1.Nemozem suhlasit s " ta vestavěná v autě bude vždy zastaralá a hodně drahá na provoz." Ak autor ma skusenosti len zjednou znackou auta, tak nieco taketo by si mohol odposutit.
Existuju znacky, kde navigacia nieje zastarala a provoz nestoji nic(aktualziacie su zdarma a bez potreby navstivit servis alebo inych prekazok).
2. Autor nespomenul klasicke externe navigacie. Za mna stale velmi dobre riesenie. Jednoucelove zariadenie, ktore robi dobre svoju pracu a nemusim riesit problem co dane auto podporuje a kto ma aky smartfon.
mapy integrovane v autech jsou strasne. Pouzivat misto nich Google mapy je jako presednout z trabanta do mercedesu.
Mluvim o navigacich integrovanych v autech Subaru, Volkswagen, Nissan, CItroen, Skoda... Vsechno je to bida a nepouzitelne. Uz jen posunout prstem mapu je ocistec. Aktualizace za penize. Grafika priserna. Jsou offline.
Mapy v telefonu a ted pres Android Auto pouzivam denne a jsem rad ze nemusim pouzívat ty priserny obskurnosti od vyrobcu aut.
Externi navigace jsou offline a je to podobny jako s tema v aute. Na mobilu si poslu pripravenou trasu z Google map v pocitaci, nasdilim trasu komu chci aby videl kdy prijedu a kde jsem... To na mape v aute ani na externi navigaci nejde. Vsechno je 100 let za opicema.
Furt lepší než vestavěné... A co se týče navigací tak není víceméně něco lepšího.. Mapy.cz? To ani náhodou.. naposled mě to vedlo do uličky (ukazovalo to ulici) kde byla s bídou půl metru mezera. A google mapy mě občas zavedou aspoň na to správné místo.. Občas o blok dál, ale pořád jsem kousek od toho místa..
mě teda google mapy táhnou na most kde je sotva půlmetrová mezera úplně stejně jako mapy.cz (a nebo i waze). Naopak google mapy by mě na některých místech klidně navigovaly do zákazu vjezdu na lesní cestu, která je zavřená závorou, takže nevidim, že by byly nějak zásadně lepší. Naopak na té jejich vizuálně hnusné mapě ani nepoznám, že mě to táhne někam, kde silnice nejspíš ani neni.
Já osobně jsem léta jezdil podle OpenStreetMap v MapFactor Navigatoru a fungovalo to překvapivě dobře jakkoliv to mělo své mouchy. Teď jsem za asi 500 Kč ročně přešel na TomTom mapy a problém není vůbec. Naopak to nachází překvapivě dobré cesty, které by mě samotného asi ani nenapadly.
Google Maps jsou nouzovka, která už jen není zoufalost narozdíl od ostatního podobného zoufalého, pardon.
Ad vestavěná navigace je drahá :
- pokud chci navigaci do auta, tak např. Toyota chce 20 000 Kč v ceně s 3 roky aktualizací podkladů zdarma, Škoda si řekne o 33 100 Kč taky na 3 roky zdarma, Ford nabízí navigaci v balíčcích LED nebo Business což je minimálně 11 500 Kč, spíše však 36 000 Kč, Hyundai ji má za 25 000 Kč, Peugeot za 30 000 Kč včetně 3 let aktualizací zdarma...
Ještě stále mi chcete tvrdit, že to není drahé?
Ad externí navigace - v článku jde primárně o popis Android Auto. Externí navigace trpí v podstatě tím stejným, co navigace v mobilu. Existují příznivci i odpůrci. A občas je v zahraničí problém s navigací instalovanou na skle...
Sa mi zda ze autor sa chcel pochvalit tym, ze ma nove auto alebo novy mobil. Drziacik nepovaujem za konkurecnu technologiu. Naopak za konkurenciu povazujem CarPlay ktora autorovi "nesedla" a MirrorLink o ktorej sa v clanku vobec nehovori. Plus mi chyba colkovek technicke.
Btw neverim ze Android 11 zrazu pojde bezdrotovo bez podpory na strane auta. Ale potesilo by.
Vitame autora v budoucnosti.
Mam doma nyni vozy Ford a Skoda, oba rok 2017 a dratovy AA umi oba.
A na bezdrat mam objednany AAwireless adapter na indiegogo.
Jinak co se tyce AA, Google jej neustale kurvi zrejme systemem rizene devoluce.
V roce 2017 AA sice obcas padal, ale SMS a Whatsapp zpravy cetl cesky.
Ted to same dela anglicky.
V roce 2017 jsem rekl nazev cile navigace a on zacal navigovat.
Dnes pani nejpreve rekne, ze nevi jak pomoci, pak ji v kebuli cvakne a zacne s navigaci. Pricemz vysledky hledani jsou pomerne chaoticke.
Je nutno ale mit neprihlaseny google asistant na telefonu, jinak to jej zacne pouzivat v anglicke mutaci a to s pekelnymi vysledky.
Kdyz jsem dal navigovat na Omiš, reklo mi to, ze Amishove jsou nabozenska sekta v USA, tim to skoncilo. Pripomelo mi to porucika Duba, kdyz vysvetloval, co je to chodnik a kachna.
AA je popravde v cim dal horsich srackach a desim se kazdeho updatu, co se zase rozesere.
Ano, mám přesně ty samé problémy, které popisujete, plus některé další (všechny začaly v době, kdy AA začalo být podporováno v ČR):
- mám mobil s Androidem verze 9, ale AA podporováno není
- připojení kabelem funguje zcela náhodně. Cca v 80% případů se dozvím, že datový nosič nelze přečíst). A pak to někdy najednou zafunguje, aniž bych něco změnil nebo někde potvrdil
- vyhledávání je podivné - když zadám ulici, číslo a obec, tak mi to hlasově správně zopakuje, co jsem zadal (tudíž Google rozuměl), ale dům se zadaným číslem je až někde na konci seznamu. Google asi ví lépe, kam bych měl jet. Chápal bych to, kdyby se jednalo o nějaké komerční prostory, prostě by to byla reklama, ale není to tento případ.
Jako perličku můžu uvést situaci, kdy to odmítalo hledat česky. Ve vzteku jsem zařval něco jako "Google, proč jsi ***" a vyhledávání přestalo na 10 minut reagovat (asi aby ukázal, že český umí).
Aplikace by to mohla být dobrá, ale rozhodně není dobrá pro ušetření času, kdy sednu do auta, připojím telefon, řeknu kam jedu a vše funguje. V současné době je třeba mít spolujezdce, který se věnuje neustálým pokusům o připojení telefonu a všem těm "zábavným" krokům nutným k rozjetí, nebo sednout si auta 15 minut předem.
