Držím palce.
Bohužel dnes efektivita spolupráce závisí na cloudových "vymoženostech" a to LibreOffice moc dobře neumí (nemá nativně integrováno).
To i mnohem jednodušší OnlyOffice má své řešení a umožňuje integraci s NextCloudem.
Dovolím si ještě reagovat na vaši poznámku o OnlyOffice. V práci provozujeme vlastní NextCloud server a máme integrovaný OnlyOffice ve verzi 8.3.1.25 (poslední verze) a vše funguje.
Jenom předesílám, že nejsem žádný zastánce OnlyOffice. Tím spíše, že článek nebyl o OnlyOffice ani NextCloudOffice, ale o LibreOffice.
Záleží na tom, jak to máte integrované. Pokud používáte OnlyOffice for Nextcloud v kombinaci s Community Document Serverem, tak už to nefunguje. Ten Community Document Server byl vyvíjený přímo Nextcloudem, ale po ukončení oficiální spolupráce s OnlyOffice to přestali udržovat a bylo jen otázkou času, kdy se to rozbije.
Jinak Nextcloud Office JE LibreOffice. Dokonce na pozadí vám běží desktopové LO, jen to má webový ksichtík.
Ono su dva extremy.
Jeden je, ze "potrebuje" excel na to, aby urobil dve sumy a ramcek okolo vyfarbenej tabulky.
Druhy je, ze mu nestaci Calc, lebo realne potrebuje Tables -- ficura z excelu 2007!, ktoru Calc dodnes nevie -- alebo PowerQuery. Alebo aspon blby sql dotaz, ktory vrati vysledok do tabulky, co Calc tiez dodnes nevie.
Druhy je legitimny; Calc dodnes nezvlada mnoho veci, co Excel robi druhu-tretiu dekadu.
To je zbytecne slozita otazka. Staci se zeptat, jestli MSOffice umi vzajemnou kompatibilitu mezi verzema alespon za poslednich 10 let.
Odpoved je ze neumi. Staci kdyz wordovsky dokument projde nekolika lidma s jinyma verzema a veskere formatovani je v ... vsichni vite kde.
Ale abych byl ferovy - po roce jsem otevrel jeden odt dokument vytvoreny v nejake predchozi verzi libreoffice, a taky se to na jednom miste rozsypalo.