Wow classic a retail je trash. Vyvojari Blizzardu, ta troska nebo skorapka firmy co zbyla z te puvodni, uz jsou totalne mimo realitu a totalne netusi co hraci WoW chteji.
Nastesti existuji privatni servery jako je Warmane, Ascension a dalsi. Ten ma myslim dokonce vic vyvojaru nez Wow classic, -> lol.
Az na tu drobnost, ze stary verze bezely skoro odjakziva, jen to nikdo nehral a ani ted nehraje. A nikdo nehraje ani standardni verzi. Staci se podivat do aukce a neni v ni prakticky nic.
Pokud to nekomu nestaci, tak kdyby se to hralo tak se bliz nenecha koupit malomekem.
Pricemz pokud budes merit uspech hry pocetem lidi ktery si to kdy zahrali, tak vsemozny webovy kravovinky jsou radove uspesnejsi.
BTW: Sel sem klasika vyzkouset kdyz ho jakoze "znova" vydali ... a za nejakych 5 hodin co sem to vydrzel, sem potkal presne jednoho hrace.
Standard prozmenu totalne rozbyli zrusenim lv zon*, a jako bonus vyhodili stary dungy z df. A jelikoz v nich jsou qsty, tak pripadny hrac ktery by si chtel zalozit novou postavu nema jak je splnit.
*Tohle je vazne uchvancancujici. Motivace k tomu levelit postavu abych konecne toho moba zabil je naprosto pryc, protoze ho budu zabijet uplne stejne na lv 30 jako na lv 1.
To asi budes vedet, ale na Warmane je ted server na TBC a potom bude prechod na Wotlk. (kopiruje to Classic, jen bez tech BS patchu co Blizzard do klasiku aplikoval)
Nevim jestli si tam hral, ale po spusteni je ve startovnich zonach a kdykoliv v hlavnich mestech tolik lidi, ze to klient skoro nedava :D
A mame nejvetsi vyhodu, ze je to hostovany v EU.
Jenže DF je vymoženost, která přišla až s WOTLK. Netvrdím, že špatná, protože běhat k MS mě nikdy nebavilo a třeba běžet do BRD/UBRS/LBRS k MS znamenalo zvedání se klidně dvě hodiny v kuse, protože 10 rogun na metr čtvereční býval standard. To samé pak zóny, kde na jednoho moba čekalo 20 lidí a mezitím se to řezalo hlava nehlava. EPL/WPL/Silith a pak BB/Tanaris.
No a když jsi hrál huntera (dobrý hunter se hledá dlouho, huntárdů je vždy plno), tak jsi ještě musel sehnat peta - Broken Tooth rare kočka z Badlans, kterou lovil celý server, takže třeba 500 hunterů v Badlansech (Rakshiri byl můj favorit, ale dps měl lepší Broken Tooth a ZG raptor).
Jestli mi třeba něco nechybí, tak farmení 240 NR abych vůbec přežil AQ, to samé 240 na Sapphirona atd. Nemůžu si pomoci, ale WOTLK mám nejraději, TBC bylo dobré, ale WOLK byl prostě lepší, už jen vybalancováním, funkcemi a mělo slušné LORE i zábavu mezi raidy (a tím nemyslím nekonečné farmení na maina, aby se podíval do AQ40/Naxx). Jasně 5man Q pro 5 lidí, nebo jedno Blood DK ...
"přišla až s WOTLK"
Tak to ja vim ze df je vymozenost az pozdejsich verzi, a to je taky pripominka ke standardni "aktualni" verzi wowka. Ono df nepotrebujes, pokud mas milion hracu kteri proste behaji kolem vchodu. Ale v okamziku, kdy tech hracu hraje 10, tak ti nikdo hodinu pres celou mapu nekam behat nebude.
