S usmevem asi vyvolam flame, i kdyz to opravdu neni zamer. Jen by me zajimalo, kdyz ten Gimp bude umet delat 32bitove kanaly z fotek co maj kanaly 8-12ti bitove, co bude tem "Profesionalum" chybet nyni :)
Teda doufam ze sem to pochopil spravne - viz gegl podpora.
Tak asi je trosku skoda kdyz z sest let staryho fotaku (Olympus E-1) dostanes 12 bitovej RAW, v kterym proste je vic informaci (dynamicky rozsah.. svetla... stiny...) a grafickej editor to hned vorizne na osm a nazdar. Pentax umi mam dojem i v entry level "obycejnejch" zrcadlovkach 16bit RAW. Pri uprave expozice z tech RAWu vytahnes ze svetel a stinu jeste mraky veci oproti 8bit klasice jpegu.
Jj, chapu to pri konkretnich ukonech nad konkretnim formatem. Reagoval sem spis na ty "profesionaly" kteri nadavaji na 8bitovej kanal kdyz pracujou s jpegem :) I kdyz i tam exituji jiste moznoti, ktere ten 8bitovej kanal kazi ... :)
I k úpravám 8bitového obrázku se hodí 16bitový editor - u 8bitového dochází při každé operaci k zaokrouhlení, u 16bitového se zaokrouhlí až výsledek. Rozdíl se může projevit typicky např. v jemnějších barevných přechodech.
A co s tím, když stejně výstup na monitor je 8 bitů na kanál... ;-)
Ne, dělám si srandu. Samozřejmě by bylo mnohem lepší, kdyby celý proces probíhal ve větší barevný hloubce a až na výstupu by se případně konvertovalo na (zobrazitelných) 8 bitů... (BTW: RAWy z Pentaxu mají 12 bitů na kanál;-))
Je super, ze vyvoj gimpu ide stale dopredu, ale strasne mi tam chybaju niektore veci coma photoshop uz niekolko rokov dozadu a su podla mna dost podstatne pri praci na vacsich veciach. Napr. organizacia vrstiev, efekty pre vrstvy... Minule som robil web template a mal som tam asi 50 layerov a je ozaj otravne stale rolovat a hladat co kde je(aj ked sa to snazim nejako rozumne usporiadat). Neviete ci sa nahodou nieco taketo nechysta v buducnosti ?
Nieco sa chysta, otazne je kedy to vsetko bude hotove (GEGL dodnes este nie je celkom hotovy, aj ked sa na nom pracuje tusim od roku 2000): http://gui.gimp.org/index.php/Analysis