Hlavní navigace

W3C vydalo návrh standardu WebGPU + WGSL (Shading Language)

Sdílet

David Ježek 19. 5. 2021
MSI GPU Autor: MSI

Nový standard pro webovou akcelerovanou grafiku a výpočty, WebGPU, má první návrh specifikace. WWW konsorcium (W3C) tak nyní bude sbírat podněty od širší komunity a pomalu se tímto krokem tedy blížíme k finalizaci standardu WebGPU.

Připomeňme, že za WebGPU mimo jiné stojí společná snaha velkých internetových hráčů jako Apple, Google, Mozilla, Microsoft či dalších. Návrh stojí na moderních konceptech fungování 3D/výpočetních systémů, WebGPU je navržen od základu zcela nově a počítá s mapováním na stávající API Vulkan, Direct3D 12 a Metal. Nejde tedy o implementaci nějakého existujícího rozhraní pro web, jako tomu bylo třeba u WebGL (založené na OpenGL) a nejde ani o upravenou verzi API jako Direct3D 12 či Vulkan.

Spolu s WebGPU je připravován též WebGPU Shading Language (WGSL). Ten lze relativně snadno překládat do SPIR-V. Návrh obou standardů je k dispozici na webu W3C.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.