nebudou, uz jsou :(
uz nevim, kdy jsem videl nejaky film v kine, co nebyl namixovan podle overeneho scenare a overenych elementu: spravny politicky korektni mix hercu (podle barvy plety, podle genderu), zensky motiv (laska, vzdychani, slzy, psychicke utrpeni), chlapsky motiv (nejake nahate sceny, honicka v autech, nejake bojove sceny, ci mlaticka v baru), ... napinani a natahovani 'deju', az na konec hlavni hrdinove (obycejne postarsi muz a mlada kocka) odchazeji ruka v ruce do zapadajiciho slunce a na zaver jeste reknou nejakou straaaasne 'vtipnou' hlasku
samozrejme nezavisla scena je trochu o necem jinem (nebo severani, britove a japonci si drzi svoji uroven), ale to nejsou kasove trhaky
Proč s tím přišli tak pozdě?
US film jde obvykle popsat pomocí deseti parametrů:
1) Kolik amíků je na začátku
2) Co je pokosí (meteorit, infekce, mimozemšťani,...)?
3) Kde se to celý odehraje?
4) Kolik pomocníků hlavní hrdina má?
5) Kolik amíků zařve, než se hrdina dostane do akce?
6) Kolik pomocníků odpadne nebo zradí?
7) Kolik neamíků se mu povede pokosit?
8) Je hrdina zranitelný?
9) Bude mít hrdina svatbu, nebo funus?
10) Jak to má být dlouhý?
No a z těchto parametrů poskládá film klidně i Ivan Nový nebo podobný algoritmus... A dílo je od výtvoru člověka nerozeznatelný.
To je ale staletími osvědčený postup tvorby příběhů.
0) jak daleko to je (za sedmero/devatero řekami/horami, nebo daleko/předaleko)?
1) je tam jen král, jen královna, nebo král a královna?
2) kolik má/mají dětí (0,1 nebo 3)?
3) jsou to synové nebo dcery?
4) kdo ohrožuje království (drak, černokněžník, jiné království)?
5) jakou škodu způsobí ten, kdo království ohrožuje (zastraší, vypálí nějaká města, pobije vesničany, zakleje někoho)?
6) kdo království zachrání (hloupý vesničan, provorozené dítě, třetí dítě, cizí hodný princ)?
7) jaká je odměna (půl království, princezna, truhla zlata)?
Aneb scénka s panem Kemrem:
Rádio: „V tom království vládl král, který byl velice starý.”
Děda Komárek: „To von bude mít tři syny.”
Rádio: „A ten král měl tři syny.”
Děda Komárek: „Sem to řikal.”
AI pise akorat dialogy a v tech se porno od roku 1923 (patrne i drive) zrovna moc nikam neposunulo. http://www.geefme.nu/m1139_Ja%2Bgeloof%2Bme%2BDie%2Bregisseur%2Bis%2Becht%2Bnodig.html
Mozna se dockame i filmu s novou tematikou a novymi akcnimi hrdiny, nepriklad:
Garbage Collector (alias The Recyclator) - snasi se ze strech s velkymi plastovymi pytli, do kterych sbira odpadky, se kterymi odleta do nejblizsiho recyklacniho centra. Film je orientovan zejmena na mladez a ma ekologicke osvetove poslani.
The Constipator - nadany nadprirozenymi schopnostmi zpusobi, ze se padousi 14 dni nevyserou a zvysi se prijmy Big Pharma za laxativa.
The Transpirator - je nadany neznamymi nadprirozenymi schopnostmi, ale v padousich vyvola takovou hruzu, ze se zpoti jak dvere od chliva. Policie je pak dopadne podle smradu.
Zajímavé je, že pravidla amerických filmů se dají snadno odpozorovat, ale natočit podle nich film je ve skutečnosti velice těžké. Podívejte se jen, jak si se žánrem detektivky neumí poradit česká kinematografie, a nebo hororu. Vždy z toho vzejde něco divného, často velmi nudného. V hororech snad obstojí jen Herzova Morgiana. Z detektivek žádná.
Tak v ceske kimematografii bohuzel chybi jmena kalibru, jaka tam byla treba v sedesatych letech, kdy navzdory bolsevikum nekteri natocili dobre filmy, nekdy i celkem vyznamna dila. Nekteri z nich pak jaksi vyhnili a pozdeji uz nic poradneho nenatocili nebo se podminky tak zhorsily, ze uz to proste neslo. Dnesni tvurci by ale udelali lepe, kdyby se chytili kostat a sli zametat. Nevim, jak se do filmu a TV lidi dnes dostavaji, ale dela to dojem tlacenky, protoze vystupy tomu odpovidaji.