Samozřejmě se jedná o dvojsečnou zbraň, ale zde stojím prozatím na straně Googlu. Agresivní reklamy jsou rakovina internetu. Buď si člověk pořídí doplněk, který blokuje většinu reklam a nebo se uživatel stává k reklamám imuní. Díky reklamám je na internetu více obsahu, ovšem jak moc kvalitního a zdali je to ku prospěchu už nechám na preferencích každého.
Ve zkratce: Google tlačí provozovatele webů do změny dodavatele reklamy (pryč od těch s agresivní reklamou). Google je jeden z největších dodavatelů reklamy a sám sobě vlastní reklamy neblokuje.
Dlouze:
Jeden z největších prodejců internetové reklamy do svého webového prohlížeče implementuje ochranu proti příliš agresivním reklamám.
Pokud by ty agresivní reklamy byly přímo od Google, pak je pro ně řádově jednodušší takové reklamy vyhodit. Implementovat do vlastního prohlížeče ochranu před vlastní reklamou je divné, ne? Takže ne, vlastní reklamu blokovat nehodlají.
No a pokud ty zablokované agresivní reklamy nejsou od Google? Co asi udělá provozovatel webu, když mu Chrome začne blokovat reklamy od současného dodavatele? Jasně, může tlačit na dodavatele reklamy aby se polepšil. Nebo ho vyměnit za jiného dodavatele reklamy, kterého Chrome neblokuje. Například Google.
Tomuhle se říká synergie: uživatelé jsou spokojenější a mají pocit, že pro ně Google něco dělá, no a Google získá nové platící zákazníky pro svůj reklamní business. Win-win. Tedy kromě provozovatelů webových serverů a Internetu. Ti první s tím mají práci a náklady, no a pro Internet to znamená jen další krok k totální závislosti na Google.
Pardon, uklepl jsem se. Tady je celá verze:
Cek:
A mimochodem, tak, jako většina vysokoškoláků nejsem žádnej socan. Takže se mi nelíbí, když stát nesystémově podporuje lidi co si to nezasloužej, nebo když stát, či nějaký jiný všeználek kecá firmám do toho, jak mají dělat svůj byznys.
Žijeme v kapitalismu, tak ať se každý rozhoduje podle toho, co je pro něj nejvýhodnější, a ať se každý naučí postarat sám o sebe (ať už je to důchodce, nezaměstnaný, nebo podnikatel). Pro mě je nejvýhodnější Google podporovat v tom, co dělá, a majitelé webů ať se adaptují. Změna je přece něco, s čím musí každý podnikatel počítat, a přizpůsobit se tomu. Jinak by mohl podnikat každý.
Neslo o stat, slo o to, ze neco, co je pro Tebe v tomhle okamziku vyhodne (Tvuj win u reklamy = Tvoje levnejsi jizdne), muze byt z dlouhodobeho hlediska i pro Tebe nevyhodne (Google bude mit jeste vetsi monopol a zacne ho jeste vic vy/zne uzivat = jeste vetsi dluhy statu za neco, co mozna potrebovalo 5% z tech, kteri to dostali).
A pokud si myslis ze to Google dela pro Tvoje dobro, tak jsou vysokoskolaci jeste naivnejsi nez jsem si myslel.....
To se státem naprosto kriticky souvisí. Já si jsem vědom důsledků, ale nevadí mi. Mám prostě jiné priority než ty, a jiný poled na svět než ty. A ty, místo abys to akceptoval, na mě používáš naprosto klasický levičácký přístup - snažíš se mi svoje priority vnutit. Kdybys mohl, tak mi je nařídíš zákonem. Přitom, já chci jen jedno.. Aby mě společnost nechala žít.
Zde bych rád odcitoval, co řekl můj velký vzor, pan Radomil Bábek, ředitel asociace podnikatelů a manažerů v souvislosti s EET. Schválně, jestli najdeš souvislost s naším rozhovorem:
"Domníváme se, že je to takto: pro levicové a populistické politiky je nesmírně důležité mít vliv na společnost, mít voliče, kteří na nich budou závislí. Když nejsou voliči závislí na státu, tak nevolí levicové a populistické politiky. Ve společnosti existuje segment, který je nezávislý z podstaty věci, a to jsou živnostníci a malí a střední podnikatelé. Tito lidé mají bytostnou potřebu nezávislosti, a proto podnikají. Nechtějí, aby jim někdo říkal, co mají dělat. Chtějí si věci dělat po svém, nechtějí nic od nikoho dostávat. Raději budou mít málo, ale to, co si vydělali. Jsou neorganizovatelní a neorganizovaní, jsou nelobbovatelní a nedají se koupit. Nekoupíte je za sociální dávky, přídavky, příspěvky, dotace. O to nestojí. Chtějí jenom, aby je stát nechal v klidu podnikat a žít. Radši málo, ale svoje. A právě proto, že jsou malí podnikatelé a živnostníci takoví, jdou levicovým a populistickým politikům, ale i odborářským bossům, strašně na nervy. Je zřejmé, že to je segment společnosti, který uniká levicovým a populistickým politikům z jejich dosahu. Tak se rozhodli nás trochu skřípnout."
