Je to banalita, ale kvôli chýbajúcim emailovým notifikáciám som mal na stole arduino s wifi, ktoré sa pravidelne pýtalo IMAP serveru, či nemám nový email. Keby v tom čase existoval Birdtray (alebo som o ňom vedel), tak mám o problém menej.
Už som si robil niekoľko tray aplikácií na rôzne účely, a vždy pri novej verzii Ubuntu som to musel buď fixovať, alebo rovno kompletne prepísať. Je to na nervy.
Mailová komunikace nemá být určena k automatickému a okamžitému řešení. Pokud mi někdo něco chce okamžitě, ať přijde osobně nebo zavolá, to je důležité hlavně v komunikaci s problematickými nadřízenými/kolegy - udržet si hranice. Klidně věřím tomu, že někdo jednoduše přepíná kontext, ale obecně jsou tyhle notifikace cesta do pekla.
Musí stačit zkontrolovat mail jednou za několik hodin, pokud očekávám nějakou rychlejší odpověď (živá konverzace), podívám se do mailu jednou za čas, ale všechny méně podstatné zprávy prostě ignoruju. Nevidím důvod to přikrmovat notifikacemi a být na povel.
Dále je více než vhodné nastavit si filtry - ať už pomocí sieve skriptů, nějakého fetchmailu nebo přímo v klientu. Rozděl a panuj, urči si hranice, nebuď otrok - to je dle mých zkušeností zásadní přístup.
Presne tak. Mail je na na to abych si vec promyslel/vyskousel/naprogramoval a pak reagoval. Jestli nekdo chce reakci hned at zavola nebo skusi nejaky IM.
Jinak vim ze existuji lide co dokazi behem sekundy reagoval, prepnout kontext, podivat se do zdrojaku a odpovedet. Ja to nedokazem proto je pro mne zbytecne vedet okamzite ze nekdo takovou vec chce. Stejne mi bude trvat nez se prepnu.
Kadopadne se snazim aby jsem reagoval jeste v ten samy den. Minimalne odepisu ze se podivam a kdy. Nekde jsem cetl ze prichozi SMS vyrusi cloveka na 12 minut. Ztratite 12 minut sveho soustredeni a pozor i kdyz si ji neprectete. Proste vas to vytrhne z vaseho soustredeni.
1. 5. 2020, 14:38 editováno autorem komentáře
Jednou napíšeš, že nevidíš důvod "být na povel", ale chvíli před tím zase "tak ať mi zavolá". (tak to jsi na povel daleko víc a ještě v pozoru.)
Na notifikace můžeš a nemusíš reagovat. Není důvod před sebou příchozí mail tajit. Právě díky notifikacím (filtrovaným samozřejmě) nemusím každých x hodin otvírat ručně email klienta/webmail a něco tam řešit, pak ho zase zavřít a za chvíli otevřít, ..., ...
Co se týče "tak ať mi zavolá" - Osobně zase v pracovní době vypínám telefon. Není nic horšího, než IT pracovní telefonní hovor - realtime konverzace, která tím nejhorším způsobem vyruší od práce a nutí ihned odpovídat na nevhodně položené otázky od často technicky naprosto nechápající osoby, které stejně nic nevysvětlím, protože neví o čem je řeč.
Zlatý mail s notofikací - přijde, vím o něm, nic mě nenutí to hned řešit, při notifikaci mu můžu nastavit příznak, nebo přehodit do kalendáře a zbytečný půlhodinový hovor o ničem je za 5 sec efektivně vyřešen. + taky samozřejmě si člověk musí odpověď rozmyslet a navrhnout vhodné řešení a to nejde udělat během tel. hovoru. Tedy telefonní hovor je většinou (v it oboru) naprosto zbytečná ztráta času, nic se tam nevyřeší a v nejlepším případě stejně následuje písemná komunikace. Třeba u obchoďáků to asi bude jinak, ale to není můj obor.
Ze zkušenosti vím, že klienti, kteří nepoužívají mail a často volají jsou velmi mírně řečeno nejproblematičtější.
Tak vypnuty/stiseny telefon je samozrejme nutna podmienka sustredenej prace. Tam mam nastavene dokonale filtre, telefon zazvoni v podstate len pri par VIP kontaktoch.
Vsetkych zakaznikov som "vycvicil" na primarne pouzivanie mailu. E-maily si totiz aj bez notifikacii kontrolujem niekolkokrat denne, zmeskany hovor niekedy nezistim aj par dni.
Jasná věc, že to je individuální, já ale teda nejsem obchoďák, na druhou stranu ani nekomunikuju typicky se zákazníky, ale jenom s lidmi ve firmě. Kromě mailu a telefonu používáme ještě IM, to je cesta mezi. Kromě současné koronahomeofficové doby a případných dnů, kdy pracuju z domova tak jako tak, mi pracovně volá málokdo. A ani mimopracovně - pokud volá nějaký otrava z telemarketingu, je do pěti sekund zase zpátky v offline a rodina mi typicky volá taky jenom výjimečně a krátce.
Nešlo mi o to, že bych chtěl maily nahradit věčnými telefonáty, to nic moc neřeší, ale odvyknout si neustále na maily odpovídat. U nás ve firmě bývalo zvykem psát si i o víkendu - měl jsem na to BlackBerry, coby šéf vývoje jsem měl pocit, že pořád musím být k dispozici a nemusím! Většina těch "urgentních" mailů vychází z toho, že si někdo neváží Tvého a často ani vlastního času, pořád něco řeší a nechává, jedno z jakého důvodu, i ostatní, neustále v pohotovosti. No a stačilo se jednou šprajcnout a zjistíš, že nic takového není třeba.
Prostě vtip je v tom, že nemusíš! Přečtu maily ráno, ideálně vyčistit schránku a předzpracovat, pak sem tam mrknu, jestli tam něco je. Pro mě lepší než notifikace - raději mám systém "pull", než "push".