Bude imho záležet na autě a bude určitě záležet na konfiguraci telefonu.
Ze zkušenosti - lenovo 3 GB RAM nějaký mediatek - nepoužitelné, dlouhé a nespolehlivé zapojování, pomalé, lagy.
samsung nějaká střední třída 4 GB, SD 6xx CPU, jakžtakž načtení trvá pár vteřin, ca 9/10 pokusů o připojení projde, rychlost je ucházející
s "top mobilem" jsem nezkoušel
AA a ekosystém aplikací okolo (navigace..) bude asi hodně žravá věc
Mam ve svem aute originalni a docela drahe autoradio s podporou Android Auto, na smartfounu nejnovejsi Android 11, a porad resim co Google dovoli, kterou aplikaci smim pouzit, a ktere funkce z ni jsou povolene.
Kolega koupil pres aliexpress levne 2din-autoradio z Ciny bezici na Androidu, nainstaloval si tam vsechno co jen chtel a nic neresi. A ja smutne koukam, jak mu tam bezi odb-diagnostika (torque, forscan) nebo treba widget kalenare, ci mailovej klient. At jde Google s prominutim do prde|e s tim svym omezovanim!
2-DIN autorádio s Androidem jsem měl, bohužel teprve takovou tu druhou generaci (před pěti či šesti lety). Nejvíc mi na tom vadilo, že to byla další "hračka", o kterou jsem se musel starat (aktualizace, nastavování aplikací, atd.) a že tomu chybělo jakékoliv zabezpečení (takže emaily, kalendář atd. jsem si na tom rozhodně nenastavoval).
Mobil jsem stejně dával na kabel a navíc jsem zapínal WiFi hotspot (manuální zapínání je na většině mobilů opruz - vypne wifi, musí se extra potvrdit, nelze automatizovat přes Tasker).
Nyní používám AA - celkově mi to přijde jako lepší koncept, ta navázanost na vlastní mobil (tedy na řidiče) namísto na vůz.
Že to však s Google shazuje různými omezením, to je jasné.
Pri všetkej úcte, tento článok by som nezverejnil ani len ako Blogový príspevok.
1. Vyplakávať nad cenou dát v zahraničí, keď je regulovaná je scestné
2. Vyplakávať nad cenou dát doma je už úplne od veci
3. V jedním článku sa tešiť z možnosti streamu hudby a kritizovať nemožnosť offline máp…. Je to pár mega cestou ku autorovej starkej cez pol republiky
4. Reštrikcie Google. Vytvorte vlastný systém, budeme všetci s radosťou pindať na reštrikcie Vášho systému. Aj napriek tomu, že na ne máte dobré dôvody a nie ste povinný nám ich vešať na nos.
5. Skúste to znova, s pohľadom z aktuálneho desaťročia.
ad 1 - regulovana cena roamingu? Jak kde. Treba ve Svycarsku ji naregulovali tak, ze jsem zaplatil 200 euro za stahnuti jednoho emailu s prilohou. Neco jako 20 centu za kilobyte. Zapomnel jsem vypnout data a najednou prisla sms, ze mi muj provider zablokoval automaticke doplnovani kreditu, protoze jsem utratil vic jak 200 euro.
Autor objevil Ameriku Ve svem focusu pouzivam AA od 2017.
Pravda je, ze drive bylo nutne stahnout aplikaci bokem (napr z apkmirror), protoze oficialne pro CR l dispozici nebyla. Neoficialne to jelo bez problemu.
Pouziv vyhradne na g maps, yt music a g podcasts.
Osobne vidim obrovskou vyhodu v google maps a jejich online provozu hl. v Praze (mozna dalsich velkych mestech) Nekolik externich/built in navigaci jsem zkousel a zadna se tomu imho nevyrovnala (tomtom, sygic, built in system v ruznych autech).
O prodleve pri spousteni atd. autor mluvil. Ovladani opravdu neni dokonale a jsou v tom chyby. Ale furt je to o parnik lepsi nez built in system fordu.
Jak jsem psal, obrovska vyhoda hlavne v podobe tech online gmaps. Plus moznost na nejaky lokalni turisticky cil si pustit mapy cz.. (podrobnejsi podklady, horsi navigace)
Android Auto je super. Využívám waze a totální spokojenost. Display v autě je větší než mobil případně než dedikovaná auto navigace. V mém případě není nutné odemykat telefon, připojí se automaticky pokud je připojen ke kabelu (příklad s pumpou). Povedená je i integrace se spotify. Uvedená nevýhoda spotřeba dat spíše souvisí s tím, že jsme v datových tarifech banánová republika. Data nejsou problém ve státech jako Polsko, Ukrajina nebo Vietnam, není důvod proč by to nemělo jít i u nás.
Prakticky jakoukoliv, záleží na osobní chuti. Já osobně používám MapFactor Navigator s mapami a dopravními informacemi a řadou dalších věci (alternativní trasy třeba) za asi 500 Kč ročně. Navigovat podle dopravní situace umí taky (i když o něco hůře než Waze) a jinak je lepší asi úplně všechno: přehlednost, UI, kvalita map, přizpůsobitelnost atd. atd.
Waze je taková navigace pro ty nejchudší co ještě nezjistili, že eixstuje i software s rozumným rozhraním a Waze není to jediné na světě.
Používám občas Waze, občas koupený Sygic. Že by byl Sygic výrazně lepší jsem si tedy nevšiml.
Snad jen že Sygic ukazuje vzdálenost k další benzínce / parkovišti, to se občas hodí. Akorát pokud je parkoviště u benzínky, tak to ukazuje jako dvě položky a zbytečně zabírá místo.
No a minus Sygicu je v tom, že čas od času mi vyhodí jako upozornění reklamu na dokoupení nějakého doplňku.
Waze nepoužívám, ale používám gmaps a ty snad využívají stejnou platformu pro online provoz.
Vy, kdo používáte jinou navigaci vč. té vestavěné navigace v autě s online službami, máte srovnání s gmaps? Online provoz je pro mne hodně důležitý aspekt, bez toho je navigace poloviční. Jak dobře to třeba po Praze funguje jinde?
Vyzkoušel jsem snad všechny dostupné navigace podporující AA. Každé se dá něco vytknout.
