Vlákno názorů k článku Android Auto: malá velká navigační revoluce od JmJ - S dovolenim napisu spis takove zamysleni. Je tomu nimimalne...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 8. 2021 8:27

    JmJ
    Stříbrný podporovatel

    S dovolenim napisu spis takove zamysleni.

    Je tomu nimimalne dvacet let, co vyrobci audio a video techniky tvrdili, reseni, kdy doma budeme mit jeden zdroj dat a budeme je prehravat na ruznych mistech v dome, je na spadnuti. Nikdy to nefungovalo, reseni byla proprietarni a to nejen v ramci vyrobce, ale i v ramci vyrobni rady. Proste hruza. Existuje DLNA, ktere ovsem sprovoznit neni jednoduche, prekodovani obsahu podle pozadavku zarizeni jeste pred par lety de facto nefungovalo. Z meho pohledu tohle proste po 20 letech nefunguje.

    A stejny vyvoj tusim od tehle snah propojit telefon s info pocitacem v aute. Po mnoha letech existence bluetooth jsem stale radi, ze se telefon s autem sparuje bez problemu. Reknem 7 let dokonce umime prehrat v aute zvuk s telefonu rozumnou kvalitou, takze lze z telefonu pustit muziku. Umime pres bt zpristupnit seznam skladem v telefonu a umoznit pres menu v aute ho prochazet? Mam neblahe tuseni, ze to neumime.

    A my chceme bezproblemove propojeni navigace s pocitacem v aute? A univerzalne, aby to podporovalo vsechny navigace a auto vyuzivalo data z nich a zobrazovalo je na palubce mezi budiky atd? Podle mych zivotnich zkusenosti muzu jen rict: zlaty voci!

    Vim od kolegy, ktery najezdi kolem 50 000 rocne, ze apple reseni je rozumne funkcni a hlave je funkcni out of the box. Myslim, ze problem byl jen s tim, jaka navigace lze v telefonu pouzivat, ale to se snad nejak zlepsilo v nedavne dobe. Omlouvam se, nemam v hlave detaily.

    Prosim ty udaje o rocich berte s rezervou, neoveroval jsem, kdy ktera automobilka zacalo co delat a kdy se vydala ktera verze bluetooth. Beru to tak, jak se to asi dostalo do rukou beznych lidi (i tak to muze byt sejdrem). Stejne tak nevim, co DLNA server pro linux umi ted. Ale vzhledem k tomu, ze to siroko daleko kolem me nikdo (uz) neuziva soudim, ze zazrak to nebude.

    Ad vestavene navigace - zazil jsem je v mnoha autech. Normalne ovladat to slo snad jen v bmw x3. V 5 stare mazde 6 nez sme zvolil kam jedu, tak uz sme ta byly. Navigace navic po 100 km zcela ignorovala realnou pozici auta a delala jako ze auto jede zvolenou trasu. Kdyz jsem byl snad naposled na sluzebce pred koronou, tak jsme si mohli pucit tak rok stare auto, tusim toyotu na vikend na vylet. Nejen ze 3 programatori neprisli na to, jak zcela vypnout radio a tak jsme ho museli jen ztlumit, ale navigace se cestou z jeruslame do tlv, coz je cca 60 km, asi 5x zasekla. Mam kamarada velkeho fandu ziguliku, takze disponuje posledni Ladou Vestou s vestavenou navigaci. Kdyz sme se pokusili ji pouzit, tak jen zadat cil trasy byl tak strasny opruz, ze sam majitel a fanda prohlasil, ze je lepsi drzak a mobil, na co je ostatne zvykly, neb to toto reseni pouziva ve svych dalsich 2 autech k plne spokojenosti.

    Jsem jeden z tech, co ani v jednom aute vestavenou navigaci nemam, neb vlastnim hlavne stare vraky a ten jeden 6 let stary vrak jsem s navigaci nechtel, protoze ji bud nepotrebuju, nebo mi staci telefon hozeny na stredovem panelu. Mam moznost min 3 rozumnuch navigaci v jednom zarizeni, mam moznost velmi kvalitnich mapovych podkladu v tomtez zarizeni a jeste s tim zarizenim muzu telefonovat nebo si z nej pustit muziku. K cemu by mi mela byt vestavena navigace? Na cesty po evrope je mi na nic, v usa jsem s navigaci v teleofnu spokojene pojezdil vychodni i zapadni pobrezi od LA po yellowstone, stejne tak nekolikrat krizem krazem izraelem ;-)

    Nekdo zminoval, ze navigace v jeho meste naviguje blbe. Navigace v mistech, kde ma ridic dobrou mistni znalost, naviguje vetsinou "blbe". Navigace nezohledni, kde se cloveku jede blbe a kde ne atd. V cizim prostredi mi ale navigace mnohokrat neskutecne pomohla, resp. usnadnila situaci.

