Jak někdo zmiňoval pokuty pro google atd. Myslím, že autobranže směruje k tomu, že bud chtít vydělávat na softwaru místo plechů (viz aféra BMW, kdy po výpadku cloudu nešel uživatelům infotainment, protože auto nebylo schopné ověřit, že mají subskripci). A myslím, že jim google bud hodně vadit.
Za mne - byl bych rád, kdyby se v tomhle směru autobranže soustředila na "železo" (= kvalitní obrazovka, zvuk a bezdrátové a robustní spojení s mobilem). Software nosím v kapse. Je aktuální, synchronizovaný a zdarma nebo za zlomek ceny toho v autě. Poslední věta je asi shrnutí celého průšvihu, čekám ještě právní mely kolem toho.
Možná ale Ford/Toyota etc nebudou chtít s Googlem jíst stejný koláč (a ještě aby jim kluci ukusovali tak velký kus). Chtějí uživatele zaháčkovat ve svém vlastním systému, (draze) placené subskripci, exkluzivních a proprietárních funkcích atd. Prostě škoda, tak máte škoda subskripci s škoda funkcemi a BMW si plaťte zas něco jiného.
Marže na "železo" jsou nízké, otrava s ekolimity (což prodražuje vývoj, furt pokuty za CO2 atd.) a ještě navíc ten elektropohon, který teda je ta hudba budoucnosti, tolik nenutí zákazníka nechávat v servisu peníze za olej atd., prostě bída zisk. Zbývá software.