I když si někdy také myslím své, tak to stejně do komentářů nepíšu. Jen tam taktně napíšu proč a od koho to bylo. Vybiju si to spíše interně mezi kolegy.
Ono nechat si to pro sebe má i obranný mechanismus. Pokud by se psali vulgarity běžně, tak dřív nebo později to někomu ujede a napíše vulgaritu i přímo klientovi. A to by byl trapas.
14. 2. 2023, 09:34 editováno autorem komentáře
Ja ich pouzivam velmi zriedkavo a tam, kde opakovane vznikaju nenapadne chyby a normalne vyjadrenia tam nezaberaju.
Mali sme taky jeden distribuovany zamok, ktory som pridal kvoli istym nekonzistenciam.
Zacalo to 3 riadkovym komentarom vysvetlujucim nekonzistencie tesne nas zamkom. Samozrejme ho niekto odstranil, profiler ukazal, ze to na nom caka. Take pekne cisla a zlepsenia approvne kazdy, snad aj bez citania kodu.
Tak som tam dal dlhsi komentar s moznostami, ako by ten zamok isiel odstranit a ze nestaci odstranit to zamykanie. Zase ho niekto len tak odstranil a niekto vyssi to approvol.
Tak som pridal nejake tie nadavky v kapitalkach na vrch a spodok + ze dolamem ruky tomu, kto to odstrani nespravne. Odvtedy sa toho ludia nechytaju a rozumia zlozitosti.
Přesně tak. Jako mladí a uvolnění vývojáři jsme kdysi používali jako výchozí heslo pro zařízení dodávané k zákazníkům vullgární výraz.
Samozřejmě, že pak jednou nastala situace, kdy jsme ho prý řešení nějakého výpadku po telefonu museli sdělovat pracovníkovi zákazníka a nebylo to moc příjemné.
Dneska, se zkušenostmi, když píšu nějaký kód, počítám, že se firma může prodat a bude se dělat audit. A i kdyby ne, po mně přijdou jiní programátoři, dají si git blame a udělají si na mě názor z toho, co vidí (aniž by třeba viděli ty frustrujíci podmínky, které jeho vznik mohly doprovázet).
15. 2. 2023, 09:58 editováno autorem komentáře