protože jste si vy vydavatelé sami zavinili to, že se dnes horko těžko uživíte. Neznali jste míru a reklamou jste svoje stránky zamořili k nepoužití. Tak dlouho jste vy vydavatelé lidi srali hromadou reklam, až jste ty lidi dohnali k používání Adblocku pro celé domény ze kterých ty reklamy chodí. Když se někde dostanu k PC bez Adblocku a vlezu na internet, tak na mě jdou ihned mdloby z té hromady převážně flashového hnusu a majiteli onoho PC Adblock instaluji a podělím se s ním o svůj léta piplaný filtr. Nereaguji ani na žebrací tlačítka, jelikož se mi nezobrazují. Adblock je díky zamořování webů widgety od Facebooku a podobného hnoje likviduje!
Ono je to bohužel výrazně složitější, než se si to „vydavatelé tak udělali“. Vydavatel taky musí reagovat na poptávku od zadavatelů reklamy, což jsou ti, kteří platí a zároveň ti, kteří tu reklamu vytvářejí. Cena reklamy klesá, její dopad taky a to vede logicky k větší agresivitě ze strany zadavatelů. Ti jdou brutálně po výkonu, chtějí věcí, které víc zaujmou (otravují) a podobně. Je to tak na dvoudenní konferenci, ne na jeden příspěvek ve fóru.
Ovšem i to blokování bude mít časem svůj výrazný dopad (to není vyhrožování, jen prostá analýza situace). Firmy nebudou mít peníze na provoz z reklamy (už teď to není žádná sláva) a hledají se způsoby – ve velkém se mluví o zpoplatňování obsahu. Jednou se to (možná) prolomí a pak to může být celkem hukot. Nakonec si budeme všichni říkat, jak to před pěti lety bylo super, že byl obsah otevřený a dostali jste se k němu jedním kliknutím na odkaz. Řekneme si pak jako čtenáři taky: „můžeme si za to sami“?
Vydavatel si měl dupnout pořádně nohou pokaždé, když po něm chtěl zadavatel reklamy aby ta jeho reklama zasírala web třeba tím že leze nějaký flashový pruh neustále přez právě čtený článek, nebo když to reklamní svinstvo dokonce celé články zakrývá aniž by to šlo nějak odklepnout aby to zmizelo. Vydavatelé toto nedělali, ale zadavatelům reklamy doslova lezli do slepého střeva ve snaze plnit jim i ta nejodpornější přání. A tak weby na návštěvníky houkaly, řvaly, střílely nebo houkaly jako vlak a podobně! Dnes holt sklízíte co jste si společně s reklamkami zaseli.
Někteří vydavatelé mají jasné zásady. Speciálně ti, kteří jsou členy SPIR, což Internet Info je. Žádné šílené reklamy se tu neobjevují, zvuková tu byla před lety jednou a byl to omyl, po nahlášení se to okamžitě stáhlo a po zadavateli se požadovala nová verze.
Jistě, je to otázka míry a zásad. Ovšem když nejsou peníze na provoz, můžete mít zásad hodně, ale ty vám nevydělají. A zadavatelé to mají jednoduché: ber nebo jdeme jinam.
Mimochodem: kam do tohohle schématu zapadá textová reklama? Pokud vím, tak i proti ní tu byly výhrady a jsem přesvědčen o tom, že kdo blokuje reklamu, blokuje i textovou. Jaký je hlavní argument proti ní?
Textovou reklamu blokuju stejně jako všecky ty flashové a jiné. V tom máte pravdu. A blokuju ji kvůli její prolhanosti. Navíc jde o princip. Blokuju-li z nějakých domén všecky typy reklamy, proč bych z těchto domén neměl blokovat i prolhané textové reklamy? Například ty nesmysly od Seznamu nebo z Googlu. Spir blokuju celý už snad od doby vzniku první verze Adblocku.
No tedy! Po letech jsem si zde povolil adblock, a ono se to dá skoro normálně číst.
