Opravdu příjemné překvapení. Tak nějak jsem si za posledních bezmála 20 let zvykl na technologická dema "až technologie trochu pokročí, tak v tom půjde spustit Doom plynule". Zkrátka na technologická dema na úrovni "Doom light" s FPS pod 20. Nekonečné "podívejte co Canvas umí. S příští verzí už v tom půjde napsat i Doom", "podívejte co jde udělat v Javascriptu. A s příští verzí to bude i víc než jen 5 FPS".
Konečně je tu něco, co opravdu funguje, je to skutečně webové a přitom je to rychlé i koukatelné. Výborně!
Zaujimave je ze to vlastne prelozeny C++ kod Cube enginu do javascriptu. Vsetky WebGL dema ukazovaly len zakladne efekty ale isly 5-10FPS pricom to boli jednoduche veci ktore by v C/C++ leitaly na tisickach FPS. Bud sa ukazuje aky je JavaScript nepouzitelny jazyk alebo v nom pisu sami nimandovia.
Jak už bylo v článku zmíněno, hra je především funkční ukázkou moderních telchologií pro práci s 3D grafikou (WebGL), zvukem (MediaStreams), myší (Pointer Lock API), celoobrazovkovým režimem (Fullscreen API) a JavaScriptem (typed arrays) a vylepšováním Emscriptenu, aby byla možná portace příslušných částí C-kódu do JavaScriptu. Vývojáři však pokračují v další práci.
Milník 2:
- podpora více hráčů po síti (WebRTC)
- herní server
Milník 3:
- podpora mobilního Firefoxu (optimalizace Emscriptenu a Touch Events)
Opera to ještě neumí, ve Firefoxu to jede. Je to opravdu takový nedodělaný. Občas se mi zdálo, že když dojede kurzor ke kraji obrazovky, přestane se to otáčet. Doufám, že tohle nebude budoucnost her. Já mám radši nativní kód. Navíc se to dost dlouho stahovalo. Normální hru stáhnu jednou a mám jí (nebo se aktualizuje z repo).