Proc by Ti mel vadit monopol Ti meli vysvetlit v hodinach ekonomie, pokud na nektere fakulte UK nejsou, je neco hodne spatne. Ciste obecne - napriklad protoze monopol zveda ceny reklamy, kterou vsichni zadavatele promitnou do ceny svych produktu. Nebo protoze pak tento monopol dokaze ucinne branit vstupu novych subjektu na trh i v jinych oblastech (a ze Google uz podnika ve spouste...) proste tim, ze tyhle subjekty inzerovat nenecha?
Ja se Ti pouze snazim rict, ze mi pripada, ze Tvuj horizont win situace je prilis blizky a chtelo by se to podivat i k dalsim dusledkum, ktere to bude mit. Pokud se je rozhodnes ignorovat, je to Tvuj boj. Nechapu kdes prisel na nejake vnucovani zakonem, to je nejaka paranoia? A Tvuj citat se tematu tykal jak???
Muj nazor je, ze vetsi vliv Google je z dlouhodobeho vyhledu spatny, a pokud ho ignorujeme, nevyplati se nam to. Ty si uzivej sve win situace a nam, kteri uz par takovych pripadu monopolu videli, nech nasi moznost Ti pak rict "My jsme Ti to rikali, ted se nediv a trp"
"Proc by Ti mel vadit monopol Ti meli vysvetlit v hodinach ekonomie, pokud na nektere fakulte UK nejsou, je neco hodne spatne. Ciste obecne - napriklad protoze monopol zveda ceny reklamy, kterou vsichni zadavatele promitnou do ceny svych produktu. "
Už zase reješ.
Kdybys ty dával v ekonomii pozor, tak víš, že:
1) růst ceny reklamy snižuje poptávku po reklamě
2) jsou tu tací, kteří nemají reklamy nikde, a přesto se jejich produkty prodávaj. Tito budou ceny tlačit dolů. Pokud zvýší ceny zároveň s ostatními, vzroste jim zisk, který mohou reinvestovat, zatímco konkurenci ne.
Takže bych nějaký růst nečekal. (Krom toho, když se zamyslím, co mi tak běžně vyskakuje v reklamách, tak ty typy produktů stejně nekupuju.)
Spíš bych očekával, že inzerenti budou platit stejně, ale provozovatelé webů budou dostávat míň. Pokud se zeptáš, zda mi vadí tohle, tak odpovím, že kdybych se neflákal na rootu, tak se flákám jinde.
"Nebo protoze pak tento monopol dokaze ucinne branit vstupu novych subjektu na trh i v jinych oblastech (a ze Google uz podnika ve spouste...) proste tim, ze tyhle subjekty inzerovat nenecha?"
1) FUD. Pořád jsou tu ÚOHS. 2) Jak mám inzerovat svoji pěstírnu a uvést na trh novou odrůdu marihuany? Neviděl jsem, že by si tihle lidi kupovali reklamu v televizi. A přesto to ti lidi nějak dokážou. Asi staré dobré osobní doporučení... 3)Tak si ti inzerenti budou muset poradit jinak. Například zaplatit si PR články. které jsou drahé, a které si nikdo nepřečte, protože se v PR článcích píší jenom žvásty. Ale to je opět jejich boj, protože tenhle způsob reklamy si taky zlikvidovali sam.
"Ja se Ti pouze snazim rict, ze mi pripada, ze Tvuj horizont win situace je prilis blizky a chtelo by se to podivat i k dalsim dusledkum, ktere to bude mit. Pokud se je rozhodnes ignorovat, je to Tvuj boj. Nechapu kdes prisel na nejake vnucovani zakonem, to je nejaka paranoia? A Tvuj citat se tematu tykal jak???"
Ne. Ty mě tady opakovaně osobně napadáš a nesmyslně do mě reješ. Co byla ta poznámka o jízdném, co jsou ty poznámky o vysoké? Ten citát ukazoval, že seš úplně stejnej jako všichni ostatní.
@PQQQ
Cituji: "Zaveďme školné, zrušme důchody, a každý ať si lékařskou péči, či policii platí sám."
