To nemusí být vždycky pravda.
Nápad, hratelnost a popř. příběh má vždycky přednost před vymakanou grafikou. K čemu mi je skvěle vypracovaná grafika když hra je jaksi o ničem? nehledě na to, že např. na widlích jsou uživatelé sice rozmazlení grafickými efekty, neuvěřitelným množstvím polygonů, a jinými graf. fičurkami, jenže už se méně mluví o tom, že ve spoustě případů právě takto vypracovaná grafika, díky své náročnosti a nenažranosti, i jinak dobrou hru zabíjí (krásným příkladem jsou např. Gothic III, nebo The Witcher), nehledě na to, díky takovému přihlouplému pohledu, jsou většinou jaksi mimo širší zájem hry, které sice graficky tak vymakané nejsou, ale zato z hlediska hratelnosti, nebo nápadu/příběhu mají velmi malou konkurenci…
A hry, které jsou slušné jak z hlediska Grafiky a zvuků, tak i z hlediska výše zmiňovaných parametrů hratelnosti, spočítáte na téměř na prstech jedné ruky… (A to a už komerční, nebo open source, a na kteroukoliv platformu)
„zároveň nebyly na Win mnohem dříve / neexistují na Win ve verzi s mnohem lepší grafikou?“
Cože? Buď si nepamatuji co jsem psal, nebo (a to je pravděpodobnější) neumíte číst. Takže ještě jednou a speciál pro Vás : 1. Hra bez nápadu a hratelnosti, je absolutně o ničem i se sebelepší grafikou. 2. Příliš přehnaný důraz na grafickou stránku, může hru pokazit, nebo pohřbít. 3.Díky zhovadilému přístupu uživatelů – převážně platformy Windows – kdy kvalita hry je měřena převážně podle kvality zobrazení, množství polygonů a grafických efektů, úplně zapadly hry které takto sice nehýří, ale jsou o dost hratelnější nebo s propracovanějším příběhem. A to bez ohledu na platformu, nebo licenci. To je v kostce myšlenka mého předešlého příspěvku. Teď mi prosím řekněte, kde píšu něco o tom co bylo kde dřív…
Nicméně abych na vaši otázku odpověděl, Tak například legendární DOOM od Id Software, byl kompletně ještě před vydáním přepsán pod OpenGL, když zjistily, že pod tehdejšími Direct Draw je to děs…
Reagoval jste ve vlákně, kde se psalo, že lepší hry byly na win před 10ti lety. Posléze, že grafika je často na úkor hratelnosti a na to vy píšete, že některé hry graficky vymakané nejsou, ale „z hlediska hratelnosti, nebo nápadu/příběhu mají velmi malou konkurenci…“ (což jsem možná mylně pochopil, že jsou myšleny Linux hry). Proto jsem se ptal, která hra je takto výjimečná, protože pochybuji, že by podobná nebyla na Win a to většinou s lepší grafikou (která tomu pomůže) Takže která hra má velmi malou konkurenci? A že by zrovna DOOM byl něco extra (v dnešní době) a neměl konkurenci, nebo že by dokonce (v jeho době) zapadl?
Človíčku, v prvé řadě si udělejte pořádek v Exploreru. Já jsem reagoval na jeden konkrétní příspěvek, který doslovně říká, že lixáři by si měli uvědomit, že vymakaná grafika a hratelnost se spolu nevylučují. Ve všech třech bodech se vyjadřuji jen a pouze k této tezi a jako příklad jsem uvedl situace/hry z prostředí Widlí, které je pro widlaře (…doufám) nejznámější.
Ad Doom. Jednak Doom je bezkonkurenční revoluce v akčních 3D střílečkách z pohledu hráče (FPS ;) ). Všechny ostatní hry vznikli na principech, který tato hra od id Softvare nastolila. Doom, nebo Quake dnešní době není okouzlující svou grafikou, ale jinak se moc neliší od X dalších podobných her, které herní průmysl dnes chrlí (včetně veleslavného Crisis). pouze tou grafikou – a to je žalostně málo (viz. bod 3, předešlého příspěvku). Zapoměl jsem tam akorát dodat, že vývoj Dooma nakonec proběhl pod Linuxem a od ty doby id Software na Linuxáře nezapomíná. To odpovědělo na otázku o nějaké výjimečné hře, která nebyla první na Widlích.
Ad bezkonkurenční hra. Pořádně si to znovu přečtěte, človíčku. Píšu jasně: „…díky takovému přihlouplému pohledu, jsou většinou jaksi mimo širší zájem hry, které sice graficky tak vymakané nejsou, ale zato z hlediska hratelnosti, nebo nápadu/příběhu mají velmi malou konkurenci…“, předešlí příspěvek to už vysvětluje jak pro blbečky:" úplně zapadly hry které takto sice nehýří, ale jsou o dost hratelnější nebo s propracovanějším příběhem…". Lépe to vysvětlit asi ani nejde… Libo příklady?
