Předplacenky nemusí být ta správná volba. Být Vámi, kouknu i po běžných tarifech - pokud mají možnost tvrdého limitu, jsou na úrovni těch předplacenek a zůstávají výhody paušálu.
(Kdysi jsem takový měl, ale postupnými transformacemi se změnil na 30 předplacených minut a zbytek doplácet; nicméně hovory mezi čísly ve skupině jsou dál neplacené, takže pro rodinu ideální - 95 % hovorů máme mezi sebou.)
Třeba z důvodu "platím jen to co provolám"? Znám lidi, co jen hovory přijímají a zbytek řeší voláním přes veřejné/domácí wifi přes různé whatsappy, messengery atd., takže jim kredit vydrží i několik měsíců, protože za něj volají jen lidem co nemají v kontaktech. A najděte mi takový tarif. Pokud vím, nikdo z operátorů už nic takového dnes nenabízí (a ano, dříve i takové tarify byly).
Napriklad https://www.vodafone.cz/pece/tarify-sluzby/nabidka-tarifu-karet/nulovy-tarif-nulove-balicky/ a myslim, ze i ostatni operatori poskytuji takove tarify, vhodne napriklad pro EZS / modemy.
Data mám na tarifu v pohodě: mohu zvolit, zda to prostě upadne nebo se dokoupí zhruba stejný objem za stejnou cenu. Takže pokud by někdo z nich vyčerpal těch aktuálně 500 MB, tak by se mu mohlo aktivovat dalších 500 MB, nechal-li bych to zapnuté. (Ale oni aktuálně nespotřebují nic, protože jeden si mobilní data neaktivuje a druhá nemá ani chytrý mobil.)
U pausalu je naprosto bezne utnuti (nebo zpomaleni k nepouziti) po vycerpani mesicniho limitu. U predplacenek muze byt, ze si koupite balicek x MB a po jeho vycerpani se vraci k uctovani po kB, tady asi predrecnik na zaklade zkusenosti s predplacenkou usuzuje nespravne na chovani pausalu, kde prechod na uctovani po kB neni obvykly, pripadne se da nastavit, co se ma po vycerpani mesicniho limitu dit.
Já tak usuzuje ze zkušeností s Vodafone, kde bylo 3x navýšení dat (za poplatek) a pak až utnutí, s při pokusu o změnu v samoobsluze ta webové aplikace vrátila nějakou divnou server-side chybu. Řešil jsem to se supportem, nebyli schopní s tím několik měsíců cokoli udělat, pak si firma vyjednala neomezený tarif tak se problém přestal projevovat. Resp. možná se teď projevuje v roamingu.
Taky jsem si to myslel. Tady je kratky vypis 3-6.12.2023 kde maly prodatoval 100.- Za cely mesic 400.-
https://ibb.co/VxP5LkC
22. 12. 2023, 09:23 editováno autorem komentáře
Pokud nepotřebujete data tak Odorik spadající pod T-Mobile mi funguje dobře, i když celkově web a jeho ovládání působí dost archaicky. Mám tam tři čísla, ale koukám že bohužel nejde nastavit omezení pro každou linku :( Teda ono jde nastavit omezení ve stylu nechci sms platby, nechci mms, nechci roaming, ale nastavit že má být měsíční útrata do max částky, to tam pokud vím nejde.
Prave proto mam rad predplacenky. Nabiju klukovi za 200 a kdyz prijde ze mesic ze uz nema kredit zacnu se pidit proc? Takto se provalilo to s pocitanim dat na kB. Ja vim ze ruzny operatori maji nejake nastroje ale bohuzel se zas a zas ukazuje ze je moznost jak to obejit. To placena SMS, MMS, data pocitana na kB. Volani na premiove cisla. Platba v google play. Telefonovani bratrancovi do kanady ale ne pres WhatUp. To jen jsem si ta vzpomel.
U Kaktusu to funguje tak, že pokud má člověk nějaký datový balíček a vyčerpá ho, tak se připojení úplně zastaví, a to až do doby automatické obnovy balíčku (případně si může uživatel buď data dokoupit, anebo aktivovat balíček vyšší), ale rozhodně to nefunguje tím způsobem, že by se po vyčerpání dat samo přepnulo účtování na základní sazbu z ceníku, tj. 1 MB = 1 Kč. Aby se tak stalo, tak musí sám uživatel deaktivovat původní balíček a je to tedy jeho odpovědnost.
