V podstatě se buďto musíte dohodnout, nebo vám bude dohodnuto (sondou).
O to nic, bezpečnost státu si takové možnosti žádá.
Daleko víc by mě zajímaly mechanismy kontroly užití, protože to je daleko důležitější téma k diskusi (a tlaku na parlament), než se "divit", že tajné služby pracují tak nějak tajně.
Miroslav Šilhavý
Což není pravda, protože např. u klasického úředníka není problém dohlížet na něj a celé oddělení jakýmikoliv prostředky. Což není při činnosti tajných služeb tak úplně možné. V případě zaklekávání taky takové údaje nepodléhají utajené a na utajování se nepodílí další státní složky.
Nepřipadlo by Vám problematické, kdybyste se o zaklekávání dozvěděl po třeba 3 letech, nebo z pamětí přísušníka a mohl jenom doufat, že to některá z vlád odtajní a mezi tím, tato praxe ovlivňovala ostatní subjekty roky a stejně byste neměl co udělat, abyste se o tom zase nedozvěděl (možná vůbec) někde po letech?
1. 10. 2020, 14:59 editováno autorem komentáře
<rant>Bohužel jsou věci a skutky, které zpět vzít nelze, třeba protože už na základě informací padly výstřely, lidé strávili měsíce a roky ve vězení, vztahy se mezitím rozpadly, firmy krachly atd.
Zatím jsem taky v žádném článku nečetl, co jsou odhadované náklady na uvedení těchto nařízení do praxe, jako že budou nenulové i kdyby se nikde nic neinstalovalo, protože se nad tím minimálně stráví čas v nějaké zprávě a v auditech.
Btw. hlavně v oblasti "tajných" služeb se ani zpětně spousta věcí nerozebírá tak, jak by bylo potřeba a bylo legitimní, ať už se jedná o ty nedemokratické nebo ty demokratické. Jen se podívejte, jak takzvaně demokratické země jako USA a UK zachází s Julianem Assangem. Ten sice není osobnostně asi zrovna příjemná osobnost, ale jak tvrdí jiní, kteří se tím tématem zabývají osobně, zde nejde o chování Assange, ale právě odhalování přečinů tajných služeb. Tyto služby mají zásluhu na tom, že jemu a jeho okolí prakticky zničily život a praktikují psychické týrání v přímém přenosu.
Další věc je, že jsem ještě nikde nečetl informace, kolika teroristickým útokům bylo činností tajné služby zabráněno. Vždycky čtu jenom, že terorista byl policii resp. tajné službě znám...
Dejme tomu, že se sondami bude zase známo o něco víc, ale reálně nikdo nezjistí, jestli z toho bude nějaký užitek a nebo budou zase umírat nevinní lidé a potom přijdou bezpředmětná oficiální prohlášení. Nikdo neví, kdo bude skutečně kompetentně činnost tajné služby v tomto případě kontrolovat. Protože všichni víme, jak kompetentní různé výbory jsou, když se zodpovědnost tak krásně rozloží mezi několik lidí a ještě je všechno tajné.</rant>
"jste mi vytrvale tvrdil, že není problém kontrolovat tajné služby - protože jsem řekl, že to problém je, protože pracují tak nějak tajně."
A ja jsem vam tam dokonce postnul konkretni navrh na mimoparlamentni kontrolni organ, ktery by mohl nahlizet do zivych svazku (tedy aktualne akci), lec vy jste ho ignoroval. Ale ja jsem tak hodny ze vam ho poslu znovu:
@bez přezdívky
Nevzpomínám si. Pravděpodobně jsem to tehdy ignoroval ze stejného důvodu, ze kterého to budu ignorovat i nyní. Za prvné se to jinak nevyslovuje k tématu, tedy problematická kontrola tajných služeb a za druhé to stejně moc neřeší, protože taková komise stejně neuvidí nic jiného než jí služba poskytne a jelikož utajení bude stejné jako by bylo, my voliči se stejně nedozvíme víc než bychom se dozvěděli jinak. Efekt bude minimální, spíš se bude muset pouze věci více opapírovat. A další lidé dostanou možnost vynést nějaké infromace, jak je už v podstatě folklórem.
Ale jste opravdu hodný že jste nám sdělil to s čím se zapojujete do vlákna diskuze.