Oceňuji, když navigace dobře rozpoznává přejezd křižovatky jiným směrem, než si naplánovala, a dobře rozpoznává, jestli už jsem odbočil nebo ještě ne. To je důležité kvůli tomu, že dnes skoro všechny navigace otáčejí mapu ve směru jízdy. Když se člověk koukne na displej, tak najednou neví, jestli ukazuje přesně, nebo ještě si nevšimla, že jsem změnil směr, nebo už naopak předpokládá že ano.
Tohle umí paradoxně nejlíp úplně obyčejná Google navigace. Navíc ještě umí jedním tapnutím na displej přepínat na perspektivu ve směru jízdy a mezi 2D s orientací na sever. To mi moc vyhovuje, protože v zástavbě je lepší mít orientaci na sever. Jedním mkrnutím tak člověk ví, co má dělat, a nemusí uvažovat o tom, co jsem psal výše.
Waze naopak umí skvěle pracovat s online daty o provozu.
Ostatní mají problém s mapovými podklady. Někdy nesedí správně číslo domu (naviguje to třeba k domu, ale zezadu, což je v případě jednosměrek nasírající,) nebo často neznají čísla domů vůbec.
Zvykl jsem si zadávat adresy americkým způsobem. Nejdřív číslo domu, pak ulici. Je to docela praktické, protože číslo domu se zadá rychle, a pak už to nabízí jen ulice které začínají zadaným písmenem a zároveň se na nich nachází zadané číslo domu. Tohle doporučuju všem vyzkoušet.
To jsou pro mě místa 1-2.
Na třetí místo bych řadil (pro AA) Tomtom Go, na čtvrté Sygic a na páté Mapfactor - ten má ale spoustu much, např. špatně odesílá audio, rádio se co chvíli ztišuje, i když v navigaci vypnu zvuk.
Body zájmu jsem nikdy moc nezkoumal. Málokdy je potřebuju, obvykle je vypínám. Vypínám i hlasovou navigaci, mě víc ruší, než pomáhá; důležitá je pro mě mapa a orientace v ní. V těchto dvou oblastech neumím tedy posoudit.
Souhlasím.
Bez aktuální situace na cestě (zácpy, objížďky) je krásné GUI málo používané navigace k ničemu.
U Waze a ještě lépe GMaps mi vyhovuje zadání cíle volným stylem ("krematorium Pelhřimov" :-) ), on už google search něco najde, i v zahraničí.
U Waze mi však hodně vadí podivné zadávání cíle ťapnutím na mapu (tuším, že to snad ani nejde, musí se nejprve přidat bod a pak navigovat na tento cíl).
Nevím, proč se článku opakovaně píše, že CarPlay umí jen své mapy. Já s ním používám v autě Google mapy a Waze. Jediné omezení na které jsem příšel zatím, tak že musím zadávat cíl ručně nebo i hlasem přímo v těch aplikacích. Myšleno tak, že pokud chci navigovat přes Siri, tak to nejde, protože ta je pro navigování natvrdo spjata s Apple maps.
Cca před půl rokem jsem přecházel z Androidu na Iphone a před tím jsem si zapůjčil Iphone právě i kvůli tomu, abych si vyzkoušel, jestli mi bude fungovat v autě dostatečně stejně, jako AA.
Jinak u AA mohu potvrdit, jak i někdo dříve zmínil, že některými aktualizacemi to mrvil. Dříve to četlo krásně česky došlé zprávy, pak najednou to začalo číst nesrozumitelně asi jakože "anglicky". Pak taky bylo celkem vtipný, že dlouho mi nefungovalo česky a ani anglicky hlasem vyvolat volání nějakého mého kontaktu. Ale občas jsem to zkusil. A jednho dne to začalo fungovat a to stylem, že jsem řekl "ok google volat Petr" a ozvalo se čenglish "nevim jak bych vam mohl pom" a než to dořekl, tak vytáčel, A to dělal pak už pokaždé. To jen pro zajímavost. Jinak jsem byl s AA celkem spokojen.
Mám auto zn. Kia a 3 roky starý.
Ja Vam panove nevim, ale v posledni dobe mi jako nejlepsi reseni navigace ve vozidle prislo prislo reseni v novem Sanderu (v te nizsi vybave, kde neni ten hnusny dotykovy display):
https://www.renaultgroup.com/en/news-on-air/top-stories-2/the-new-dacia-sandero-the-screen-comes-out-of-your-pocket/
Kam se hrabe nejake Android Auto, nebo cokoli omezujiciho. Navic je to celkem future-proof reseni. Tedy za predpokladu ze za 10 let nebudeme nosit 26" telefony...
Skoro bych si tipl, že to vypadá jako první ukázka tzv. Android Automotive (https://en.wikipedia.org/wiki/Android_Automotive), alespoň dle tiskové zprávy. https://global.nissannews.com/en/releases/release-860852d7040eed420ffbaebb22094eb4-180918-01-e a prvním integracím oznámeným v roce 2021 'dle toho článku na Wikipedii)
Takže to není Android Auto, ale Google to je, tedy Android. Pravděpodobně, do hloubky jsem to tolik nestudoval.
Nikoli, je to spis jen "chytre" vyreseny drzak na mobil/tablet o promenne velikosti. Ktery kdyz proste neni vyuzivan neni videt (resp. funguje jak uzaviratelna zasuvka).
Mozna napomohou obrazky treba zde: https://www.autoforum.cz/predstaveni/dacia-ukazala-svuj-novy-palubni-system-pro-chude-musite-si-ho-udelat-sami/
Tu aplikaci pro android clovek nemusi vubec pouzivat. Staci sparovat telefon pres Bluetooth s autoradiem a je to. Telefon pouziva audiosystem jako bezdratove reproduktory (| nejake bonusy navic, jako ze pri couvacce se senzory se ztlumi hlasitost telefonu, umi to nacist telefonni seznam, a takove ty klasicke bluetooth veci).
Hlavne je uplne jedno, zda je ten telefon s Androidem nebo s necim uplne jinym.
Zkratka konecne vyrobce automobilu, ktery pochopil, ze nema smysl pokouset se o vytvoreni "infotaimentu" pevne vestaveneho v aute. Protoze to automobilkam proste opakovane nejde a nejde. Navic to i kdyz ho vytvori funkcni (coz se moc casto nestava), podleha rychlemu zastarani.
Tady si proste cely ten "infotaiment" prinese uzivatel v kapse takovy jaky mu vyhovuje a to lepsi nez kdy jaka automobilka vyrobi (Nebo si tam misto mobilu muzete dat i samostatny navigacni pristroj).
Kez by takovou moznost nabizelo vice vyrobcu...