Nicméně u Kaktusu je ještě jedna možnost, a to tarify Neřešto, kde se po vyčerpání dat z balíčku (6, resp. 16 GB) pouze sníží rychlost na 2 Mbps, ale internet lze tímto způsobem používat bez limitu objemu dat (až do pravidelné měsíční obnovy tarifu Neřešto).
Celkově se dá říct, že u předplacených karet je Kaktus asi nejlepší volbou a nic výhodnějšího není. Jedině snad v případě, kdy člověk nepotřebuje vůbec volání a SMS, tak se dá jít cestou např. Datamanie 100 GB měsíčně nebo 1000 GB ročně, případně předplacenou SIM od T-Mobile se 100 GB měsíčně za 300 Kč (kde je každé 12. obnovení balíčku gratis). Tato varianta se též hodí pro ty, kteří používají dvě SIM, jednu na volání a SMS, a druhou na data.
Uz je to nejakou dobu, co jsem to resil, ale myslim, ze Vodafone mel automaticke dokupovani ve vychozim stavu vypnute. Casem to mozna overim, protoze jsem od nej utekl k Sazkamobilu ;-)
Ono je pro operatory samozrejme teoreticky velmi zajimave delat na zakazniky ruzne pasti, ale to automaticke dokupovani se uz ve 4G sitich umelo nepekne vymstit a v 5G je to jeste "horsi" a je otazkou, zda operatorum ten jednorazovy zisk stoji za velkou hadku se zakaznikem a riziko jeho odchodu.
22. 12. 2023, 15:48 editováno autorem komentáře
Odorik není špatný, ale na data - což je dneska u dětí jasná priorita - se moc nehodí. Navíc nejvyšší datový balíček u Odoriku je 10 GB za 399 Kč, což je cena, za jakou je u Kaktusu tarif Neřešto s 16 GB (po spotřebování těch 16 GB se pak až do skončení období pokračuje rychlostí 2 Mbps bez limitu objemu dat) a k tomu je ještě 100 minut volání kamkoliv a 100 SMS, přičemž všechny případně nespotřebované jednotky (data, minuty i SMS) se převádí do dalších období.
U dětí? Na data? A k čemu ta data děti mají? No, že se ptám... Řešení problému, který by bez té techniky vůbec neexistoval a i tak jde o problém prakticky zbytečný způsobený jen tím, že dětem někdo nějaká data cpe.
A ano, mám děti a ne jedno ani dvě. Pokud budou chtít data, tak za své. Což ostatně platí i smartphonech obecně.
Snažit se zastavit čas je sice pěkná, leč zcela marná snaha. Prostě dítka odnepaměti toužila mít jak kdysi videohry, pak počítače, mobilní telefony, chytré telefony a dneska bez netu je jako nebýt vůbec. A pochopitelně ten chytrý telefon s daty může docela dobře sloužit i jako videokomunikace s rodiči přes např. WhatsApp nebo Messenger. To opravdu není jenom úplná zbytečnost, byť na to tak někdy starší generace mylně pohlíží.
Možní není, ale pokud jsem měl možnost seznámit se s tarify spolužáků mých dětí (ZŠ, 1. stupeň), tak často nemají v podstatě žádná data.
U puberťáků dílem pozoruji závislost na sociálních médiích a streamované hudbě, což si data žádá, dílem v podstatě ignoraci jakékoliv datové potřeby.
Reálně: na své potřeby si beztak vystačí trochou dat a cestou od wifiny k wifině.
Datový tarif s vysokým limitem potřebují ve chvíli, kdy z mobilu dělají AP-čko pro notebook. Což bývá na střední či vysoké škole...
23. 12. 2023, 20:22 editováno autorem komentáře
Tam by to asi slo asi jen za predpokladu, ze by kazde dite melo svuj extra ucet a jelikoz se to chova jako predplacenka, tak by nemohlo provolat vic, nez je nabity kredit (samozrejme s vyhradou, ze muze dojit k situaci, ze se sluzby utnou pozde a kredit pujde do minusu, ale to se muze stat i u beznych predplacenek).