Vývojáři konzolových her jsou prasata :-)
Aby měli víc CPU rozpočtu pro sebe, tak ukládají data (textury, zvuk, geometrii) nekomprimované a přímo je streamují ze storage v nativním formátu. Proto má třeba poslední Call of Duty lehce pod čtvrt tera (a s každým updatem to o pár desítek giga roste).
Pak stačí jen vyžadovat určitou minimální rychlost čtení a je to vyřešeno...
To se nedá říct obecně. To že Call of Duty drží nějaký rekord neznamená, že jsou všechny ostatní hry v závěsu. Většina AAA titulů nedosáhne ani na 100 GB a dokonce mají i mnohem méně. Spoustu místa spotřebuje i optimalizace právě pro HDD, kdy jsou některé assety u hry hned několikrát, aby se dala sekvenčně načítat data, která jsou v dané scéně potřeba a nemuselo se skákat náhodně přes půl disku.
https://gamerant.com/playstation-ps4-games-file-size-biggest-ranked/
Aby ten žebříček měl nějaký kontext, tak na PS4 je kolem 650 her.
Co presne ti na tom prijde jako prasarna ? Opacny postup mi prijde jako prasarna, mas uloziste, tak pouzivas kompresi - proc ? Abys to pokazde jako debil dekomprimoval ?
Vidim to prave naopak, hry se snazi z vykonu a prostredku, ktery maji dostat to nejlepsi co muzou. Procesor a grafarnu se snazi vyuzit na plno, proc nemuzou disk ?
CPU a GPU je úplne niečo iné. V oboch prípade to vyťažuje len v čase keď je hra spustená (je to využívanie v čase).... v prípade Disku to tam je aj keď to spustené není. A problém je že priemerná kapacita SSD v desktopoch je stále dosť malá, a je to fakt humus keď si hra zobere komplet celé SSD, tak že vlastne tam nič iné už nemôžeš nainštalovať.
2. 9. 2020, 17:06 editováno autorem komentáře
Teď jsem kupoval 1 TB SSD a stálo necelých 2500. Tam se vejde to Call of Duty hned několikrát a vzhledem k ceně ostatních komponentů nějakého lepšího herního PC to je docela marginální položka. Steam navíc umožňuje zálohovat herní soubory, takže když už to je fakt špatný, tak to jde odložit na ten HDD nebo třeba do NASu.
Já jsem na tom podobně, pár her na SSDčku a další skoro tera na plotňáku (a stejně většina knihovny není stažená), takže trend SSD only se mi moc nelíbí a argument "100GB dá každej" neberu.
Možná by to byl use case pro hybridní disk, s řádově větší SSD částí než je dostupné. :-(
Ta čísla jsou relativní. Nedávno jsem kupoval Last of Us 2 a stálo skoro stejně jako ten disk. Nepřijde mi to teda nějak masivní investice. Když jsem si chtěl zahrát Half Life Alyx, tak jsem vykulil 17k za headset a 10k na grafickou kartu a to jsem na headset ještě 2 měsíce čekal. Takže vás chápu, ale tohle odvětví drželo PS4 a Xbox One trochu zpátky a teď se to hold posune a budeme muset alespoň něco málo investovat. SSD disk z toho bude ta nejlevnější položka.