24. 8. 2021, 11:48 editováno autorem komentáře
Mno, nechci brat nadseni, ale tohle je proste integrovany drzacek na mobil.
AA headend toho umi trochu vic, mmj. ma svou vlastni lokacni skuzbu s externi GPS antenou (tam se mobil schovany za pokovenym sklem nechyta), pricemz v tunelech to extrapoluje z cidel ABS a volantu, to mobil neudela nijak.
Hlasove ovladani se v AA headendu spousti tlacitkem na volantu, automaticky to nastvuje jas obrazu a denni/nocni rezim podle pustenych svetel (Skoda Kodiaq) nebo fotocidla (Ford Focus)
S AA skúsenosti nemám, ja používam CarPlay v Škode Octavia rok 2018. A je to celkom bieda. Na cestu z SK do NL cez A a D som nainštaloval skúšobnú verziu Sygicku, ale to ovládanie a navigácia bola bieda, takže už ho nemám. Waze bol o niečo lepší, ale taktiež nič moc. Nakoniec som ostal u škodováckej navigácii. Ovládanie najlepšie a pokyny mi dával priamo na prístrojový panel pred vodiča. Predpokladám, že to bude rovnako aj na AA. Ďalej ešte som sa tešil, že si v aute pustím podcasty, ktoré mám uložené v telefóne, ale jednak ich nemôžem dať zobraziť a veľa podcastov má dlhšie názvy, ktoré CP jednoducho odreže. No, len sa mi potvrdilo že v dnešnej dobe netreba naletieť marketingovým kecom a všetko treba najprv preveriť :-| Len kto má na to čas?
Inak, ako je to s aktualizáciou AA a CP? Predpokladám, že okrem telefónu bude treba aktualizovať aj zariadenie v aute, čo predpokladám u niektorých výrobcov aut bude veľký problém. Či?
Android auto se aktualizuje jako jakákoliv jiná aplikace. . Aktualizace auta záleží na výrobci. Ale na straně auta bych to neviděl jako nic kritického (dokud to umí spolehlivě přehrávat obraz a zvuk z mobilu podle toho AA protokolu, v podstatě to stačí :))
Gmaps fungují perfektně. Jak to má třeba škoda nav s provozem (online data)? V Praze google funguje dost spolehlivě.
Gpodcasts fungují také skvěle.
Youtube music jsou jednou "za uherák" náladové, někdy nejde nic přehrát (tlač. play nic nedělá) a je nutné "vystoupit a nastoupit" AA. Ale děje se to zřídka. Synchronizace s účtem je super, poslouchám na pc, sednu do auta a poslouchám dál.
Já mám s celým "infotainmentem" v autě ten základní problém, že to pořád předpokládá interakci řidiče. Jenže v mém případě má na starosti ovládání této části vždy spolujezdec - řidič se věnuje řízení auta a na hledání nastavování nějakého dotykového nesmyslu nemá čas. Takže je připojený mobil spolujezdce, telefonuje spolujezdec, navigaci nastavuje spolujezdec, rádio ladí spolujezdec...
Jak někdo zmiňoval pokuty pro google atd. Myslím, že autobranže směruje k tomu, že bud chtít vydělávat na softwaru místo plechů (viz aféra BMW, kdy po výpadku cloudu nešel uživatelům infotainment, protože auto nebylo schopné ověřit, že mají subskripci). A myslím, že jim google bud hodně vadit.
Za mne - byl bych rád, kdyby se v tomhle směru autobranže soustředila na "železo" (= kvalitní obrazovka, zvuk a bezdrátové a robustní spojení s mobilem). Software nosím v kapse. Je aktuální, synchronizovaný a zdarma nebo za zlomek ceny toho v autě. Poslední věta je asi shrnutí celého průšvihu, čekám ještě právní mely kolem toho.
Možná ale Ford/Toyota etc nebudou chtít s Googlem jíst stejný koláč (a ještě aby jim kluci ukusovali tak velký kus). Chtějí uživatele zaháčkovat ve svém vlastním systému, (draze) placené subskripci, exkluzivních a proprietárních funkcích atd. Prostě škoda, tak máte škoda subskripci s škoda funkcemi a BMW si plaťte zas něco jiného.
Marže na "železo" jsou nízké, otrava s ekolimity (což prodražuje vývoj, furt pokuty za CO2 atd.) a ještě navíc ten elektropohon, který teda je ta hudba budoucnosti, tolik nenutí zákazníka nechávat v servisu peníze za olej atd., prostě bída zisk. Zbývá software.
Kromě toho vyjmenovaného je taky problém ten, že držák se smartphonem si na skle dám přesně tam, kam potřebuji v rámci toho, aby nezkarýval výhled, nikoliv tam, kde výrobci zrovna zbylo místo na displej. A že jsou často umístěné fakt hloupě. GPS jsou dnes dostatečně citlivé a zbytek je mi jedno, protože v autě stejně netelefonuju, prakticky každý může počkat když řídím, a bluetooth se k audiosystému taky připojí automaticky. Zhovadilá tlačítka na volantu nepotřebuji a nechci. Přehrávám po albech.
A rychlost stejně sleduju na druhé straně na displeji kamery protože luštit nějaké malí číslíčko někde vlevo dole je na dvě věci. Co se navigování týká, tunelem jedeme tak jednou za půl roku.
Android Auto je tak sice lepší než rezavým drátem do oka, ale pořad mi přijde podstatně lepší, když je auto primitivní, nikoliv tablet na kolečkách, a co potřebuji, to si tam připojím sám.
Mám z toho podobné dojmy, ale ve výsledku jsem se dostal do stavu, kdy převážně používám navigaci přímo v telefonu. Některé důvody jste už popsal (konkrétně třeba doba spuštění AA: není sice "až tak" dlouhá, ale...), další jsou poplatné omezením Googlu. Třeba v případě navigace Sygic se člověk připraví o hodně benefitů, když Android Auto:
1) nezobrazuje blízké body zájmu (a že zobrazení nejbližší benzínky a parkoviště je krajně praktická věc);
2) chybí zobrazení detailu blížící se křižovatky;
3) nelze nastavit body průjezdu.
Poslední zmíněné ještě lze obejít, když nastavíte body průjezdu nejprve v aplikaci na telefonu a až pak připojíte telefon k autu a spustíte AA.