1. 10. 2020, 14:52 editováno autorem komentáře
Za prvné se to jinak nevyslovuje k tématu, tedy problematická kontrola tajných služeb a za druhé to stejně moc neřeší, protože taková komise stejně neuvidí nic jiného než jí služba poskytne a jelikož utajení bude stejné jako by bylo, my voliči se stejně nedozvíme víc než bychom se dozvěděli jinak.
Aha, vy považujete specifikum za "problém". Podobně, jako třeba to, že finanční správa vidí do registru obyvatel a má možnost nahlédnout na Váš účet, aniž byste to viděl (tzv. vyhledávací činnost v rámci vyhledávací části spisu).
Jinak píšete blbiny. Složení parlamentu se mění a tajné služby nemohou dlouhodobě zakrývat svoji činnost. Už jen protože by je nový parlament vykosil (a ne že by se to už nestalo).
A další lidé dostanou možnost vynést nějaké infromace, jak je už v podstatě folklórem.
Co kdy kdo vynesl zajímavého? Pár malých střípků se najde, ale v zásadě byly všechny vynesené informace jen o tom, že tajné služby provádějí činnosti tajných služeb - sledují, vyhodnocují a mají možnost reagovat, když je to potřeba. Jen naprosté minimum kauz se týká toho, že by byly poznatky skutečně zneužity.
@Miroslav Šilhavý
Blbiny píšete Vy. Z reálných situací víme, že např. posl. 10 let existovala jakási rivalita mezi VOZ a BIS a skončilo to agentem Psíkem v nějaké africké državě. A za tu dobu se vystřídalo několik vlád, dokonce fundamentálně jiných a nikdo nejspíš nevěděl vůbec nic. A historie, i nedávná, je podobných "služby dělaly a nikdo nevěděl" plná.
Tak už si přestaňte vymýšlet nějaké umělé nepadnoucí příklady, které mají jaksi vypodložit vaše křivé teorie, když máte reálných příkladů jenom za poslední 2 dekády až přehršel - nejenom že se reálně staly, na rozdíl od Vašich smyšlenek, ale dokonce se je do teď nepodařilo ani spolehlivě vyšetřit, na rozdíl od Vašich smyšlenek.
"se to jinak nevyslovuje k tématu, problematická kontrola tajných služeb"
A k jakemu tematu se to tedy vyslovuje, vy jeden ignorantiku?
"taková komise stejně neuvidí nic jiného než jí služba poskytne"
Samozrejme, a jak jinak si myslite ze jakakoliv kontrola nejake statni instituce probiha? Prijde kontrolni organ a rekne predlozte kompletni doklady k akci XY. Urednici vyndaji sanovy s papiry (pro tento ucel pomijim elektronizaci statni spravy) a prinesou je kontrolorum do zasedacky. Pokud urednici existenci nejakeho papiru zataji, a neni to nejaky ktery maji mit z principu fungovani statni spravy povinne, nemaji na to kontrolori prakticky jak prijit. To neni specificka zalezitost tajnych sluzeb, to je obecny problem.
Bezpecnostni slozky tusim povinne vedou ke kazde veci spis do ktereho kdyz neco vlozi, musi to zapsat do seznamu dokumentu toho spisu. Treba u PČR existoval jeste tzv. pomocny spis ktery se vede u velmi rozsahlych pripadu a ktery nemusi mit seznam v nem obsazenych listin. Do takovehoto spisu se davaly papiry jejichz existenci chtel ten kdo je tam zalozil, utajit. Jak je to dnes, nevim...
"my voliči se stejně nedozvíme víc než bychom se dozvěděli jinak."
Volici se nemuzou nic dozvedet z principu veci, protoze pak uz by to byly verejne sluzby a ne tajne. Pokud toto nevite, tak nevim co chcete k tematu resit..
@bez_přezdvky
Vyslovuje se to k novele zákona a jejímu obsahu. Kontroly probíhaji různými způsoby. Od předložte, přes vyšetřování až to sledování. Jak kde, nicméně argumentovat tím, jak funguje PČR ale v případě tajných služeb není mo chytré. Nebude tak těžké se dovtípit, že funguji jinak v mnoha aspektech. Napr., když Vám na bránu přijede VP, tak je zapíšete a vpustíte. Když přijede VOZ, tak jenom otvíráte bránu. Taková drobnost, ale v záznamu pro ty vaše komise jsou jenom jedni.
