Vzhledem k tomu, že o pět let později byla na světě miliarda takových telefonů, tak můžeme směle tvrdit, že koncept velkého dotykového displeje přes celé tělo telefonu se osvědčil. Samozřejmě můžeme spekulovat o tom, jakou roli v tom přesně Apple hrál, ale v té době rozhodně nikdo nic takového na trhu neměl.
> ale v té době rozhodně nikdo nic takového na trhu neměl
LG Prada, Samsung F700, Motorola A1000, Sony Ericsson P910,..
Apple prisiel na trh s celkom podarenym produktom v tu spravnu dobu a s tym spravnym marketingom, ale tvrdit, ze nic podobne na trhu nebolo je trochu pritiahnute za vlasy. Nebol to mainstream, ale mobily ktore mali primarne touchscreen interface rozhodne na trhu boli.
Přínos iPhone není v tom, že by to byl první telefon s dotykovým rozhraním. Těch bylo víc, jak uvádíte. Ale všechny měly víceméně standardní UI pro myš / tlačítka a proto byly spíš za trest. Já sám musím přiznat, že jsem tehdy dotekovému ovládání po pár podobných odrazujících zkušenostech moc nevěřil.
Apple přinesl dvě zásadní vylepšení. Jednak udělal dotykovou obrazovku s kapacitním snímáním, které umožňovalo přesněji zjistit polohu tlustého prstu oproti do té doby používanému odporovému, které pro rozumnou přesnost vyžadovalo stylus. A také pochopil, že pro ovládání prstem je potřeba přizpůsobit UI a předělat a vymyslet koncepty jeho ovládání (scrolování potažením prstem s "doběhem", "pinch to zoom"). To se mu povedlo na výbornou, takže iPhone byl první telefon, u kterého ovládání dotykem opravdu fungovalo a nebylo to utrpení. Proto měl také takový úspěch.
Stale si stojim za svojim, ze tvrdit , ze nic podobne nikto na trhu nemal je nezmysel. Ked si pozries interface tohto LG tak je to skutocne dost podobne iPhone, ktory vysiel tusim o pol roka neskor. Tiez to malo kapacitny display a relativne moderne UI. Ak si sledoval vyvoj Openmoko, tiez si tam mohol pozorovat vela modernych prvkov, co sa UI tyka. (zvlast ked beries do uvahy, ze to bol len taky maly komunitny projekt)
Jasne, iPhone bol uz od zaciatku pomerne premakany co sa uzivatelskeho rozhrania tyka (scrolling a pinch to zoom boli dva velmi dobre napady ktore boli dovtedy experimentalne implementovane len v ramci inych projektov) ale prosim netvarme sa, ze sme vsetci pouzivali hlinene tabule a papyrus kym neprisiel Apple.