Myslím, že to není o tom vyhrát boj s blokátory, ale posunout uživatele (nebo alespoň jejich část), kteří blokátory mají, do jiného způsobu uvažování - o tom, za co je jim obsah poskytován a zda jsou ochotni výjimku YT dát.
Na rootu mám také výjimky, aby mi zde všechny reklamy vyskočily, protože chápu, že provoz toho webu něco to stojí.
K YT musím přiznat, že ty reklamy začaly, tak 4 roky zpět být dost otravné, ale nějak jsem to zvládal i s nimi. Teď mám, ale z určitých (jiných) důvodů předplatné, takže je to vyřešeno.
Já jsem byl dlouho na straně poskytovatelů reklam a blokátorům se bránil. Vím, že ten obsah se musí z něčeho platit. Ale v posledních letech to sklouzlo do něčeho neakceptovatelného. Google ve velkém zobrazuje reklamy na scamy, které mají za úkol okrást lidi, a dokonce je odmítá odstraňovat, když ho na to upozorníte. A dost dobře nejde říct: na stránku, která zobrazuje takové podvodné reklamy, chodit nebudu, protože web je dnes prolezlý reklamou od pár reklamních systémů, které jsou v tom všechny +/- stejné.
V takové situaci je IMHO blokátor reklamy naprosto pochopitelný nástroj kybernetické bezpečnosti.
No nevím, na blokování podovdných stránek jsou přeci určené naprosto jiné nástroje (Proxy, NGFW, EPP, ...)
Ačkoliv nasazení adblocku může vést k mírném snížení rizika už jenom instalace takovýchto doplňků do prohlížeče představuje srovnatelné riziko (moc dobře si vzpomínám jak nějaký ten adblock doplněk koupila/přebrala správu jiná firma a byl z toho hned malware mělo to milony uživatelů...).
Tzn. ne tímto bych si nedovolil adblockery obhajovat.
Tři poznatky:
Neznám žádného BFU, který by měl doma NGFW, ale pokud pro zvýšení domácí bezpečnosti může vést i nějaký adblock, tak proč to tak "nenazývat".
Také si vzpomínám na ten incident. Ale je to stejné jako s tím webem. Obojí je do určité míry zdarma. Web zdarma vyměníte za reklamu, adblock za početnou základnu uživatelů. Míra rizika je zhruba stejná.
Chybí osvěta. Kdo z BFU tuší, co je NGFW a co jim to může přinést. Nikdo. Dnešní obchody jsou plné zařízení s nulovou podporou. Uživatelé se ženou za cenou. Ale ve výsledku se může stát, že ne vždy jsme tak bohatí abychom mohli kupovat to nejlevnější. Prostě se to někde po*ere a pak už jen zbývají oči pro pláč.
Samozřejmě to nic nemění na tom, že reklam je obecně všude mraky a ten boj je opodstatněný. Ale to je jen můj názor a samozřejmě ho nikomu nevnucuji.