"Volici se nemuzou nic dozvedet z principu veci, protoze pak uz by to byly verejne sluzby a ne tajne. Pokud toto nevite, tak nevim co chcete k tematu resit.."
Ano, z pricipu veci. Stejného, ze kterého se toho mnoho nedozví ani jejich nadřízení - námestci, komise, vláda.
"Ano, z pricipu veci. Stejného, ze kterého se toho mnoho nedozví ani jejich nadřízení - námestci, komise, vláda."
Vas autisticky binarni (bud je to plne transparentni, nebo to neni kontrolovatelne vubec) pohled na vec neopovida realite. Ve skutecnosti jsou mozne ruzne urovne kontroly, pricemz obecne vetsi kontrola muze znamenat vetsi riziko uniku utajovanych informaci.
BTW: Zapomel jste na nadrizeneho vlady, kterym je parlament
@bez přezdívky
Nadřízeným vlády není parlament. Vláda se parlamentu zodpovídá. To je ale něco úplně jiného.
Nevkládejte mi do úst Vaše nápady a neurážejte mne. Tím ze svých doměnek reálné argumenty neuděláte. Jste to Vy kdo tady tvrdí, že když něco nějak funguje v instituci A, tak to stejně posuzujete i u instituce DSIJCFMPFJI.
Já Vám i ŠIlhavému od začátku říkám, že je to problematické a speciálně Vám vysvětluji, že jedna komise navíc nic moc neřeší plus přidává ten únik informací, kterého už jste si konečně všiml. Ostatně na různé úrovně kontroly jsem Vás taky výše upozornil já.
Jste to Vy, kdo srovnává kontrolu ve všech institucích jako stejnou a jsem to já kdo Vám už po několikáté říká, že to není tak jednoduché, věci se liší a v případě tajných služeb je to z podstaty věci problematické a jste to Vy, kdo do toho pořád naivně sype příklady fungování běžných institucí fungujících v úplně jiném režimu.
Přitom je to tak jednoduché: Některé aktivity taj. služeb jsou prostě příliš citlivé, nestandardní, trendům podléhající a utajené na to, abyste to mohl kontrolovat jako Územní odbor FÚ nebo stanici PČR v Horní Dolní. Co je na tom tak šíleného k pochopení, že musí dojít i na nějaké nesmysly o vztahu vlády a sněmovny?
1. 10. 2020, 16:26 editováno autorem komentáře
"Některé aktivity taj. služeb jsou prostě příliš citlivé, nestandardní, trendům podléhající a utajené na to, abyste to mohl kontrolovat jako Územní odbor FÚ nebo stanici PČR v Horní Dolní."
To tady myslim chapeme vsichni. Otazka zni jaka uroven kontroly je vhodna k udrzeni duvery verejnosti ze tajne sluzby konaji v jejich prospech aby zaroven nedoslo k znefunkcneni tech sluzeb. Ta navrhovana komise mel byt krok prave timto smerem.
@bez přezdívky
"Otazka zni jaka uroven kontroly je vhodna k udrzeni duvery verejnosti ze tajne sluzby konaji v jejich prospech aby zaroven nedoslo k znefunkcneni tech sluzeb"
Ano, což je ovšem otázka, na kterou se nikdo neptal a tím se dostáváme na začátek, proč jsem ignoroval Váš příspěvek.
Jestli by to byl krok správným směrem není jisté, protože i tak zůstane náhled omezený, jenom se z toho udělá další politikum, kde se bude z části vynášet, z části vyhrožovat a z části zápasit s aktuální vládou. Všechny pokusy o efektivní kontrolu skončily tak nějak nejistě, právě z těch důvodů, které podle Vás "To tady myslim chapeme vsichni".
"Vasim nadrizenym je ten, kdo vas muze odvolat a parlament muze vlade vyslovit neduveru."
To snad nemyslíte vážně ...
"Ano, což je ovšem otázka, na kterou se nikdo neptal a tím se dostáváme na začátek, proč jsem ignoroval Váš příspěvek."
Necekate ze budu jen odpovidat na vase otazke, ze? Ignorovat otazku lze z ruznych duvodu....