Rozdíl úhlopříčky infotainmentu a telefonu u mě není tak dramatický (6.5" vs 8") a když o tom přemýšlím, tak s průjezdem tunelem taky nemá samostatná aplikace na telefonu problém... To je na vygooglení, jak to řeší :-) Jinak nastavení zvuku do reproduktorů auta z telefonu a současné ztlumení jiných zdrojů by mělo být možné přes bluetooth i bez AA. (Tady mě neberte 100% za slovo, mám telefon se zapnutou navigací vždy zároveň připojený přes kabel.)
A když už jsem u kabelu, máte štěstí, mě dobře funguje až druhý, nebo třetí :-D
Z mojich skusenosti jednoznacne zabudovana navigacia, velmi ale zalezi na znacke auta. Je pravda ze aktualizacia je offline a zaberie tak pol hodinu kopirovania do auta ale stoji to zato. System si vie online tahat aktualne uzavierky a ponuknut alternativne trasy. V normalnejsich krajinach kde funguje vysielanie TMC si to taha aj z tohto zdroja.
Telefon pripadne samostatna navigacia to neprenesu na pristrojovy display alebo headup, nestmavia ked vojdem do podchodu alebo tunelu a hlavne sa nedaju ovladat na volante.
Mal som aj externu navigaciu (mio, garmin) aj skusal telefon ale zabudovana je najmenej rusiva a pre mna najpohodlnejsia. Telefon cez BT na telefonovanie pripadne hudbu sa pripoji automaticky a nic viac netreba riesit problemy s Android Auto.
V případě použití telefonu bez AA:
- telefon se přepíná na tmavý režim, protože ta navigace ví, že je v tunelu. Dělá to minimálně Sygic a Google mapy, myslím i AmiGo
- ovládání na volantu záleží opět na aplikaci. Mě funguje nejen hlasitost, ale i přepínání stanic internetového rádia nebo podcastů. Na navigaci nic ovládat nepotřebuji, opět záleží na aplikaci. To jen Sygic otravuje s debilními hláškami že našel rychlejší cestu a jestli se jí má vydat i v režimu nejrychlejší cesty. Sygic jsem po letech zavrhl, průjezd Českými Budějovicemi byl neřešitelný problém. AmiGo zatím funguje dobře a nevyžaduje interakci.
Ano na ovladani na volante zalezi na implementacii, urcite su auta ktore to maju vyriesene zle.
Za seba mozem povedat ze auto model -8 rokov to mal vyriesene vyborne, model 2020 tiez vyborne aj ked menej technicky - viac je to take jablkove a ten pristup sa mi paci menej.
K prepinanie tmaveho rezimu: ked navigacia zisti ze je v tunely je neskoro na prepnutie. Na to tam je svetelny senzor auta. Telefon alebo samostatna navigacia nikdy nebude mat take dobre umiestnenie aby mohla dobre reagovat.
Z celej tejto diskusie mam pocit ze proti zabudovanej navigacii su ludia co ziadnu dobru nestretli a riesenie AA, waze a podobne sa im zda dobre. Ako na vojne, kto nezazil nepochopi.
Vývoj (asi nejen) u mne:
Rodiče s nástupem chytrých telefonů ještě nějakou dobu zůstali u samostatné offline navigace z důvodu lepší čitelnosti - 10" vs. 4" displej, ale s AA/CarPlay přešli na Waze. Tečka.
Moje osobní zkušenost s jednou jedinou offline vestavěnou navigací, kterou jsem získal až po mnoha letech používání Waze:Po těch letech užívání Waze mi vestavěná offline navigace přijde jako krok zpět stejně jako samostatná navigace, kde navíc tahám zbytečný HW navíc. S online vestavěnou navigací zkušenost žádnou nemám, takže zbývá jen předsudek: Proč, když mám Waze?
Osvědčilo se mi spustit si navigaci už doma, zvolit si trasu a v autě potom mobil jen připojit k nabíječce/AA. Za jízdy už navigaci obvykle nijak neovládám, maximálně prstem potvrdím varování, nebezpečí, atp.
Takže nakonec asi jen potrvzuju Váš názor, že s dobrou vestavěnou navigací jsem se nesetkal (uznávám, příležitostí moc nebylo) a Waze+AA tak, jak ho využívám, považuju za dobré řešení... ;-)
S jednou hlupou zabudovanou navigaciou mam skusenost. Dostal som vecer v Bruseli na letisku Renault Captur s navigaciou co hlasila odbocky zasadne az za, asi tak 50 m. Okrem toho sa "”stracala". Ked jej vypadol gps signal tak s presunula na zakladnu poziciu, kancelaria pozicovne niekde v centre.
Auto som prevzal v podzemnej garazi, vyjazd na cestu k mestskemu okruhu je tam kratky tak sa navigacia nechytila ale navigovala ako keby som bol v centre mesta. Vsetko plne, vecerna zapcha. Zazitok na nezaplatenie.
Spis se rozhoduju, jestli vubec nejakou navigaci koupit, nebo zustat u papirove mapy
Kdysi jsem si koupil externí navigaci a jsem s ní dodnes spokojen. Stále jsou pro ni aktualizace, přestože je s každou novou aktualizací pomalejší. Kromě hlasového zadávání a uložení trasy má všechno co od navigace potřebuji. GPS signál přijímá obstojně i v autě (pokud nejsem v tunelu nebo v hlubokém údolí, kde beztak není kam odbočit). Má externí anténu pro dopravní informace (nejlépe mi fungovaly v Německu). Jinak aplikace Mapy.cz má také použitelnou navigaci.
Když člověk hledá nějakou ulici v neznámém městě, je navigace pohodlnější než koukat do mapy a přitom sledovat okolní provoz.
Před vestavěnou navigací v autě mě prodejce varoval, poslechl jsem ho a nelituji.
Mně třeba papírová mapa plně vyhovuje, řídil jsem dlouho v dobách, kdy žádné navigace nebyly. Mapa chce trochu tréninku, který dnes mnohým prostě chybí. Neměli nikdy potřebu ji používat, neumějí orientaci na sever, neznají orientaci podle hlavních průjezdních bodů a mapu užívat jen při cílovém přiblížení apod.
Na druhou stranu, navigace dává online informace o uzavírkách a zácpách, a to se hodí. Obvykle mám spuštěnou mapu na AA displeji s orientací na sever (mně to přijde vhodnější, protože na křižovatkách nemusí člověk věnovat pozornost, jestli už se mapa pootočila, nebo ještě ne), a navigaci pouštím zřídka, jen když potřebuju nahnat čas, nebo jedu v časech, kdy se očekávají zácpy. Hlasové pokyny, body zájmu či radary mám vypnuté - víc mě to otravuje, než pomáhá; vím kam mám jet, a když si potřebuju situaci prohlédnout, podívám se sám. Nepotřebuji, aby mi nějaká koza hlásila před křižovatkou, že je to křižovatka. Body zájmu někdy zapnu, jen když je potřebuju.
