V jednom odstavci se pise:
HTML je sice pro tvorbu plnohodnotneho GUI prilis chude, ale uz nejaky cas tady mame Mozillu a jeji XUL.
A hned v tom dalsim:
Zatimco Mozilla stavi na standardech jako XHTML, CSS ci SVG, Microsoft vsechny tyto technologie, na jejichz vyvoji se sam podili, nahrazuje v Avalonu svymi proprietarnimi formaty.
Takze co teda? Stavi Mozilla na standardech anebo ma vlastni proprietarni format (XUL)? Protoze Microsoft taky stavi treba na SVG, akorat to rozsiril o veci co v nem nejsou (asi jako XUL umoznuje veci ktery v existujicich standardech nejsou). Sam autor uznava ze stavajici technologie sou na UI trochu strohe...
Podstatne horsi utok na standardy mi prijde vliv IBM na XML 1.1 kdy si kvuli proprietarnim white space znakum na mainframech vynutili nekompatibilni zmenu do XML standardu.
To si neodporuje, mozilla stavi na css, js, dom a dalsich znamych standardech. Protoze pro aplikacni UI zadny vhodny standard neexistoval, prisel se svym, XUL (postavenem na standardu XML), ktery s stavajicimi standardy umne propojil. Vyvojari mozilly tak pristoupili k nejmensi mozne, ale nutne, zmene.
Tak dooost. Ja myslim ze je to predevsim tak, ze co udela Microsoft, je pro nektere lidi spatne naprosto od pocatku.
Avalon bude, pokud ho daji dohromady podle soucasnych nacrtu, moc pekna vec. Mam pocit, ze vetsina diskutujicich tady na rootu uz tak dva tri plne vektorove rendering enginy napsala, protoze naprosto presne vi, ze by SVG nebo XUL splnily ostre pozadavky na podobnou hracku jako mavnutim proutku.
Neni to spis tak, ze pokud uspesnost Longhornu bude do velke miry zaviset na fungujicim Avalonu a na slusnych API pro jeho pouziti, jen maloktera spolecnost by riskovala adoptovani cizich (byt "standardnich") technologii?
Copak byl XUL navrhovany jako format, ktery by mel byt pouzitelny pro rendering kompletniho obsahu obrazovky operacniho systemu? A SVG?
T.