Widle – např. LOK, The wheel of Time, atd…
Linux : Danger of deep, Racer, nebo Vega Strike, atd…
Celkem souhlas, poslední dobou vycházejí relativně pěkné hry, ale bohužel většinou jsou dost krátké. Většinu rozpočtu zabere leštění grafiky a efektů a design levelů zůstává pozadu. Je to celkem pochopitelné hráči mají čím dál silnější železo a to umožňuje vytvořit daleko lepší atmosféru. Po dohrání hry, která skončí sotva se do ní zažeru, však zbývá pouze řekněme rozčarování :-)
Gothic 3 mám a hrál jsem, nicméně i přes vcelku slušnou grafiku, která mi ale hned na začátku, když se podívám na kopce, přijde hodně směšná, mi přijde tenhle díl o ničem. Bavilo mě to prvních 5 minut. Pak absolutní nuda… Gothic 1 měl z celé série sice grafiku nejhorší, ale atmosférou a hratelností podle mě další díly hodně převyšoval ;)
Jenze ono se staci dnes podivat na nezavislou herni scenu a uvidite, ze kvalitni, hratelne hry s peknou grafijou se daji i dnes udelat. Bohuzel 99% jich je opet pro Windows. Nejsou sice vetsinou opensource (to by je hned nekdo portoval), ale jen freeware. Ale ten pocet se proste s hrami na linux srovnavat neda. Kvalitativne i kvantitativne jsou hry zdarma pro Windows nekde jinde i dnes.
Jen neco z posledni doby:
http://www.scottgames.com/
http://www.retrogradegame.com/
http://kairos.110mb.com/varia.html
http://www.silvernova.co.uk/index.php?page=viewgame&id=73
http://konjak.org/
A prihazuju i neco pro linux, pro ty co se nechteji drbat levou nohou (wine) za pravym uchem ;-)
http://www.toribash.com/
http://www.farbs.org/games.html
http://icculus.org/alienarena/rpa/
A na konec jednu flashovku:
http://bunnibunni.com/
A proč by se měli dělat hry pro nějaký jiný systém než Windows nebo konzole? Na Linuxovém serveru, routeru nebo zařízení nikdo hrát hry nebude. Skoro nikdo jej na desktopu nepoužívá. Ti co ho mají, nebudou v drtivé většině ochotni platit za hry. Proč vyvíjet hry pro tisícinu trhu, to se firmám nezaplatí…
A proč ne?
Já znám ve svém okolí také lidi, kteří nevidí využití Linuxu pouze jako serveru, či jiného síového článku. Mimochodem, na co konzoli, když mám PC? Reči jako „skoro nikdo jej nepoužívá (ať už v globálu, nebo třeba na desctopu)“ jsou jen nepodložené kecy o ničem.
Taky by mě zajmalo, kde jste byl na tom, že ti co mají Linux si za komerční hru nezaplatí? Já si kupříkladu hry kupuju. I přesto, že jsou třeba určeny pro MS Windows. Dávám sice vždy přednost Linuxovému portu – existuje-li, ale namám problém si za hru/program zaplatit, pokud jej chci mít. Za to známe, jak podstivě si software kupujou widlaři, že? A jakou radost z toho firmy maji…!? To už jaksi při těch strašně chytrých soudech o lidech zapomenete zmínit.
Jistě. Widlaři jsou různí. Hry pro Windows se kradou ve velkém. Ale také se ve velkém kupují. Na konzolích se už tak nekrade a má to ještě další výhody jako specializované zařízení. A Linux? Pro pár uživatelů nemá cenu ani dělat ty porty… Má vám stačit Wine. A co udělali ti nezávislí? Udělal někdo něco takového , nebo se paří spíš něco jako tento originální koncept… Nebo má někdo link na svůj opensource herní projekt, co vypadá jako z 21. století a je to alespoň trochu hratelné? Rád ho podpořím koupí :-).
Človíčku… :-D
Hry pro Windows se kradou ve velkém. Ale také se ve velkém kupují. No to by mě zajímalo proč tak všichni naříkají nad tím, jak jim jim díky pirátským kopiim utíkají nehorázné peníze. nicméně, je to spíš o tom, že linuxáře moc neznáte, ale soudit umíte skvěle. O TES IV by jste měl zrovna vy pomlčet. Ještě před dvěma – třemi týdny jste ani netušil, že se na Linuxu dá hrát, dokud jsem vám neposlal screen. (A jak tak čtu vaše připomínky, mám obavu, že co se Linuxu týče, negomete toho více…) ;)
Zase… Stejná pitomost. kde berete tu jistotu o „pár uživatelích?“ Internetové statistiky jsou o ničem (Linux si mohu nastavit tak aby se hlási např. jako kterákoliv verze Widlí. Když už si dáte tu práci, a začnete kuchat packety, tak zjistíte maximálně to, že kominukujete s počítačem na němž běží OS Unixivého typu. Víc asi těžko). Mimo enterprise dister nejsou žádné povinosti registrovat instalace Linuxu, takže? Oni ani samotní linuxáři nevý kolik jich vlastně je, … Ale je důležité, že Vy víte, že potencionálních uživatelů je „pár“ :D
Má vám stačit Wine LOL!
Nebo má někdo link na svůj opensource herní projekt, co vypadá jako z 21. století a je to alespoň trochu hratelné? Rád ho podpořím koupí :-) Hmmm, a od kdy se opensource projekty prodávají? :-D
No zase perlíte.
Nechme Tigera, ať si myslí, že vše z JRC jede na Linuxu bez „LOL Wine“ a tento má market share 180% z maxima 100%. A vůbec, v červenci ve 35°C padá sníh, všichni falšují statistiky a co vy víte. Každý má přesně stejné názory a potřeby jako on.
Pravda je taková, že Linux je zajímavý pro některé firmy pouze jako bezplatná reklama u komunity. Samozřejmě není vyloučeno, že se Linux adaptuje a do budoucna na něm poběží vyšší procento aplikací vytvářených původně výhradně pro Windows. Ale Linux se nedělá jako kopie Windows, je to jiný systém na jiné věci.
Mít Linux, tak si z logických her zahraju nejraději šachy (v grafické nástavbě) než tyto dětské hříčky.