Do držáku bych telefon nedával, za to mi mapa nestojí. Co mám AA, tak to zapnuté mám, a pod tím spotify nebo něco jiného. Zejména v pražských tunelech je fajn, když se příjem neztratí tak, jako u rádia.
čekal bych tady spíš https://www.youtube.com/watch?v=0f1EtaGW_GY , jak rozjet mirrorlink na Columbusu za využití RPi namísto TV tuneru
Waze je hrozne, neviem ci sa to zmenilo (naposledy som to skusal tak dva roky dozadu) ale dost tvrdohlavo trva na povodnej trase. Napriklad odbocim inak a waze neprepocita trasu ale trva na tom aby sa clovek vratil.
Zabudovana navigacia ma este jednu podstatnu vyhodu a tou je ze naviguje aj pri strate signalu. Ma udaje z otacok kolies, akcelerometru auta a natocenia volantu. Tak zisti aj ak som odbocil niekde v tunely a vie ma unavigovat.
Android auto je dovod, preco naozaj uvazujem o iphone. Dovod je jednoduchy: ako vacsina modernych aplikacii od google je to jednoducho prehypovany smejd. Navigaciu pomocou Waze a Google maps po cudzom meste by som prirovnal vyhladavanim nahodnej cesty na bicykli v komplet cudzom prostredi (ok, vo waze mozte zbierat cukriky..) Mal som mobil s androidom 9 a sam som si tam musel nahravat AA, lebo som chcel. Ok nahral som si ho, po pripojeni kabla to samozrejme neslo. Trochu som pogooglil (ved je to aj pre netechnickych uzivatelov, tak preco by to google neskomplikoval, ze?) som to rozbehol a islo to. Akurat sa v tom nedala pouzit normalna navigacia, len tie google mapy a waze, ale ok. Jazdil som po meste, ktore celkom poznam a viem si vyhodnotit, kedy ma taha niekam do ... Ale inak na tom neslo takmer nic. Pouzival som teda este spotify, ktore ale po update pisalo, ze podporuje AA, ale pri spusteni nejako aplikacia prestala komunikovat. Tiez doteraz nedokazem pochopit, preco ked si v google maps naplanujem cestu a pripojim to do auta, tak vsetko zabudne. Ale ok, google. Teraz mam mobil s androidom 10. AA je tam nativne, a tak som to skusil pripojit na auto (zhodou okolnosti tiez z koncernu toyota). Nic. Pripaja sa, ale pripojenie zlyhalo. Pozriem google stranku: Pripojili ste kabel? Skusili ste to vypnut a zapnut? Atd atd. No proste handa. A najvacsi gool je, ze moje auto nepodporuje bezdrotovy AA. Lenze ked sparujem telefon s autom, tak android sa tvari, ze je z neho AA a ze vsetko ide :D Len neviem ktore auto to akoze je, lebo to robi aj ked som sam na luke. Takze to zhrnie: Je to brak. Skusam si prave zistit ci mi v aute pojde aj obycajny mirroring,. ktory ide na apple, androide aj na hlupom windowse rovnako + mobil vyuzijem ako klavesnicu. Zacal som ale sledovat, ako sa vyvinie spor vyrobcou s vlastnikom internetu googlom o to, aby im spristupnil moznost davat aj aplikacie tretich stran do AA. Potom by sme sa konecne mohli dockat nejakych kvalitnych aplikacii. Ja ale ostanem pri mirroringu, ktory mi pojde aj s lineage OS, a kde si mozem pouzivat aplikacie bez toho, aby mobil 90% svojho vykonu pouzival na spehovanie. Pre tych ktorym sa to nezda, odporucam stranku https://www.reddit.com/r/AndroidAuto/comments/gi0mrn/android_auto_is_horrible/
Já na AA nedám dopustit. Používám jej v mé letité Škodovce na Amundsenu s posporou AA i ve firemních Oktávkách. Vždy funguje na první doboru. Žádné problémy s připojováním atd,...
Dnes, kdy i na našem specifickém (čti předraženém) trhu existují poměrně slušné mobilní tarify s několika GB dat za pár korun je pro mě offline navigace pasé. Léta jsem jezdil do naší německé/francouzské pobočky a i když cestu znám že bych tam trefil málem poslepu, tak od zavedení eu roamingu jezdím s googlí navigací. Důvod - aktualní dopravní situace: od té doby co jezdím s mapami googlu jsem v německu nenarazil na dálnici jedinnou kolonu. Navigace mě vždy předem upozornila a mohl jsem se svobodně rozhodnout, jestli to risknu na původní trase, nebo to vezmu po navrhované objížďce. Dokonce se mi jednou stalo, že kolega vyjížděl o několik hodin dříve než já a já jsem byl na hotelu o několik hodin dříve než on... :)
Díky výše uvedené zprávě o "zrušení Android Auto" (v reálu končí Android Auto for Phone Screens, jeho funkce bude integrovaná do Google Assistanta) jsem objevila aplikaci Android Auto for Phone Screens, která umožňuje zkusit si spuštění AA i bez nutnosti připojení k reálnému vozu. Bohužel z navigací mi AA nabízí jen Waze a Google Maps i přes to, že v mobilu jsou nainstalované ještě Mapy.cz a TomTom Go (druhý jmenovaný samozřejmě předplacený). Jak jsou na tom s AA Mapy.cz netuším, ale TomTom Go by to měl podporovat minimálně od května.
Netuší někdo, proč mi to TomToma nenabízí, případně jak k tomu systém dokopat? V blízké budoucnosti možná budu mít vůz s Android Auto k dispozici, mohlo by se to hodit...
S dovolenim napisu spis takove zamysleni.
Je tomu nimimalne dvacet let, co vyrobci audio a video techniky tvrdili, reseni, kdy doma budeme mit jeden zdroj dat a budeme je prehravat na ruznych mistech v dome, je na spadnuti. Nikdy to nefungovalo, reseni byla proprietarni a to nejen v ramci vyrobce, ale i v ramci vyrobni rady. Proste hruza. Existuje DLNA, ktere ovsem sprovoznit neni jednoduche, prekodovani obsahu podle pozadavku zarizeni jeste pred par lety de facto nefungovalo. Z meho pohledu tohle proste po 20 letech nefunguje.
