Dávám like za odpověď, plný souhlas, to, jak to dokázaly vyhladit 3 elektronová děla, jak se random trefovala do luminoforů bylo alespoň z pohledu očí zatím to nejlepší vyhlazení, které jsem potkal.
Blbé je, že CRT monitory už vesměs vypověděly službu :( tak v době DLSS zkouším (marně) hledat něco lepšího.
Tohle není problém pro virtualizaci jako takovou, jako spíš specificky pro renderování grafiky. Musíte si umět nastavit konfiguraci:
1) Akcelerovaný výstup (OpenGL - NE SDL, i kdyby SDL jako backend defultně používalo OpenGL, tak se na to nelze spoléhat)
2) Jako renderovací/škálovací technologii (scaler) se mi nejvíce líbí "SAI" (2xSAI v DOSBoxu) - velmi slušný antialiasing hran bez toho, aby byl zbytek obrazu rozmazaný (což je problém v případě použití "HQ" škálování) či jinak viditelně deformovaný.
Mám to tak jak v DOSBoxu, tak ve ScummVM a hry vypadají o poznaní lépe, než v originále (odzkoušel jsem většinu ostatních algoritmů - Normal, HQ, AdvMAME, Edge... nic z toho se nevyrovná SAI). Nevím jak je to se SAI algoritmem jinde (různé Sega/Nintendo emulátory, apod.), ale hlavně ve ScummVM je rozdíl opravdu vidět na první pohled.