"jenom se z toho udělá další politikum, kde se bude z části vynášet, z části vyhrožovat a z části zápasit s aktuální vládou."
Jak to vite? Proc by mel treba soudce ci statni zastupce s nekym zapasit? Proste bude provadet kontrolu v intencich zakona, a v pripade zjistenych pochybeni bude informovat (s vynechanim citlivych detailu) verejnost.
"To snad nemyslíte vážně ..."
Vy jste necetl Ustavu?
"Necekate ze budu jen odpovidat na vase otazke, ze? Ignorovat otazku lze z ruznych duvodu...."
Vy jste adresoval mne. Otázka co kdo (Vy) čekal je otázka na Vás ... a já Vám slušně napsal, z jakých důvodů Vaši otázku ignoruji. Jste to Vy, kdo pořád má nějaké poznámky
"Jak to vite? Proc by mel treba soudce ci statni zastupce s nekym zapasit?"
V té novele, pokud jste to četl, je naržená komise, ne soud.
" Proste bude provadet kontrolu v intencich zakona ..."
Takové věty opisujete z volebního programu, nebo tady citujete nějakou reklamní brožuru?
"Vy jste necetl Ustavu?"
Četl. A nic takového jako že parlament je nadřízeným vlády tam není. Znova Vám říkám, že vláda pouze může požádat o důvěru a parlament ji může dát. To má k "nadřízenému" zatraceně daleko.
"Znova Vám říkám, že vláda pouze může požádat o důvěru a parlament ji může dát. To má k "nadřízenému" zatraceně daleko."
Lzete a manipulujete jak CT24.news Snemovna nemuze POUZE vyslovit duveru, ale muzeTAKE vyslovit neduveru, fakticky vladu odvolat, pricemz naopak to mozne neni. Jde o fakticky stav, nikoliv o slovicko nadrizeny, parlament je fakticky nad vladou.
Pokud jste ustavu skutecne cetl tak vite, ze jsme "parlamentni demokracii", tedy ze parlament je zde jedinym suverenem.
@bez_přezdívky
No, já bych spíš řekl, že jste si tu ústavu konečně otevřel a zjistil jste, že to co plácáte tam vůbec není a tak se tu teď hodně křečovitě snažíte chytit za nějaké slovíčko. Co jsem ještě nenapsal ... že ji jmenuje. Ale nenepsal jste to ani vy, tak lžete a manipulujete jak CT24.news hé hé, hé hé ....
Faktem zůstává, že parlament vládu neřídí, nic takového o řízení v ústavě není, vy plácáte (pardon) kraviny a evidentně nechápete, jak zřízení v ČR funguje. Parlament má roli vůči vládě kontrolní - výbory, to jmenování, odvolání, interpelace apod.
"Tak misto tech plku radsi rovnou napiste proc tuto eventualitu vylucujete, grafomane"
Nejsem to já, kdo tu píše příspěvky rovnou po dvou, grafomane. Vašimi slovy:
"Necekate ze budu jen odpovidat na vase otazke, ze? "
.. možná, že když se pro změnu slušně zeptáte, tak ano.
Faktem zůstává, že parlament vládu neřídí, nic takového o řízení v ústavě není, vy plácáte (pardon) kraviny a evidentně nechápete, jak zřízení v ČR funguje. Parlament má roli vůči vládě kontrolní - výbory, to jmenování, odvolání, interpelace apod.
Podle mě slovo "nadřízený" vykládáte moc úzce. Vláda opravdu nemůže být operativně úkolována parlamentem, nicméně může být úkolována formou zákona. Dále, během interpelací poslanci sdělují, co od vlády očekávají; excesivní vybočení činnosti vlády z představ PS může vyústit i ve vyslovení nedůvěry.
Vláda se přímo nemusí zodpovídat za každé své jednotlivé rozhodnutí. Může konat poměrně rychle, rozhodně čiperněji, než parlament. Na druhou stranu, vláda se musí podřídit jak vůli moci zákonodárné (zákonům), tak moci soudní. V tomto ohledu je opravdu nejpodřízenější ze všech tří pilířů dělby moci v ČR.
@Miroslav Šilhavý
"V tomto ohledu je opravdu nejpodřízenější ze všech tří pilířů dělby moci v ČR."