A stejny vyvoj tusim od tehle snah propojit telefon s info pocitacem v aute. Po mnoha letech existence bluetooth jsem stale radi, ze se telefon s autem sparuje bez problemu. Reknem 7 let dokonce umime prehrat v aute zvuk s telefonu rozumnou kvalitou, takze lze z telefonu pustit muziku. Umime pres bt zpristupnit seznam skladem v telefonu a umoznit pres menu v aute ho prochazet? Mam neblahe tuseni, ze to neumime.
A my chceme bezproblemove propojeni navigace s pocitacem v aute? A univerzalne, aby to podporovalo vsechny navigace a auto vyuzivalo data z nich a zobrazovalo je na palubce mezi budiky atd? Podle mych zivotnich zkusenosti muzu jen rict: zlaty voci!
Vim od kolegy, ktery najezdi kolem 50 000 rocne, ze apple reseni je rozumne funkcni a hlave je funkcni out of the box. Myslim, ze problem byl jen s tim, jaka navigace lze v telefonu pouzivat, ale to se snad nejak zlepsilo v nedavne dobe. Omlouvam se, nemam v hlave detaily.
Prosim ty udaje o rocich berte s rezervou, neoveroval jsem, kdy ktera automobilka zacalo co delat a kdy se vydala ktera verze bluetooth. Beru to tak, jak se to asi dostalo do rukou beznych lidi (i tak to muze byt sejdrem). Stejne tak nevim, co DLNA server pro linux umi ted. Ale vzhledem k tomu, ze to siroko daleko kolem me nikdo (uz) neuziva soudim, ze zazrak to nebude.
Ad vestavene navigace - zazil jsem je v mnoha autech. Normalne ovladat to slo snad jen v bmw x3. V 5 stare mazde 6 nez sme zvolil kam jedu, tak uz sme ta byly. Navigace navic po 100 km zcela ignorovala realnou pozici auta a delala jako ze auto jede zvolenou trasu. Kdyz jsem byl snad naposled na sluzebce pred koronou, tak jsme si mohli pucit tak rok stare auto, tusim toyotu na vikend na vylet. Nejen ze 3 programatori neprisli na to, jak zcela vypnout radio a tak jsme ho museli jen ztlumit, ale navigace se cestou z jeruslame do tlv, coz je cca 60 km, asi 5x zasekla. Mam kamarada velkeho fandu ziguliku, takze disponuje posledni Ladou Vestou s vestavenou navigaci. Kdyz sme se pokusili ji pouzit, tak jen zadat cil trasy byl tak strasny opruz, ze sam majitel a fanda prohlasil, ze je lepsi drzak a mobil, na co je ostatne zvykly, neb to toto reseni pouziva ve svych dalsich 2 autech k plne spokojenosti.
Jsem jeden z tech, co ani v jednom aute vestavenou navigaci nemam, neb vlastnim hlavne stare vraky a ten jeden 6 let stary vrak jsem s navigaci nechtel, protoze ji bud nepotrebuju, nebo mi staci telefon hozeny na stredovem panelu. Mam moznost min 3 rozumnuch navigaci v jednom zarizeni, mam moznost velmi kvalitnich mapovych podkladu v tomtez zarizeni a jeste s tim zarizenim muzu telefonovat nebo si z nej pustit muziku. K cemu by mi mela byt vestavena navigace? Na cesty po evrope je mi na nic, v usa jsem s navigaci v teleofnu spokojene pojezdil vychodni i zapadni pobrezi od LA po yellowstone, stejne tak nekolikrat krizem krazem izraelem ;-)
Nekdo zminoval, ze navigace v jeho meste naviguje blbe. Navigace v mistech, kde ma ridic dobrou mistni znalost, naviguje vetsinou "blbe". Navigace nezohledni, kde se cloveku jede blbe a kde ne atd. V cizim prostredi mi ale navigace mnohokrat neskutecne pomohla, resp. usnadnila situaci.
Konec navigacniho zamysleni. Kdo to docte az sem, ma u me pivo ;-).
Navigacia v cudzom meste je samozrejme super vec a pomaha. Len to teda nesmie byt navigacia pod patronatom google. Napr. waze som pouzil po viedni cca 3x. Boli to s prehladom najdlhsie cesty, ake som kedy cez vieden spravil (a boli dlhsie min o hodinu oproti normalu). Tie navigacie sleduju realnu prevadzku, co znamena, ze kazdy semafor je na mape zobrazeny cervenou. No a podla dlzky radu algoritmus vzdy vyberie pre neho najvhodnejsiu cestu. Boli to muka!!! Kazdy raz ma to hodilo uplne inou cestou (takze nejake ucenie cesty, alebo poznanie aspon kostry dopravy 0 bodov). Raz som isiel az 10 km cez sidlisko s 30km/h, nikde ani nohy, a potom ma o cca 30 metrov blizsie napojilo na uplne upchatu cestu. Doteraz mi stoja vsetky chlpy na chrbate, ked pocujem mariaterezia strasse. V uplnej kolone som sa tam spajali dve 3pruhove cesty do jednej 3 pruhovej. Take nieco clovek zazije len v parizi. A ked som konecne odtial vysiel, hned ma to poslalo cez pumpu skratkou, lebo to bolo o meter blizsie :D Nehovoriac o tych sprostych navrhoch typu "navigacia nasla o 1 minutu dlhsiu cestu. Nechceli by ste ist tou?" Pozriem na mapu a tam ukazuje, ze mam odbocit vpravo, ist na prvy kruhac, otocit sa a vratit sa na tuto cestu (to mam aj odfotene). Pouzivam ako navigaciu Osmand. Paradna vec. Ziadne stahovanie z netu, ziadne hlupe cukriky, a aj ked trasa nie je vzdy najlepsia, uz sa z viedne viem dostat aj po pamati (dokonca 3 cesty) a nemusim stale cumiet na google. Len akurat nedali dostatocny uplatok, tak sa neda pouzivat na AA. Aspon vtedy sa nedala. A to som nespomenul paradnu vec, ze ked zastavim na krizovatke a mam cas si pozriet trasu, tak na google navigacii mi na celu obrazovku napise "Ste blizko predajne fiat. Nechcete si ist nejaky pozriet? A obrazok fiatu 500". Hlavne ze za jazdy nesmies robit s infotaimentom a je za to aj pokuta. Ale pozerat reklamy od googlu (lebo osobne informacie o tebe nestacia) je v pohode.
S navigací od Googlu jsem za posledních X let procestoval půlku západní Evropy a počet situací, kdy selhala by napočítal na jedné ruce i nešikovný truhlář. Reklamu jsem během navigace nikdy, opakuji NIKDY neviděl a nevěřím tomu, že by v Googlu byli tak blbí, aby to udělali.
