Tisková zpráva? Není to spíše obyčejná reklama? Hovoří o jediné firmě, obsahuje pouze "pozitivní" informace o ní.
Pokud ale z dlouhodobé spolupráce s onou firmou plynou Rootu dobré zisky, tak pak OK. Jen by se placená inzerce měla označit.
Není to reklama, nedostali jsme za tu zprávu zaplaceno. Dorazila mezi jinými tiskovými zprávami (kterých chodí tuny) a byla relevantní k našemu tématu – informuje o současném stavu na trhu poskytovatelů připojení. O těchto věcech běžně píšeme.
Prakticky každá zpráva se týká nějaké firmy, spousta z nich není negativní: Intel vydal nový procesor, Canonical vydal nové Ubuntu, registrátor změnil algoritmus podpisu domén. Nikdo z nich za zprávy neplatí, přesto je vydáváme, protože to je naše práce.
Stejně si myslím, že slepé otiskování přijatých tiskových zpráv není správné. Kolikrát mohou být nepravdivé, zavádějící, nebo jen tendenční či neúplné. Přínosem otiskovatele by mohlo být, kdyby zkombinoval více zdrojů a nabídl vyváženější pohled na věc (například v tomto případě zmínit, jak je to s rychlostmi uploadu, že se o firmě traduje mnoho nelichotivostí a jestli jsou pravdivé...).
Mimochodem, "zdroj: tisková zpráva" má znamenat co? Možná jsem jen hloupý, znamená to, že autorem zprávy je PR oddělení uvedené společnosti? Takhle není zřejmé, kdo (člověk nebo společnost) text zprávy napsal.
Mě také tahle zprávička připadá spíš jako reklama. Hlavně když jí porovnám s tou na lupě se kterou nemám jediný problém.