Proč by měli optimalizovat UX na jakousi okrajovou starožitnou konfiguraci? Popravdě si nevzpomínám, kdy jsem naposledy viděl (mimo prarodiče) desktop. Všude jsou laptopy s docky. Dotyková rozhraní jsou taky na vzestupu.
GNOME je posledních několik let naprostá paráda i pro lidi se zdravotními problémy. Narozdíl od konkurenčních desktopů je všechno pěkně velké, nikde se nemusím trefovat do 1px lišt a podobných ptákovin.
A to je přesně podstata problému. Nejsem vůbec přesvědčený, že většina uživatelů Gnome ho provozuje na zařízeních, kde je primárním vstupním zařízením touchscreen. Takže udělat uživatelské rozhraní přátelštější k touchscreenu ano, ale nemělo by to být na úkor praktické použitelnosti na klasickém počítači. A tam počítám i notebooky, protože to není z hlediska UI až takový rozdíl; spíš naopak, protože notebook bez externího monitoru má menší obrazovku, takže je o to důležitější neplýtvat na ní místem. Nebo ho udělat dostatečně konfigurovatelné, aby si ho každý mohl přizpůsobit svým preferencím - ale to je proti filosofii Gnome. :-)
A jeste by jim obcas meli misto toho dat na tyden 2in1 bez klavesnice (v tablet mode), aby RedHati UX designeri prestali resit akademicke kraviny a zprovoznili poradnou dotykovou klavesnici na urovni Hacker's keyboard z Androidu. Pro ilustraci jak moc mimo realitu zijou lidi co uz leta urcujou smer Linuxoveho mainstream desktopu doporucuju se podivat na https://gitlab.gnome.org/GNOME/gnome-shell/-/issues/181