Ja sem si na klasikovi sel overit, estli si to jeste pamatuju, a zjistil sem, ze je to jeste horsi, nez jak si to pamatuju ;D. Protoze na mounta je treba lv40 ... a tusim asi 150zlatych. Pricemz kdyz cloveku nekde na lv20-25 cinkne ten prvni zlatak, tak si rika, jakej nehoraznej bohatec z nej ted je ;D.
Mno bez map sem vydrzel hrat prvni zonu, pak sem si tam dal addon, protoze fakt nehodlam behat jak chuj sem a tam a hledat, kde se vyskytuje mob s nejakym nazvem.
Na standardu (dokud to jeste nekdo hral) stacilo v newbee zone pozbirat zakladni hadry, a stack se v AH prodaval za kilo ... takova silena inflace. A pamatuju si, ze kdyz sem hral naposled, tak pred bankou ve Stormwindu byl robot, toho stacilo prokecnout, jen nejaky zvasty ze se citi osamele, a vyplatil za to tusim 150G ... skoro sem omdlel.
Kdyby z toho udelali f2p, tak by to mozna nekdo obcas hral, ale takhle ...
Vlastně potřebuješ, protože 90 % zájemců je totálně líných a neudělají krok navíc. Plus je tu problém v tom, že threat se neodvozoval od DMG, což znamenalo, že tank byl buďto tank, nebo rozštípaná parodie. Tank se prakticky pižlal s každým mobem, levelování (Questy) bylo doslova utrpení, a to platí i pro healery. Sice jsem jako 48 lvl shadow priest dal Lyceum, ale to bylo spíš výjimkou. Vůbec těžší dung zabral hodně času a lidi neměli trpělivost. Opět, duální talenty byla něco jako spása, nejlepší věc na WOTLK.
To ano, 40 lvl na pomalého a 60 lvl na velkého za 500G, ale to se dalo udělat farmením. Třeba alch/herb generovalo goldy dobře, jen se člověk musel ohánět a lítat od kytky ke kytce. Na druhou stranu profese měla smysl, třeba při otevírání AQ přišel doslova boom pro crafty/elixíry s NR. U WOTLK jsi potřeboval prakticky jen JWC a třeba Ench/Tailor/LW k tomu (bonusy), pro maina na raidy byl JWC povinnost. Jediné, co jsem měl zakázáno (guild Narayah, s klukama z BD se znam docela dobře) byla moje inženýrství, protože mám screenshoty třeba 8 km nad Stormwindem. Ultra Safe Transporter byla věc, mě selhávalo všechno. Frag belt mě odpálil skrz zdi a pulnul jsem polovinu raidu.
Čím novější patch, tím méně mozkových buněk hráči potřebovali, s CATA jsme říkali, že Blizz dělá náborovou akci „nemáte mozek, nevadí! Kreditní karta je důležitější“. Na druhou stranu, třeba v Classic i TBC se goldy kupovali od farmerů (noliferů), taky to šlo.
No já mám ve vanilce dole AQ40 a Naxx 40 po Sapphirona, KT jsme dali až v Pre-BC, čili to se nepočítá. Kompletní Naxx40 má málokdo a je to dobře.
P.S.: Hunter Bejczek (guilda Popleri EU-DrakThul) … jediný hunter v LBRS. Stojíme na mostě, příprava na pull a najedou letí kočka (pet) o tři patra níž. Wipe … a „ten pet nebyl můj! Máte šípy? Tak jsme měli melee huntera. Máte maso … tak jsme měli huntera bez peta a konečně byl klid!
19. 11. 2024, 22:33 editováno autorem komentáře
Ocividne neznas Warmane, nejlepsi server od lidi co tomu rozumi.
DF uz byl na Warmane back-patchnutej na Vanillu.
Predtim kdyz jeste byl Warmane Wotlk server, tak se ozivovaly dungy z predchozich datadisku , upravenim obtiznosti na stejnou uroven jako maji dungy ve Wotlk a padaly tam normalne vyuzitelne itemy.