Nechápu co je na tom tak těžkého. Když dostanu nějaký takový nápad, tak se podívám jestli už něco takového někde je nebo bylo, a jak to funguje nebo fungovalo. Tak vidím třeba Divoký západ. Už jenom to "Divoký" by ledaskoho zarazilo. A jaký to teda fungovalo? Fungovalo to tak dobře, že založení států a poskytování právě těch služeb státem o kterých píšeš se tam docela oslavuje a nyní směují za velké poptávky a potlesku k tomu, aby tyto služby stát zajišťoval.
Reaguji na někoho, kdo ryje do toho, že se vysokoškolákům platí školné.
Přitom vysokoškoláci jsou naopak ti, kdo tu dotují chod státu. (Najdi si statistiky o příjmech vysokoškoláků proti těm kdo mají středoškolsky vzdělání.)
A tak říkám, že pokud někdo chce školné, pak dobře. Ale v takovém případě nevidím důvod, proč bych měl státu odvádět byť jen o korunu měsčně víc, než dělník u pásu.
@Petr
He, monopol už pak není trh. Trh má své výhody a historicky jsme došli k tomu že musí mít nějaké pravidla - minimálně mantinely - právě proto co se stává, když má někdo monopol. Třeba Babiš. Protože když má někdo monopol, už nefunguje tržní konkurence třeba v cenách, příchody subjektů - evoluce. Jako příklad vem situaci se 3 mi mobilními operátory nebo dobu kdy dominoval MS (třeba browser monopol, word apod.).
A proč by tě to mělo zajímat v trhu s reklamou kde evidentně nepracuješ a teba ji i ignoruješ? Protože to lokálně živí spoustu lidí, firem a ty utvářejí jeden z přirozených tlaků trhu minimálně na ceny a chování.
Prehledl jste dulezitou cas v clanku, cituji:
"Myšlenka za celým tímto systémem je jednoduchá: zablokovat přístup k penězům takovým stránkám, které se k uživateli chovají nepřátelsky. Na nich Chrome nezobrazí žádnou reklamu, ani tu od Google. ¨
Google se snazi blokovat stranky ktere pouzivaji jiste techniky zobrazovani reklam, nikoliv od koho ta reklama je a zablokuje vsechny reklamy na te strance vcetne z google reklam.
Ono popravde kdyby dal selektivni blokovani reklam jako vychozi vlastnost prohlizece, tak ma znovu na krku minimalne EU, protoze vetsi poruseni trzni souteze se da tezko predstavit.
Jestli to google vyuzije k pretazeni zakazniku? Je to mozne. Ale nedela to tak okate, jak tvrdite.
Ale Google není dodavatel reklamy. Google je jeden z poskytovatelů prostoru pro reklamu. A jako takový snad může ovlivňovat co pomocí Chrome vyvěsí, ne? Je přeci jeho, ne Váš nebo snad veřejný. Stejně tak i Vy se můžete rozhodnout jestli a komu pronajmete svůj plot na umístění reklamy, jestli politikům nebo provozovatelům bordelu.
V opačném případě by bylo popíráno soukromé vlastnictví.
Ono reklamy sú v pohode, když sú normálne používané,... problém je že 99% webstránok na Internete sa už dajú označiť aj za webový adware. Je rozdiel stránka, kde na kraji viewportu je jedna až pár (do troch) reklám, s tým že 90% viewportu je hlavný obsah a interaktívne prvky stránky ako menu, a je rozdiel když je tomu naopak, že 90% viewportu tvorí reklama, a 10% obsah. Potom sa vlastníci webov divia že majú malé príjmi a tak pridajú ešte viac reklamy. Lenže si neuvedomujú že týmto správaním si znižujú príjmi z reklám, lebo práve kvoli takýmto blbcom všetci používajú adblockery. Je zaujímavé ale že sú obrovské stránky s extrémnymi nárokmi na HW, ktoré sú totálne zadarmo a bez reklám, a dokážu existovať... jak to len robia? napríklad lichess.org dobrý príklad,... A pak sú tu práve stránky ako idnes.cz kde ti trvá 20 sekúnd len nájsť kde je obsah, lebo je to jak hladať ihlu v kope sena, pričom to seno to sú reklamy. A ať mi nikto nepovie že stránky musia z niečoho žiť... Sám mám na Internete niekoľko stránok, kde žijem úplne bez reklamy... Pre menšie weby v pohode stačia free servery, a teda si týpek potrebuje zaplatiť len za doménu nejakú stovku KČ ročne, čo bežne najde aj na chodníku. Pre vätšie weby zas už máš možnosti iných zdrojov, ktoré v pohode dokážu pokryť náklady pre provoz stránky... V podstate reklama na Internete nieje vôbec potrebná. Ak si nejaký web vypomôže jednou či dvomi reklamami čo zaberú dokopy pár jednotiek % viewportu OK, ale nič viac netreba.