To je klidně možné, ale Parlament není nadřízeným vlády jak tvrdil pan Povídal. Když už, vůči vládě plní plní úlohu dohledovou. Spíš něco jako představensvo kde sedí a hlasuje i vedení a ředitel.
@87vdf4vg82
Spíš něco jako představensvo kde sedí a hlasuje i vedení a ředitel.
Vidíte, ale zrovna board je považovaný za nadřízený orgán ve vedení společnosti. Proto se také označuje postavení v hierarchii jako B-1, B-2 (board minus jedna, minus dva). Je to už slovíčkaření, podobně, jak mezi námi dvěma o slovu "problematický".
Faktem zůstává, že zvolený je parlament, a ten pověřuje k exekutivě vládu. Vláda koná z takového pověření parlamentem a skládá účty. Dělá to jednou za čas. Já v tom nadřízenost-podřízenost rozhodně vidím. Podle mě na tom vztahu nic nemění ani to, že onomu pověření říkáme "vyslovení důvěry", ani to, že vládu jmenuje prezident. To už jsou jen atributy toho, že odpovědnost vlády je politická (parlament nemůže vládu postihovat za způsob, jakým vládne), plus navíc se záměrně pracuje s faktorem času - psané i nepsané lhůty pro jmenování vlády, vyslovení důvěry, kvora pro vyslovení důvěry i nedůvěry apod.
Nadřízenost-podřízenost vidím také v tom, že parlament může svoji vůli vyjádřit zákonem, který vláda respektovat musí. Ke spoustě rozhodnutí vláda připravuje pouze návrhy a schvaluje je parlament (např. zákon o rozpočtu).
@Miroslav Šilhavý
No jo, jenomže já schválně napsal "něco jako". Protože to není ekvivalent nebo pouze "jako". Prostě není.
Já v tom podřízenost nevidím, protože tam není ta hierarchie. Úplně stejně např. rozhodčí nejsou nadřízení klubů, ba ani hráčů, a přesto mají různé kontrolní a exekutivní pravomoce a podílejí se různých aktivitách okolo sportu.
2. 10. 2020, 11:16 editováno autorem komentáře
"Faktem zůstává, že parlament vládu neřídí, nic takového o řízení v ústavě není, vy plácáte (pardon) kraviny a evidentně nechápete, jak zřízení v ČR funguje."
Lzete a manipulujete jako Sputnik. Nic o rizeni jsem nepsal. Na tom ze parlament muze vlade vyjadrit neduveru (a tim ji fakticky odvolat) trvam.
@bez přezdívky
Už se Vám podařilo v té vaší ústavě, kterou jste se oháněl výše, najít něco o tom, že Parlament je nadřízený vlády, případně něco jiného na podporu směšného tvrzení
"Vasim nadrizenym je ten, kdo vas muze odvolat a parlament muze vlade vyslovit neduveru."
Vy Sputniku?
... a to celé jenom proto, protože k původnímu tématu nemáte co říct kromě srovnávání tajné služby a nějakého krajstkého úřadu
2. 10. 2020, 10:05 editováno autorem komentáře
"Už se Vám podařilo v té vaší ústavě, kterou jste se oháněl výše, najít něco o tom, že Parlament je nadřízený vlády, případně něco jiného na podporu směšného tvrzení"
Čl. 73 (2): Vláda podá demisi, jestliže Poslanecká sněmovna zamítla její žádost o vyslovení důvěry nebo jestliže jí vyslovila nedůvěru.
Parlament muze vlade vyslovit neduveru, vlada nemuze rozpustit parlament. Tim je jejich vzajemna hierarchie jasne definovana.
"jenom proto, protože k původnímu tématu nemáte co říct"
Tema debaty je "duvera obcanu k tajnym sluzbam a moznostijejich efektivni kontroly"
@bez přezdívky
1) Ne, téma debaty je problémovost kontroly tajných služeb. Tak to vlákno začalo a s odkazem na změnu zákona přidávající nějakou komisi jste i Vy přišel. Mám Vám to shora zkopírovat?
2)
a) takový vztah nikde v ústavě není, pouze zakládá pár povinností vůči Parlamentu. Vláda má taky určité povinnost vůči prezidentovi, ten např. přijímá jeji demisi. Je snad prezident taky nadřízený vlády podle Vás?
b) Podřízenost/dřízenost není definovaná odvoláváním. To, že najdete v jednom vztahu jednu věc, která je zároveň atributem jiného vztahu, ještě neznamná, že to je stejný vztah jako ten první.
