evropou nebo vymyslet optimalni rizeni semaforu ve mestech aby optimalizovala provoz na plynulost a bezpecnost. SC2 byl vybran zejmena proto jak je pro AI slozita na pochopeni a ovladani a zaroven snadna na opakovani aby se mohla ucit. Meh... chtel bych videt jak "Mugli z jungle" za rok a pul dosahne stejneho vysledku... heretici. :-P
Pěkně napsáno. Mne zase zarazilo, jak velké procento lidí, kteří jsou vzdělaní a v obraze, není ochotno přijmout fakt, že v omezených a opakovatelných úlohách bude/je AI prostě daleko před lidskou, už jen proto, že to může zkoušet stále dokola. Těžko můžete někoho porazit, pokud něco zkouší 200 let, to prostě přesahuje lidské možnosti. Navíc, když je do toho Google schopen krátkodobě vložit obrovské výpočetní zdroje. V reálném životě bude/je to nasazení mnohem pomalejší a jen pro mnohem opakovatelnější a omezenější problémy. Už dnes se ale AI masově nasazuje v USA pro posuzování smluv a údajně se ušetří až 70-90% nákladů na právníky.
A taky mne překvapuje, jak si někteří "mladíci" myslí, že hrát nějakou střílečku je intelktuálně náročnější, než třeba hrát hru jako je Go :). To mne opravdu pobavilo.