DELL Lattitude kupovaný na začátku roku 2020. V balení byla nabíječka pouze s USB-C konektorem. Tak jsem ji používal.
Na konci roku 2020 (po asi 11 měsících každodenního používání) už ten konektor nedrží pevně. Stačí o kabel mírně zavadit a napájení se přeruší.
Příběh má naštěstí happy end, stačilo si koupit nabíječku s kulatým konektorem a USB-C (samice není tolik vymletá) si šetřím na datové použití.
Jak by se řešila situace, kdy někdo používá každý den dockinu (což jsem dříve dělal), to netuším. Asi si každý 3/4 rok koupit nový dock a každé dva roky si nechat vyměnit základní desku v notebooku. A po skončení NBD záruky už nenechávat ani dětem a rovnou vyhodit.
Je to o štěstí. Mně na dellu odešly USB porty na jedné straně, poslali technika vyměnit daughterboard. Když po asi týdnu konečně dorazil, provedl výměnu, otestoval to, podepsali jsme papíry a odešel. Já jsem pak zjistil, že to skutečně opravil, ale přestal fungovat zbytek portů (vč. ethernetu, HDMI, dalších USB). Po rozborce bylo jasné proč – neřešil cable management, prostě tam ty flex pcb a koaxiály někam natlačil a pak na to přišrouboval kryt šasi a tím je přestříhal.
V následujících týdnech se tam objevilo ještě několik techniků a od všech stejný příběh... rychlé školení, špatná retence zaměnstnanců, a tak.
K nám chodívali dva a pokaždé pohoda, akorát mi pak kolega říkal, že se s nimi bavil a v rámci šetření už to dneska nejsou zaměstnanci Dellu, ale externisti, takže se taky může stát, že přijde někdo, kdo Dell v životě neviděl, jen má smlouvu na opravu ntb... Což se mi tedy zdá, že tak aktuálně funguje u serverů, jelikož ten jejich support je bída.
AFAIK pro nás dělá dell servis Kapsch. A nemůžu si stěžovat. Technici řádně vyškolení, vybaveni nástroji a pečliví.
Support českého delu po tom co tam měli vysoké procento blbcu nekontaktuji. Radši servis v US ktery je velmi profesionální.
Čeští obchodaci jsou vyloženě na presdrzku.Odpovidat na anglicky email cesky... a trikrat dražší cenou pro US jen protože to řeším přes ně. Ne děkuji. Velký zákazník dellu.
Ano, NBD to řeší.
Ale i když má DELL u pracovních řad NBD, tak mi přijde principiálně hloupé dávat na notebook konektor, který za 2 roky každodenního provozu začne odcházet (nevím, hádám, jak jsem psal, samice v notebooku na tom není tak zle, ale je vidět, že už není jako nová).
A pak jsou značky co NBD nemají (případně jiné řady značky DELL).
Nechce se mi věřit, že jsem měl takovou smůlu, že jsem zničil samce za méně než rok rok (a samici nepochybně zkrátil život), zatímco ostatním to drží mnoho let.
Já mám doma notebooky, které jsou až 10 let staré a na nenáročné použití zcela dostačující. Sem tam má nějaký nějakou mechanickou vadu, ale jsou to celkem náhodné věci. Dost se to v širší rodině hodilo na online výuku. Mít cool napájecí konektor, ale zkrátit životnost stroje na řekněme třetinu, to mi přijde pěkně hloupé.