Je to porovnanie driverov pre OpenGL a Vulkan, nie hladanie konfiguracie, kde DOTA pobezi najlepsie.
Hraci pod Windows hraju DOTU pod DX9, resp. DX11. Tento renderer je najviac optimalizovany, bohuzial by nebolo mozne porovnat implementaciu pod Windows a pod Linuxom, kedze linuxova neexistuje.
Takze sa porovnavaju tie, ktore existuju. Vypovedna hodnota je v tom, ze pre OpenGL a Vulkan su Linuxove drivery efektivnejsie. Vypovedna hodnota nie je v tom, ze by dana hra dosahovala najvyssi mozny vykon pod Linuxom.
No chápu, je to zavádějící.
V článku mohli důvody, proč je rozdíl tak významný (na HW testy dost) rozebrat.
Kvalitnímu srovnání brání, že nejsou pořádné multiplatformní 3D benchmarky, všechny jsou primárně windowsové a ty, které v testu používaly jsou docela letité - testovat možnosti nových GPU na takové OpenAreně, Dotě či Unigine Heaven benchmarku z 2013 je o ničem.
Asi není moc na čem to srovnat, o to víc bych se pak vyvaroval clickbaitovských nadpisů...
Škoda, třeba takový wolfenstein II vyšel na Vulkanu, ale s Linuxem kompatibilní není.