Ve fantastickém článku "pro pamětníky" mi chybí informace, že Amiga 1200 měla "ošizenou" verzi 68EC020, takže stále jen 24bitovou adresovou sběrnici.
A, jak tu už padlo, velkým problémem Amigy 1200 a nástupu 3D her byla nejen absence packed-pixel grafiky, ale i FPU v době, kdy 486ky již běžně FPU obsahovaly.
Tak Falcon (tehdy počítač mých snů, ale nebyly peníze) měl zase ošizený 68030 s 16ti bitovou externí datovou sběrnicí. Pravda je, že tahle pozdní generace - jak Falcon, tak A1200-4000 - se už snažila se udržet při životě za cenu čím dál tím větších obětí, úspor a ohejbání. Všichni jsme byli skálopevně přesvědčeni, jak jsou tyhle stroje úžasné proti "neelegantnímu" PC, ale ve skutečnosti 486 a Pentium z hlediska assembleru už nebyly tak zlé, VGA drtilo jak Amigu, tak ST / Falcon, zvuk PC už mělo na slušné úrovni s kartami GUS a SoundBlaster - tady Falcon sice ještě válcoval se svým DSP56k, ale na hry ty PC karty v pohodě stačily, a jak se schylovalo k nástupu sběrnice PCI, i ta "neelegance" této architektury postupně brala za své... Ale holt láska je láska a když mi tehdy kamarád řekl, že si koupil i486 a vlastně to je docela dobrý počítač i mimo ty hry, tak jsem to bral že i jeho "už dostali"... :)