Zrovna idnes.cz je typ prasowebu, kde už jen přítomnost uBlocku a NoScriptu v defaultním nastavení způsobí, že ve FF se stránka načítá, načítá, načítá a pak se objeví ta lišta, že 'vykonávání (jakéhosi) skriptu trvá přiliš dlouho' a jestli chci počkat, nebo to 'zabít'.
Na takto podobně proskriptovaný (český) web jsem ještě nenarazil...
(jako dá se to 'potunit', ale je třeba CookieManager a uMatrix)
Ona je taky otázka, proč ten web člověk má.
Pokud chce ostatním něco sdělit, podělit se o svoje hobby apod., tak i kdyby si měl zaplatit doménu a tři kila za hosting, není to nic, co by ho položilo. 2-3 reklamy navíc jsou OK jako ohodnocení jeho úsilí a úhrada symbolických nákladů.
Pokud chce web na rejžování peněz, tak investuje do domény a hostingu, vykrade obsah a myšlenky jiných a oblepí reklamou. Originálního obsahu je tak 1-2%, jinak nic jinýho nepřinese. A to nestojí za to.
Jedinej problém je, že ti originální se blbě hledají...
Kromě reklam by mohli začít trestat weby za nesmyslný javascriptový balast. Když člověk nemá top počítač, na některých webech si na zobrazení obsahu dost počká, přínos pro uživatele zpravidla žádný, většinou ty skripty řeší jen reklamu a šmírování.
Ideálně, kdyby třeba Google začal ve výsledkách zohledňovat čas pro (úplné) zobrazení stránky...
To taky Google dělá tím, že zohledňuje rychlost ve výsledcích vyhledávání. Nabízí také nástroj PageSpeed Insights, kterým se dá výkon změřit, zjistit skóre a dostat tipy ke zlepšení.
Tak proto jsem měl tudle problém vygooglit jeden článek na Živě...
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=cs&url=zive.cz
S takovou by museli zavřít krám tři čtvrtiny českých reklamních antisociálů :)
Udělám bílé pozadí, na které když někdo klikne tak se dostane kam nechtěl; PLOP! otevřu reklamní okno přes text; blikblikblik! reklama na sebe přece musí upozornit, koho zajímá že pro blikání nejde číst text, kvůli kterému zákazník přišel; 48 reklamních prvků na stránce není moc, nevadí že stránka už ani nejde skrolovat na něčem jiném než pc osmijádru...Zahrajte si soutěž o IPhouna, vyplňte nám malý dotazníček; nechcete IQ test; dáme vám skoro zdarma elektřinu, jenom nám sem zadjete vaše telefoní číslo pro naše specialisty... Český speciální design "retardi retardům".
To zni celkem rozume, jenomze ono nejde jen o zobrazeni reklamy. Je tam take spousta ruzneho balastu v podobe javascriptu jako trackery canvas a podobne techniky na sledovani. Treba pro me je toto neakceptovatelne a proto blokuji vechny skripty a tim i reklamy webu, ktere bych tak rad podporil.
U webu ktere ctu davam proste donate.
- nemá cenu ztrácet čas zjišťováním která reklama je agresívní, klamavá, nebo tzv. "ještě únosná"
- nemá cenu ztrácet čas zjišťováním která část stránky je reklama a na kterém zastrčeném kousku stránky se krčí vlastní obsah
...takže když to shrnu ...
Nemá cenu ztrácet čas reklamami.
podivejte se na http://letemsvetemapplem.eu
to je sila pokud jde o reklamy ..
Je jasné že když google prodává reklamu tak se nabízí otázka jestli toho zneužije a nebo nezneužije. Můj názor je že ano a bylo by divné kdyby ne alespoň trošku . Osobně používám firefox a ublock origin . Nepoužíval bych jej pokud by byly reklamy decentně v místech kde tolik neruší , občas reklamu na něco co mě zajímá uvítám , proč ne , ale jsem hodně alergický na agresivní reklamu a podprahovou reklamu např. "tesla a jabko" , o těch produktech nevím vůbec nic právě díky té imbecilní reklamě a takovým produktům se potom i s principu vyhýbám .Hoši od reklamy si moc neuvědomují že je taky nějaká mentalita lidí v daném regionu , národa .Vím co píši , hodně let jsem se úspěšně tvorby reklamních akcí účastnil a utvářel je.
První odkaz na... Google:
https://chrome.google.com/webstore/detail/adblock/gighmmpiobklfepjocnamgkkbiglidom
The most popular Chrome extension, with over 60 million users! Blocks ads all over the web.