Je to asi jako byste tvrdil, že králík patří mezi klokany, protože má přece taky domininatní zadní nohy a hotovo.
Nahoře jsem uvedl panu Šilhavému příklad s rozhodčím: Rozhodčí a jejich sdružení se často podílejí na tvorbě pravidel, hlasují, často udělují akreditace, mohou vyločovat hráče a soudit zápasy a přesto to nejsou nadřízení ani klubů, ani hráčů.
" Ne, téma debaty je problémovost kontroly tajných služeb."
Zajimave je ze ve zpravicce pod niz diskutujeme se slovo "kontrola" vubec nevyskytuje.
"takový vztah nikde v ústavě není"
Nemam zapotrebi se o tom hadat. Nasim statnim zrizenim je "parlamentni demokracie" z cehoz vyplyva ze na vrcholu stoji parlament (obsazeny ve volbych vuli lidi) a vsechno ostatni je mu sui generis podrizeno. Myslete si o tom co chcete....
@bez_prezdivky
Pokud se podíváte na svůj vlastní první příspěvek v této diskuzi adresovaný, tai zjistíte, že jste dokonce sám vymezil to, na co reagujete:
"jste mi vytrvale tvrdil, že není problém kontrolovat tajné služby - protože jsem řekl, že to problém je, protože pracují tak nějak tajně."
Mozná mám na rozdíl od Vás halucinace, ale já tam nevidím nic o vnímáni veřejností, za to tam vidím jasně explicitně zmíněnou onu kontrolu. A ta se dokonce najde i ve Vašem textu k tomuto úryvku. Za to se tam opět nenachází nic o nějaké spokojenosti byvatel či co.
Parlament je jedna ze dvou komor a nemá totální možnosti, pouze nekteré. To je proto, že parlamentni demokracie neni striktně hierarchické zřizení, jako třeba monarchie, ale instituce se doplňuji. Často se o tom referuje vznešeně jako: moc se vyvažuje. Už jenom z toho by mohlo být pozornému občanu zřejmé, že tady nemáme jeden totální absolutni organ.
2. 10. 2020, 14:01 editováno autorem komentáře
"Parlament je jedna ze dvou komor a nemá totální možnosti, pouze nekteré."
"Parlament České republiky je dvoukomorový zákonodárný sbor České republiky. Je tvořen Poslaneckou sněmovnou (dolní komora) a Senátem (horní komora)."
Diky ze jste se tak pekne odkopal, myslim ze dalsi diskuze by byla z me strany jen ztratou casu...
@bez přezdívky
Ano. Napsal jsem zamotaný do těch Vašich nesmyslů Parlament, čímž se někdy hovorově myslí Poslanecká sněvna, asi relikt z dob kdy Senát ještě nebyl, místo "Poslanecká sněmovna".
Tak tím pádem je to jasné. Všechny nesmysly které jste naplácal jsou najednou pravda a vy se teď můžete ohánět. Gratuluji.
PS: Ostatně, Vy jste začal plácat o Parlamentu a vyslování důvěry, zatímco důvěru vyslovuje Posl. sněmovna. Ale mě nechybí argumenty, tak nemusím takto trapně háčkovat:
Na tom ze parlament muze vlade vyjadrit neduveru (a tim ji fakticky odvolat) trvam.
2. 10. 2020, 20:26 editováno autorem komentáře
@87vdf4vg82
Pořád dokola se strefujete do podstaty fungování, ale ne do žádného problému, který by se dal řešit. Pro fungování "na očích" máme Policii a další orgány státu a samosprávy. Buďto tajné služby chceme (potřebujeme), ale pak opravdu fungují tajně a jejich kontrola se provádí jinak (a třeba méně efektivně, než kontrola těch "na očích"), nebo jediná druhá možnost je nemít je.
Nepřipadlo by Vám problematické, kdybyste se o zaklekávání dozvěděl po třeba 3 letech, nebo z pamětí přísušníka a mohl jenom doufat, že to některá z vlád odtajní a mezi tím, tato praxe ovlivňovala ostatní subjekty roky a stejně byste neměl co udělat, abyste se o tom zase nedozvěděl (možná vůbec) někde po letech?