Samozřejmně, každá navigace má snahu vrátit auto na původní trasu, protože si myslí, že člověk blbě odbočil. Několikrát se mi stalo, že mi navigace řekla - tady odboč, ale to nešlo, protože tam byla čerstvá uzavírka, nebo kolona a tak jsem jel rovně. Navigace od Googlu se mě vždy pokusila vrátit jednou, maximálně 2x a potom pochopila že tudy ne a navrhla jinou trasu. To samé ale nemůžu říct o Sygicu. Když jsem s ním ještě jezdil (protože drahá data v zahraničí), tak se mi stalo, že byl kus dálnice uzavřený kvůli nehodě a policie to na sjezdu odkláněla. Objížďka měla cca 20km a minimálně 3/4 cesty mě sigic tahal zpět k místu kde jsem sjel a teprve pár km od dalšího nájezdu na tu samou dálnici se vzpamatoval a začal ukazovat normálně.
Ked ste v cudzom meste, ta navigacia vas dostane do ciela. V tom problem nie je. Problem je ze je to vacsinou jednou z najdlhsich ciest ake existuju (podla dopravy). Ked ste v tom meste raz, ok. Vyhodou zasa je, ze ma naozaj detailnu mapu a pozna aj male obchodiky, takze najde vsetko. Ale ked do toho mesta clovek zacne dochadzat denne a vzdy ho to naviguje inou trasou pricom mu cesta v pohode trva o hodinu dlhsie, je nieco zle. Skoda ze tam teraz nechodim. Odfotil by som vam tu reklamu.
Ahoj,
mam stary Android, Samsung S7, a AA v Google play stale hlasi, ze neni podporovano v CR. Mate to taky tak?
Instalaci AA jsem vyresil pres mirrorapk, nicmene pri spojovani to obcas napise chyba 8. Auto mam cca mesic (Fabia 3 po faceliftu).
Zatim jsem pouzival navigaci od Seznamu a to fungovalo dobre.
Celkove z toho mam trochu rozpacitou zkusenost (doba pripojovani a obcasne vypadky), ale porad me prijde lepsi display od radia nez ten telefon v drzacku, na ktery v zimne fouka topeni.
V
S timhle jsem mel problemy taky, vyresil to bohuzel az update na novejsi Android. Co mi vetsinou pomahalo bylo zapojeni ted si nejsem jisty jestli po startu nebo pred startem, ale jedno vykazovalo znatelne lepsi vysledky. S navigaci pak naopak zadani cesty az po nastartovani v aplikaci na displeji auta (staci zadat predem, zrusit cestu a je to v poslednich cilech).
Ale za sebe bych doporucil upgrade mobilu a i tak mi prijde, ze to neni uplne dokonale.
Přestože si uvědomuji teoretické výhody mít všechny systémy od jednoho výrobce (Apple / Google / Microsoft...) kvůli kompatibilitě, vnímám to zároveň jako úzké hrdlo či všechna vajíčka v jednom košíku. Ostatně s tou kompatibilitou to v praxi také není tak růžové.
Více mi vyhovuje standardizace komunikačních rozhraní - například aby auto (po povolení) předávalo údaje o poloze, rychlosti, natočení volantu, spotřebě, stavu nádrže, dešti, teplotě, světle a bůhvíčím dalším co lze vymyslet přes Bluetooth či USB libovolnému navigačnímu systému v libovolném zařízení. Kdo by měl obavu ze zneužití, ten by tuto komunikaci v nastavení auta zakázal.
Na téma odvádění pozornosti od řízení:
https://www.garaz.cz/clanek/vite-co-nejvic-odvadi-nasi-pozornosti-od-rizeni-21006690
Musim rict, ze i kdyz je to porad docela bida - nekdy to nepracuje uplne dobre, nejake aplikace to nemaji uplne doresene, tak to funguje a myslim si, ze to pujde dopredu. Oni i vyrobci aut docela smeruji k me nelibosti k tomu, ze do auta pridaji displej a presunou na nej ovladani. Ale vetsinou to dopadne dost bidne, za to vyrobci mobilu maji pomerne rychlou zpetnou vazbu, takze obecne ovladani mobilu je v docela v dobrem stavu.
Co mi ale zatim vadi:
1) bezdratove pripojeni by bylo fajn
2) kdyz jsem pripojeny pres kabel a jedu Android Auto, tak se nemuze pripojit dalsi zarizeni na BT hudbu, coz se hodi, kdyz nekoho vezu, aby mohl poustet pisnicky, musi to pak poustet pres AA nebo pres mobil, ale to ma taky mouchy viz dalsi bod
3) Spotify ma uplne zkriplene ovladani, coz chapu, snazi se zabranit, aby do toho ridit za jizdy datloval, ale tak je tam spolujezdec ne ? Hlavne snad nejde vyhledavat podle klavesnice, takze to dopadne tak, ze spolujezdci musim odemkout svuj telefon otiskem prstu a to uz je zbytecna cinnost navic
4) nejaka aplikace obcas nenajede, je potreba ji zapnout v mobilu
5) hlasitost zvuku se blbe ovlada, ale to je problem celeho Androidu, proste musis pridat nebo ubrat zvuk zrovna kdyz navigace zacne hlasit, proc to do haje nejde nastavit offline v nejakem nastaveni Androidu ??
6) displej by se hodilo mit trochu vys, ale chapu, ze to tehdy byla tak trochu novinka, soucasna auta uz to vetsinou maji resene lepe
Ale jinak Waze je fakt pomocnik, jasne muzu to mit v drzaku a Android se taky pri pripojeni na BT tvari, ze je v nejakem Car rezimu, ale obrazovka auta je proste vetsi a lepe se to ovlada - zrovna Waze ma to rozhrani uz docela prizpusobene, takze zakladni veci jako zadat misto nebo vypnout / zapnout zvuk jde lehce a i to hlasove vyhledavani obcas funguje :) A hlavne ten Waze uz ma i ty pruhy, coz se v miste, kde to moc neznam fakt hodi.
Mam 10 rocne auto, kde pouzivam zabudovanu navigaciu. Zial dlhsie som ju neaktualizoval, lebo je to dost drahe, ale aj tak je najpohodlnejsia, teraz maju niektore znacky aut uz aktualizacie map zadarmo.
Na sluzobne cesty ked mam auto z pozicovne pouzivam prenosnu Garmin, ktora je este lepsia ako ta zabudovana. Navigacie v mobile su oproti tomu dost slabe.