Pokud by učitelé učili IT správně, tak nevidím žádný problém v tom, aby se výuka prováděla v MS Windows – je na školách, aby si zvolily řešení, které jim bude vyhovovat finančně, provozně, odborně. Pokud se žákům dostane správné výuky – a během hodin se nedloubali v nose, pak bezproblémově musí zvládnout základní obsluhu MS-Windows, Linuxu, Macu – a P.B. ví čeho ještě. Rozdíly ve funkčnosti jsou minimální. Samozřejmě, že předpokladem jsou kvalitní učitelé – mizerní učitelé nenaučí, spíš odradí. Tady není omluvou nízký plat. Než učit špatně je lepší žáky pustit na hřiště, pustit jim film – nehrát si na výuku – neztrácet čas. Jinak – na vlastní oči jsem viděl puberťáky obsluhovat iphony bravůrně, takže pravděpodobně dokáží obsluhovat jaký koliv systém, který budou chtít – je to jen otázkou motivace. Učitelé, kteří jsou v IT za svými žáky je motivovat rozhodně nedokáží – a je jedno, jestli používají Word, Windows, Open Office nebo Linux.
Jaky plat, takovy odbornik.
Zakon nabidky a poptavky.
Za ty platy, ktere jsou dnes ve skolstvi bude ucit bud nadsenec (a je otazkou, jak dlouho mu to nadseni vydrzi) nebo nekdo, kdo by se jinde neuzivil (ucitele tesne pred duchodem a prduchove).
BTW: Vite o tom, ze hodne pres 20% ucitelu ZS a SS je v duchodovem a tesne predduchovem veku? A co z toho asi tak vyplyva do budoucnosti? Hmmm?