Já bych vyřazoval i oficiální ukázky z filmů velkých distribucí, kde se objeví nějaké architektonické dílo bez souhlasu autora - architekta nebo vlastníka. I jakmile se jen mihne někde v dálce na pozadí.
Ať pěkně doloží svolení a taky trošku okoštují svoji medicínu.
Hudební klipy to samé.
Každý autor má mít stejná práva.
Ať točí třeba v poušti...
Uplatnil bych to i na zpravodajství a dokumenty, a to včetně ilustračních fotek při předpovědi počasí. Dá se sice čekat, že mají svolení autora snímku, ale musí doložit svolení všech majitelů vyfocených pozemků, objektů, a případně se vyskytnuvších osob.
Takže všechno se odteď bude točit a fotit ve studiu před greenscreenem, a jako zvuková kulisa bude maximálně šumení vody nebo rachot sesuvu kamení.
Fór je, že v tom momentě nenatočíš ani reportáž z Národní třídy nebo ze Sněmovny, protože nebudeš schopen dát dohromady souhlas držitelů práv všech návrhů designu, které se ti dostanou do záběru. Počínaje architekty budov a konče krejčím co šil kvádro Paroubkovi, jeho kadeřníka a manikéra. Zkus dohledat tvůrce sádrovýho trpaslíka na zahradě a získat jeho souhlas k odvysílání v reportáži.