S linuxem je u profi softu vzdycky potiz. Minimalne pokud mate omezeny vyvojovy team a nechcete opensource model. Na linuxu neexistuje standartni gui, musite vybrat nejakou knihovnu qt, gtk atd. Vynikaji hlavne v tom ze nepouzijete NIC ze stavajiciho windows ci osx kodu a musite to psat od nuly. Posledni dobou se multiplatforma resi hlavne pres Electron. Tedy chrome+html+js. Bohuzel to je dnesni smutny obraz - apka v browseru aby programatori nemuseli resit ruzna gui api fonty atd. Napisou jediny kod a pojede vsude kde chrome. Pro vykonove narocne aplikace to ale moc neni a tak Afinity na linuxu tak brzo nespatrite, pokud vubec.
Ano, jsem si vědom těchto komplikací. Také je to spíše takové tajné přání než čekání na Godota.
Asi největši problém je, že na Linuxu grafický trh moc neexistuje, tak se těžko odhaduje návratnost invetice opravdového profi frafického software - kolik grafiků/fotografů na Linuxu o to bude mít zájem a zaplatí. Na Windows a Macu je to tak trochu jistota, ví se že tam platící grafici a fotografové jsou, tak jim stačí nabídnout volbu. :-)
Na Linuxu máš přece GIMP a ten je podle zažratých Linuxáků nejlepší na světě ;). Naposledy, když jsem kámošovi vysvětloval, jak pěkně umí Adobe vyvolávat RAWy, tak mi řekl, že GIMP je lepší, protože si vše může uložit v TIFFu s 24 bitovým rozlišením na kanál a to už jsem se nechtěl hádat, že snímač vypadá ve skutečnosti jinak a není to matice...
Ale alternativy jsou na Linuxu, ne? GIMP / RAW Therapy. A kdo se chce oprostit od Windows a mít "Unix" like systém, tak může vždy přesedlat na Mac.