Ted se jede server na Warmane od vanilly, v soucasnosti je progress TBC, potom opet postoupi na Wotlk.
Kam se hrabe cokoliv oficialniho od Blizz.
Ted je na tom Warmane serveru co progressuje na TBC "jenom" 12 000 lidi :D
20. 11. 2024, 12:53 editováno autorem komentáře
Tak ono keď si porovnám nové hry, kde je to len o grafike, a gameplay je nulový, tak sa ani nedivím že staré hry sa hrajú... ja hrávam trebárs WarCraft III (2002), StarCraft: Brood War (1998), StarCraft II (2010), Medieval Total War (2000), Rome Total War (2004), Age of Empires (1997) a iné podobné "stariny". A skutočne, tieto 20 ročné hry sú gameplayom lepšie než väčšina nových hier na trhu.
19. 11. 2024, 23:58 editováno autorem komentáře
Jeden z aspektu toho je i to, ze tyhle veci ti dneska pobezi i na kalkulacce a nemusis kvuli tomu vyloupit banku, aby sis koupi HW na kterym to spustis.
Pokud to mermomocí nechceš provozovat na skutečném autentickém dobovém hardwaru. Sehnat dneska Gravis Ultrasound, 3Dfx nebo některé kombinace desek a CPU zas tak levné není.
Na druhou stranu DOSbox to řeší a i na 10 let starém PC pojede v DOSboxu v podstatě všechno od PC XT až po Pentium xxx i s emulací 3Dfx a GUSe.
Jinak souhlas, staré hry už prošly sítem a na výsluní zůstaly jen ty, které opravdu zasluhují pozornost. Stačí se jen porozhlédnou po archivech.
Ja mam radsi na hrani Elder Scrolls Online.
Proc? Protoze ve WOW se s kazdou expanzi zveda item level a grind jede nanovo.
V ESO je maximalni gear level 50 champion points 160. coz je zhruba na 2 mesice ne moc naruziveho hrani.pak uz se jen vylepsuje postava dal pres champion pointy a gear uz nikam nepokracuje. s nove vydanou kapitolou se obvykle dela rebalanc veci takze je akorat potreba si zajit do jine lokace posbirat jiny 50/160 gear set.
navic v ESO je tzv. curated gear kdy vam pada jen to jeste neznate. kdyz si to bindnete nebo rozlozite pripadne prodate NPC obchodnikovi tak se vam ulozi do seznamu znamych veci muzete si to kdykoliv vycraftit. jedina vyjimka je prodej jinymu hraci pres guild tradera to se neuklada jako zname a muzete tak farmit vec opakovane a prodavat opakovane.
grind gearu je jen v pripade veteran dungeonu kdy gear obsahuje dva modifikatory misto jednoho... to je jen pro min maxery a znudence.
20. 11. 2024, 11:38 editováno autorem komentáře
Hele, a uz soudruzi najali dalsiho permonika, nebo lidi do dungu poslila porad ten jeden ind rucne? Kdyz sem to hral naposled, tak mezi 18-24 prakticky nebyla sance se dostat do dungu a to ani v pripade, ze si mel poskladanou partu. Dokonce ani v tom pripade, ze si vazne s tou partou dosel k tomu vchodu.
Vubec nemluvim o ty jejich uzasny inovativni mechanice ... kdy se ti meni v zavislosti na stavu qstu svet, a tudiz dva spoluhraci stojej na stejnym miste a kazdej vidi neco uplne jinyho (a nevidej sebe navzajem).
A takovejch ficur bych moh vypsat dalsich par desitek ... prave o ESO. Hral sem to uz v dobe, kdy vydali betu, asi 14 dnu pred startem, a nefungovalo tam vubec nic. Pricemz nejmin 50% tech veci nefunguje dodnes.
Edit: Jo a presne stejny bugy ma samozrejme vse ze stejny staje, takze treba F76 ... je exaktne totez.
20. 11. 2024, 15:19 editováno autorem komentáře