Máte pocit, že to ve skutečnosti funguje nějak moc jinak? Finanční správa zaklekávala a pokračuje v tom dál. Dál zadržuje peníze i přes rozhodnutí soudu, dál nevyplácí úroky, jaké určil soud. Daleko víc mě trápí, když finanční správa zaklekne desítky poplatníků, nestydatě a veřejně, než představa, že někdo odposlouhává pár podezřelých. Tajné služby obvykle informace nepředávají dál, i když se dozví o zločinech, pokud to zrovna nespadá do sféry, kterou sledují. (A mimochodem, toto korigují soudy, ze sledování nenařízeného soudem nepřipouští důkazy)
Spíš mi přijde, že Vám vadí vůbec představa, že Vaše soukromí může někdo porušit, než že by problémem byla kontrola toho, jak to dělají.
@Miroslav Šilhavý
Výborně. Takže jste konečně pochopil, bez ohledu na to co se děje v úplně jiných fundamentálně odlišných institucích které do toho pořád zatahujete, že kontrola činnosti tajných služeb je prostě z podstaty věci problematická.
Proč to ale zkoušíte překlopit do falešného dilema (jediná druhá možnost je nemít je)?
"Spíš mi přijde, že Vám vadí vůbec představa, že Vaše soukromí může někdo porušit, než že by problémem byla kontrola toho, jak to dělají."
To jste si mě asi s někým spletl, ne?
@Miroslav Šilhavý
"ale v rámci toho, co lze očekávat, tak problematická není."
Kdybyste netvrdil (pardon) kraviny, nemusel byste se takto kroutit. Samozřejmě JE jiná a z podstaty věci JE problematická, protože:
"Některé aktivity taj. služeb jsou prostě příliš citlivé, nestandardní, trendům podléhající a utajené na to, abyste to mohl kontrolovat jako Územní odbor FÚ nebo stanici PČR v Horní Dolní."
A dokládají to nesčetné pokusy vlád na celé planetě dostat tajné služby pod kontrolu a nesčetné aféry ... to, že by se to nedalo očekávat je jenom nějaká vaše další konstrukce o které nikdo nemluvil
@bez přezdívky
Dokazete rozlisit "kontrolu" od "vysetrovani" ?
Ano. Otázka je, jestli Vy dokážete rozlišit vyšetřování od řízení. Vyšetřování má taky kontrolní charakter.
"Jste spokojen s jeji urovni v CR? Kde pripadne vidite prostor pro zlepseni?"
Nejsem. Prostoru pro zlepšení je jistě dostatek. Detaily samozřejmě neznám a i kdyby, stejně by to nebylo na veřejnou diskuzi. Takové věci je potřeba řádně plánovat a ošetřit. Na řešení virtuálních problémů smyšlenými úkony tady jsou jiní experti
@Miroslav Šilhavý
Můžeme. Nějaké samozřejmě jistě probíhá, ale z výsledků za posledních deset let víme, že to není úplně ono.
To ještě nutně neznamená, že musím vědět, kde přesně je chyba. Vy taky často dokážete říct, že Vaše např. auto nebo zdraví není v pořádku, aniž byste byl odborník nebo už přímo znal diagnózu a léčbu. To je běžné. A ten Váš pokus tu větu otočit proti mě bohužel taky. Slabota.
1. 10. 2020, 22:45 editováno autorem komentáře
@MartinX
To byste nesměl mít volby a každý by musel být mafián. Takové země existují a nevypadá to tam jako u nás. Můžete se podívat.
Bezpečnost státu zahrnuje mnoho věcí ... např. přísun stravy, péče o měnu či strategická partnerství.
1. 10. 2020, 16:05 editováno autorem komentáře
Mafián neprestane byť mafiánom ak je zvolený. Základnou charakteristikou mafiána je to, že používa silu na presadenie svojej vôle. Štát si použitie sily legitimizuje formou zákona. Jediné legitímne použitie sily je pritom sebaobrana.
"přísun stravy," - to dnes, keď to zabezpečuje súkromný sektor funguje oveľa lepšie ako za štátneho monopolu v socializme.
"péče o měnu" - okrádanie vlastníkov peňazí cez ich "tlačenie".
"strategická partnerství" - združenia mafiánov