Vlákno názorů k článku Android Auto: malá velká navigační revoluce od srnec - Z mojich skusenosti jednoznacne zabudovana navigacia, velmi ale...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 8. 2021 14:09

    srnec

    Z mojich skusenosti jednoznacne zabudovana navigacia, velmi ale zalezi na znacke auta. Je pravda ze aktualizacia je offline a zaberie tak pol hodinu kopirovania do auta ale stoji to zato. System si vie online tahat aktualne uzavierky a ponuknut alternativne trasy. V normalnejsich krajinach kde funguje vysielanie TMC si to taha aj z tohto zdroja.
    Telefon pripadne samostatna navigacia to neprenesu na pristrojovy display alebo headup, nestmavia ked vojdem do podchodu alebo tunelu a hlavne sa nedaju ovladat na volante.
    Mal som aj externu navigaciu (mio, garmin) aj skusal telefon ale zabudovana je najmenej rusiva a pre mna najpohodlnejsia. Telefon cez BT na telefonovanie pripadne hudbu sa pripoji automaticky a nic viac netreba riesit problemy s Android Auto.

  • 24. 8. 2021 20:15

    Dushino

    V případě použití telefonu bez AA:
    - telefon se přepíná na tmavý režim, protože ta navigace ví, že je v tunelu. Dělá to minimálně Sygic a Google mapy, myslím i AmiGo
    - ovládání na volantu záleží opět na aplikaci. Mě funguje nejen hlasitost, ale i přepínání stanic internetového rádia nebo podcastů. Na navigaci nic ovládat nepotřebuji, opět záleží na aplikaci. To jen Sygic otravuje s debilními hláškami že našel rychlejší cestu a jestli se jí má vydat i v režimu nejrychlejší cesty. Sygic jsem po letech zavrhl, průjezd Českými Budějovicemi byl neřešitelný problém. AmiGo zatím funguje dobře a nevyžaduje interakci.

  • 24. 8. 2021 23:00

    srnec

    Ano na ovladani na volante zalezi na implementacii, urcite su auta ktore to maju vyriesene zle.
    Za seba mozem povedat ze auto model -8 rokov to mal vyriesene vyborne, model 2020 tiez vyborne aj ked menej technicky - viac je to take jablkove a ten pristup sa mi paci menej.
    K prepinanie tmaveho rezimu: ked navigacia zisti ze je v tunely je neskoro na prepnutie. Na to tam je svetelny senzor auta. Telefon alebo samostatna navigacia nikdy nebude mat take dobre umiestnenie aby mohla dobre reagovat.
    Z celej tejto diskusie mam pocit ze proti zabudovanej navigacii su ludia co ziadnu dobru nestretli a riesenie AA, waze a podobne sa im zda dobre. Ako na vojne, kto nezazil nepochopi.

  • 26. 8. 2021 11:46

    S.

    Vývoj (asi nejen) u mne:

    • v době, kdy nebyly chytré telefony ani samostatné navigace - autoatlas ČR a Evropy (salátové vydání), případně papírové mapy (Marco Polo ?) a jako bonus spolujezdec-navigátor (Tady doleva! - Tady?! - Jasně, po modrý...)
    • Potom samostatná navigace. Výhodu přenositelnosti jsem neuplatňoval, tehdy tak nějak nebylo kam přenášet/přese­dat...
    • S příchodem chytrých telefonů, předplacenek a tarifů bez dat - offline navigace v mobilu (OSM mapy v MapFactor Navigatoru).
    • S dostupností dat - Waze. Tečka. Nově s možností přenositelnosti buď džák telefonu nebo AA. To druhé je ale prostě úplně jiná liga se všemi výhodami, které už popisovali jiní.

    Rodiče s nástupem chytrých telefonů ještě nějakou dobu zůstali u samostatné offline navigace z důvodu lepší čitelnosti - 10" vs. 4" displej, ale s AA/CarPlay přešli na Waze. Tečka.

    Moje osobní zkušenost s jednou jedinou offline vestavěnou navigací, kterou jsem získal až po mnoha letech používání Waze:
    • super je mít malou mapu uprostřed přístrojovky a nemuset mrkat vedle na hlavní displej, ale
    • je to úplně k ničemu, když vestavěná navigace 2m před křižovatkou se semafory ještě neví, že se ona křižovatka fakt blíží a že by řidič surně potřeboval vědět, do kterého pruhu se zařadit a kam odbočit...

    Po těch letech užívání Waze mi vestavěná offline navigace přijde jako krok zpět stejně jako samostatná navigace, kde navíc tahám zbytečný HW navíc. S online vestavěnou navigací zkušenost žádnou nemám, takže zbývá jen předsudek: Proč, když mám Waze?

    Osvědčilo se mi spustit si navigaci už doma, zvolit si trasu a v autě potom mobil jen připojit k nabíječce/AA. Za jízdy už navigaci obvykle nijak neovládám, maximálně prstem potvrdím varování, nebezpečí, atp.

    Takže nakonec asi jen potrvzuju Váš názor, že s dobrou vestavěnou navigací jsem se nesetkal (uznávám, příležitostí moc nebylo) a Waze+AA tak, jak ho využívám, považuju za dobré řešení... ;-)

  • 27. 8. 2021 0:08

    srnec

    S jednou hlupou zabudovanou navigaciou mam skusenost. Dostal som vecer v Bruseli na letisku Renault Captur s navigaciou co hlasila odbocky zasadne az za, asi tak 50 m. Okrem toho sa "”stracala". Ked jej vypadol gps signal tak s presunula na zakladnu poziciu, kancelaria pozicovne niekde v centre.
    Auto som prevzal v podzemnej garazi, vyjazd na cestu k mestskemu okruhu je tam kratky tak sa navigacia nechytila ale navigovala ako keby som bol v centre mesta. Vsetko plne, vecerna zapcha. Zazitok na nezaplatenie.