Tak ono kdyz si mel zakazanou tu kalkulacku, tak v podobe hodinek to vetsinou proslo, anzto vyucujici nemel prevazne ani paru, ze je neco takovyho mozny. Sposuta testu byla zalozena na tom, ze se nekde upises ...
Pozdejs trebas byly kalkulacky povoleny, ale prozmenu vyucujici netusil, ze do takove "lepsejsi" se vejde slusnych par kB textu, coz jako tahak bohate stacilo.
Coz vse bez rozdilu svedci jen o tom, jak je (nejen)nase skolstvi chore. Ja bych povolil s klidem veskere pomucky, ucebnice, scripta, internet ... a pokud doticni netusi, stejne jim to bude houby platny. Na druhou stranu pokud tusi, tak je takovy vysledek zcela vypovidajici, protoze v praci (a skola by mela byt pripravou na praci) taky nebudou muset zadani resit ani samostatne ani bez internetu.
Ano, student bez znalosti logaritmickeho pravitka je jako ryba bez bicyklu.
Ze neco umeli, neni zasluhou logaritmickych pravitek. O tech by se dnes mohli ucit leda tak v ramci historie, protoze jejich pouzitelnost v praxi neni zrovna zazracna. Zkuste si podle toho spocitat prevodovku. To si ji spocitate desetkrat a pak vysledky zprumerujete.
Osobně bych logáro nezatracoval a naopak bych ho "předepsal" pro středoškolskou fyziku. Tam totiž nejde až tak o numerickou přesnost, ale o to, aby člověk získal řádovou představu, jak co spolu souvisí a marná sláva, logáro se pro tento postup přímo nabízí.
S kalkulačkou se v desetinné čárce člověk sekne jedna dvě a pokud nemá představu, jak to má řádově vyjít (a to IMHO středoškolský student ani mít nemůže), tak na tu chybu nepřijde - vždyť to opsal z kalkulačky.