    Konec navigacniho zamysleni. Kdo to docte az sem, ma u me pivo ;-).

  • 26. 8. 2021 9:38

    Dartagnacian

    Navigacia v cudzom meste je samozrejme super vec a pomaha. Len to teda nesmie byt navigacia pod patronatom google. Napr. waze som pouzil po viedni cca 3x. Boli to s prehladom najdlhsie cesty, ake som kedy cez vieden spravil (a boli dlhsie min o hodinu oproti normalu). Tie navigacie sleduju realnu prevadzku, co znamena, ze kazdy semafor je na mape zobrazeny cervenou. No a podla dlzky radu algoritmus vzdy vyberie pre neho najvhodnejsiu cestu. Boli to muka!!! Kazdy raz ma to hodilo uplne inou cestou (takze nejake ucenie cesty, alebo poznanie aspon kostry dopravy 0 bodov). Raz som isiel az 10 km cez sidlisko s 30km/h, nikde ani nohy, a potom ma o cca 30 metrov blizsie napojilo na uplne upchatu cestu. Doteraz mi stoja vsetky chlpy na chrbate, ked pocujem mariaterezia strasse. V uplnej kolone som sa tam spajali dve 3pruhove cesty do jednej 3 pruhovej. Take nieco clovek zazije len v parizi. A ked som konecne odtial vysiel, hned ma to poslalo cez pumpu skratkou, lebo to bolo o meter blizsie :D Nehovoriac o tych sprostych navrhoch typu "navigacia nasla o 1 minutu dlhsiu cestu. Nechceli by ste ist tou?" Pozriem na mapu a tam ukazuje, ze mam odbocit vpravo, ist na prvy kruhac, otocit sa a vratit sa na tuto cestu (to mam aj odfotene). Pouzivam ako navigaciu Osmand. Paradna vec. Ziadne stahovanie z netu, ziadne hlupe cukriky, a aj ked trasa nie je vzdy najlepsia, uz sa z viedne viem dostat aj po pamati (dokonca 3 cesty) a nemusim stale cumiet na google. Len akurat nedali dostatocny uplatok, tak sa neda pouzivat na AA. Aspon vtedy sa nedala. A to som nespomenul paradnu vec, ze ked zastavim na krizovatke a mam cas si pozriet trasu, tak na google navigacii mi na celu obrazovku napise "Ste blizko predajne fiat. Nechcete si ist nejaky pozriet? A obrazok fiatu 500". Hlavne ze za jazdy nesmies robit s infotaimentom a je za to aj pokuta. Ale pozerat reklamy od googlu (lebo osobne informacie o tebe nestacia) je v pohode.

  • 26. 8. 2021 9:52

    Trupik

    S navigací od Googlu jsem za posledních X let procestoval půlku západní Evropy a počet situací, kdy selhala by napočítal na jedné ruce i nešikovný truhlář. Reklamu jsem během navigace nikdy, opakuji NIKDY neviděl a nevěřím tomu, že by v Googlu byli tak blbí, aby to udělali.
    Samozřejmně, každá navigace má snahu vrátit auto na původní trasu, protože si myslí, že člověk blbě odbočil. Několikrát se mi stalo, že mi navigace řekla - tady odboč, ale to nešlo, protože tam byla čerstvá uzavírka, nebo kolona a tak jsem jel rovně. Navigace od Googlu se mě vždy pokusila vrátit jednou, maximálně 2x a potom pochopila že tudy ne a navrhla jinou trasu. To samé ale nemůžu říct o Sygicu. Když jsem s ním ještě jezdil (protože drahá data v zahraničí), tak se mi stalo, že byl kus dálnice uzavřený kvůli nehodě a policie to na sjezdu odkláněla. Objížďka měla cca 20km a minimálně 3/4 cesty mě sigic tahal zpět k místu kde jsem sjel a teprve pár km od dalšího nájezdu na tu samou dálnici se vzpamatoval a začal ukazovat normálně.

  • 26. 8. 2021 13:04

    Dartagnacian

    Ked ste v cudzom meste, ta navigacia vas dostane do ciela. V tom problem nie je. Problem je ze je to vacsinou jednou z najdlhsich ciest ake existuju (podla dopravy). Ked ste v tom meste raz, ok. Vyhodou zasa je, ze ma naozaj detailnu mapu a pozna aj male obchodiky, takze najde vsetko. Ale ked do toho mesta clovek zacne dochadzat denne a vzdy ho to naviguje inou trasou pricom mu cesta v pohode trva o hodinu dlhsie, je nieco zle. Skoda ze tam teraz nechodim. Odfotil by som vam tu reklamu.