Takže jde o to, že na Androidu 5 nepůjde udělat lehce root tím způsobem, který využívá nějakou bezpečnostní díru, pomocí které se do telefonu nacpe su a potřebné související úpravy, protože teď tam bude SElinux atd.
Ten čistější postup, který má mimochodem z části Google přímo na webu pro developery, kdy se odemkne bootloader a rootování se řeší přes bootloader, ADB a recovery, bude funkční nadále...
Jo, jasně, někteří výrobci odemčením bootloaderu ruší záruku, nebo třeba Sony má na odemčení bootloaderu navázáno, že se tím smažou nějaká vylepšení foťáku, takže je lepší rootovat přes ty bezpečnostní díry, ale to už je zas jiný příběh.
Tyhle cinty o tom, že Androidy nepůjdou lehce rootnout, vychází pravidelně před každou větší verzí Androidu.
Nesouhlasím.
Reklamoval jsem špatnou baterii u jedné Xperie. (Chovala se tak, že po náhodné době telefon nebyl schopen zjistit stav nabití a vypnul se. Po vyndání/zandání baterie a zapnutí mobil normálně fungoval.) Mobil se mi vrátil zpět s tím, že byl proveden neoprávněný zásah (pouze odemčení boatloaderu podle instrukcí Sony, žádná alternativní ROM). Servis to chtěl řešit (placenou) výměnou základní desky a nějaké prokazování a odkazy na stránky Sony nehnulo ani se servisem, ani se Sony ČR.
Pomohlo až zdokumentované korektní chování s jinou baterií, blbé fungování této baterie v jiném stroji, dokumentace této závady i v jiných zemích (kde ji s omluvou řešili výměnou baterie) a baterii vyměnili s tím, že zbytek telefonu je bez záruky a že mi prokazují laskavost. Takže - servis nic nedokazoval, odmítl se řídit pokyny výrobce a zástupce výrobce v ČR ho plně kryl.
Ano, logo Sony mi více nesmí do baráku.
Myslím, že ne.
Jednak jsem měl ten telefon funkční, jednak nemám moc iluze o nadřízených složkách a hlavně - v té době jsem zaznamenal zamítnutou reklamaci asi dvoutýdenní Xperie Z1, protože voda v přístroji a tedy to není výrobní vada. Takový postup servisu u přístroje s IP67 považuji za odzbrojující ;)
Navíc, souběžně s tím jsem reklamoval vadný pixel u displeje Lenovo A660. Čínský obchodník chtěl poslat fotky, uznal záruku a výměnou poslal přes DHL nový kus (poštovné platil on). To vše rychleji, než servis u té Xperie vůbec přišel na odemčený BL...
A koho v ČR Sony zaměstnává, to opravdu řešit nebudu.
Ano, logo Sony mi více nesmí do baráku.
Mě nesmí do baráku už dávno. Banda zm*dů.
Řeč není o zákonu, ale o přístupu a přesvědčení záručního servisu a zastoupení Sony v ČR. Vymahatelnost práva není v ČR ani rychlá, ani levná a už vůbec ne jistá (ostatně, to jeden z důvodů, proč české firmy mají často sídlo třeba v Nizozemí).
Aby to mohlo dojít k soudu, tak je třeba získat znalecký posudek (a ten také zaplatit), pak podat žalobu (a nejspíš zaplatit i soudní poplatky). A pak stačí počekat pár let na pravomocný rozsudek (pokud se tím vůbec bude soud zabývat) a ten může být jakýkoliv. (Znám případ, kdy jeden jediný soud řešil zhruba stovku případů, které byly sice jak přes kopírák, rozsudky ale byly velmi různé.)
ČOI sem netahej, ta nenamáhala ani odpovědět, ČTÚ neřeší přístroje, ale telekomuinikační služby, ombudsmanovi jsem nepsal.
To by ses mozna divil, reklamacni spory jsou reseny velmi casto velmi rychle (a v 80-90% ve prospech zakaznika). Vetsinou to probiha tak, ze zakaznik poda zalobu a do mesice dostane od soudu platebni rozkaz, proti kteremu se nelze ani odvolat. Tyka se pochopitelne mensich sporu a castek. Samo jako pozadovanou castku si musi zalobce uvest jak cenu vyrobku tak sve naklady na spor.
Znalecky posudek tak v 50% netreba, protoze jde o spory typu "ale vy ste si pro to prisel az po 32 dnech, ale mi to tady uz tyden mame"...
Ano, jakmile jde o přešvihlou dobu opravy nebo jiné formální pochybení, není problém (a prodejce vrací peníze automaticky). Jakmile ale servis konstatuje zavinění zákazníka (což v mém případě udělal), jsme z fleku někde jinde a je na zákazníkovi, aby prokázal chybný postup servisu.
Jinak technická: proti platebnímu rozkazu se podává odpor a tento krok je v podstatě automatický. A dále se rozcházíme v termínu "velmi rychle" - pochybuji, že bych měl do měsíce v ruce pravomocný rozsudek. Když jsem se tak poptával, tak rok není žádná míra.