AI by měla pomáhat lidem a ne hrát hry. Za 200 let učení a skoro žádný výsledek? O co se ten výsledek liší od prvních programů na šachy? Horší měl jen uložené zahájení a koncovku. Lepší i pár partií a pořád jen hledal ze vzorů odehraných partií. Opravdu se AI učia, nebo jen ukládala 200 let statistiku nejlepších strategií? Opravdu by tohle nezvládnul lepší statistický program s určováním % výhry pro konkrétní mapu? projít si 200 let "učení" a zaznamenat si nejlepší statistiku pro výhru nemohu nazvat umělou inteligencí. Já bych to nazval jednorázový automat na tuto konkrétní mapu. Nelze ji vzít a bez učení použít na něco jiného. To co se naučí určitě umí rychle a perfektně, ale spíš bych to přirovnal ke stavovému automatu na určitou úlohu. Ne za AI.
využívají derivace či gradienty - a to má být ta inteligence? Vezmu soubor vědomostí šlověka od první třídy. Proces učení ukončím VŠ. Mám pocit, že bez simulace ( učení - procházení stromu a postupné negování špatných výsledků)nemohu tuto UI/AI použít jako náhrada třeba VŠ vzdělaného ekonoma. Až to bez simulace dojde k přibližně stejnému výsledku jako u člověkk, tak to nazvu UI/AI.
A jak to budou nazývat ti, kteří se budou snažit naučit počítač skutečně inteligentně myslet? Termín AI je znouzectnost. Kdysi doufali, že je možné naučit počítač inteligentnímu chování. Nepovedlo se. Pochopili, že ten cíl je nedohledný. Tak začali termín AI používat pro to, pro co se používá. Sice AI systémy nejsou inteligentní, ale granty se točí a hype jede. Je to docela hnus.
A to jsou ty vaše rozplizlých termíny. Citace z Wikipedie: Strong artificial intelligence or, True AI, may refer to:
Artificial general intelligence, a hypothetical machine that exhibits behavior at least as skillful and flexible as humans do,...
Takze AI na úrovni chobotnice říkáte string nebo ne? Je podobná lidské v univerzálnosti, jde o skutečné mysleni, ale je na mnohem nižší úrovni.
Mně by taková AI stačila, abych to považoval za uspěch a existenci AI (generál, strong, whatever). Jenže k tomu se počítače ani zdaleka neblíží. Místo toho se 200 let učí hrát primitivní hru a zkušenosti neumí uplatnit na hře jiné.
> učení - procházení stromu a postupné negování špatných výsledků
Metod učení je celá řada, pokud znáš jen tuto, tak to sice vysvětluje tvou argumentaci, na druhou stranu to ukazuje, že by sis to měl doplnit.
Nevím proč zde kladeš nějaké podmínky na učení bez simulace. Člověk se naprosto běžně učí pomocí simulace v mnoha oborech.