Z mojich skusenosti jednoznacne zabudovana navigacia, velmi ale zalezi na znacke auta. Je pravda ze aktualizacia je offline a zaberie tak pol hodinu kopirovania do auta ale stoji to zato. System si vie online tahat aktualne uzavierky a ponuknut alternativne trasy. V normalnejsich krajinach kde funguje vysielanie TMC si to taha aj z tohto zdroja.
Telefon pripadne samostatna navigacia to neprenesu na pristrojovy display alebo headup, nestmavia ked vojdem do podchodu alebo tunelu a hlavne sa nedaju ovladat na volante.
Mal som aj externu navigaciu (mio, garmin) aj skusal telefon ale zabudovana je najmenej rusiva a pre mna najpohodlnejsia. Telefon cez BT na telefonovanie pripadne hudbu sa pripoji automaticky a nic viac netreba riesit problemy s Android Auto.
V případě použití telefonu bez AA:
- telefon se přepíná na tmavý režim, protože ta navigace ví, že je v tunelu. Dělá to minimálně Sygic a Google mapy, myslím i AmiGo
- ovládání na volantu záleží opět na aplikaci. Mě funguje nejen hlasitost, ale i přepínání stanic internetového rádia nebo podcastů. Na navigaci nic ovládat nepotřebuji, opět záleží na aplikaci. To jen Sygic otravuje s debilními hláškami že našel rychlejší cestu a jestli se jí má vydat i v režimu nejrychlejší cesty. Sygic jsem po letech zavrhl, průjezd Českými Budějovicemi byl neřešitelný problém. AmiGo zatím funguje dobře a nevyžaduje interakci.
Ano na ovladani na volante zalezi na implementacii, urcite su auta ktore to maju vyriesene zle.
Za seba mozem povedat ze auto model -8 rokov to mal vyriesene vyborne, model 2020 tiez vyborne aj ked menej technicky - viac je to take jablkove a ten pristup sa mi paci menej.
K prepinanie tmaveho rezimu: ked navigacia zisti ze je v tunely je neskoro na prepnutie. Na to tam je svetelny senzor auta. Telefon alebo samostatna navigacia nikdy nebude mat take dobre umiestnenie aby mohla dobre reagovat.
Z celej tejto diskusie mam pocit ze proti zabudovanej navigacii su ludia co ziadnu dobru nestretli a riesenie AA, waze a podobne sa im zda dobre. Ako na vojne, kto nezazil nepochopi.
Vývoj (asi nejen) u mne:
Rodiče s nástupem chytrých telefonů ještě nějakou dobu zůstali u samostatné offline navigace z důvodu lepší čitelnosti - 10" vs. 4" displej, ale s AA/CarPlay přešli na Waze. Tečka.
Moje osobní zkušenost s jednou jedinou offline vestavěnou navigací, kterou jsem získal až po mnoha letech používání Waze:Po těch letech užívání Waze mi vestavěná offline navigace přijde jako krok zpět stejně jako samostatná navigace, kde navíc tahám zbytečný HW navíc. S online vestavěnou navigací zkušenost žádnou nemám, takže zbývá jen předsudek: Proč, když mám Waze?
Osvědčilo se mi spustit si navigaci už doma, zvolit si trasu a v autě potom mobil jen připojit k nabíječce/AA. Za jízdy už navigaci obvykle nijak neovládám, maximálně prstem potvrdím varování, nebezpečí, atp.
Takže nakonec asi jen potrvzuju Váš názor, že s dobrou vestavěnou navigací jsem se nesetkal (uznávám, příležitostí moc nebylo) a Waze+AA tak, jak ho využívám, považuju za dobré řešení... ;-)
S jednou hlupou zabudovanou navigaciou mam skusenost. Dostal som vecer v Bruseli na letisku Renault Captur s navigaciou co hlasila odbocky zasadne az za, asi tak 50 m. Okrem toho sa "”stracala". Ked jej vypadol gps signal tak s presunula na zakladnu poziciu, kancelaria pozicovne niekde v centre.
Auto som prevzal v podzemnej garazi, vyjazd na cestu k mestskemu okruhu je tam kratky tak sa navigacia nechytila ale navigovala ako keby som bol v centre mesta. Vsetko plne, vecerna zapcha. Zazitok na nezaplatenie.