Vadí mi blikací potvor na půjčku od měšce.Není to sice žádná tragédie ale ruší mne to ale při čtení. Nešlo by aby se přestal po nějaké chvíli měnit? (od načtení stránky, rolování nebo tak)?
Zatím to tak nechám, uvidím kdy mne to začne točit.
Pro zajímavost, Jak dlouho už jste členy SPIR?
1/ Zadavatelé reklamy by si měli pohovořit s psychologem. Ostatně, vydavatelé jim vstřícností k neuvěřitelně agresivním a otravným formátům reklamu v té kolektivní sebevraždě výrazně napomáhají.
2/ Pokud si zpoplatnění představujete stejně jako na To, co jste předvedli na digizone.cz, tak to rovnou můžete celé rozpustit. Mimochodem, tím, že linkujete v tom "pupínkovém" kolotoči dole prakticky výhradně zpoplatněný obsah, tak ty lidi akorát ještě víc naserete.
1. To je možné, ale s tím jako vydavatel neuděláš nic. Vždycky bude někdo, kdo jim tu reklamu protočí a komu budou moct proplatit fakturu. Otázka zní: můžeš si opravdu dovolit být takhle zásadový?
2. DigiZone je úplně jiný model. Tam se zpoplatnil úplně jiný obsah, který byl speciálně přidaný navíc. Je to obdoba butiku na Rootu – je to zvláštní a velmi nákladný obsah, který si můžete koupit navíc. Běžný obsah zpoplatněný není.
Už to padlo v diskusi na DigiZone, kde jste oznamovali: ty ceny jsou zcela mimo realitu. Pokud je ten obsah tak drahý, že jsou takové ceny nutné, tak by bylo lépe se na takový obsah zcela vykašlat. Ale uvidíte sami. Jestli myslíte, že lidi na ten obsah naženete tím, že nic jiného inzerovat nebudete, tak to opravdu nevidím růžově. :-) Kliknul jsem na ty linky za poslední týden odhadem tak 5-6x, přičemž o nějakém drahém obsahu bycho mohl uvažovat tak jednou (týkalo se sledovanosti.) Jinak se podle titulků jednalo víceméně o zákulisní "exkluzivní" drby typu "víme jako první". (Mimochodem, ta bulvarizace kolotočových titulků dosahuje taky dost tragických rozměrů.)
Oni ti vydavatelé nikdy nebudou ochotní příjmout, že kdyby najednou přestali vydávat třeba root.cz, nic by to vlastně neznamenalo. Pokud by měl někdo potřebu psát o linuxu, tak by prostě to udělal a klidně zdarma a věřím že i ve výrazně lepší kvalitě, než v jaké už je spoustu let třeba právě ten zmíněný root.cz! Dřív se tady člověk něco dozvěděl a byla tady spousta článků o linuxu a vycházely tady recenze dister a všelijaké návody. Dnes? Komerce to tady zabíjí a nic tady prakticky nevychází. U ani není potřeba se přihlašovat, když chci něco napsat do podobné diskuze jako je tato. A bude hůř. Bude to narůstat i pod jinými weby. Všude budou vydávat jenom samé neoznačené PR žvásty, které si navíc weby mezi sebou jenom přehazují a už nikdo ani nemá snahu v nich být aspoň trochu originální!
Pokud by měl někdo potřebu psát o linuxu, tak by prostě to udělal a klidně zdarma a věřím že i ve výrazně lepší kvalitě, než v jaké už je spoustu let třeba právě ten zmíněný root.cz!
Jenomže oni mají lidé často i jiné potřeby, ryze materiálního rázu. Takové potřeby navíc dokážou celkem bezpečně zablokovat v podstatě všechny duchovní potřeby, včetně potřeby psát něco o linuxu.
Dnes? Komerce to tady zabíjí a nic tady prakticky nevychází.
Jistě. Až na dva skvělé seriály od Pavla Tišnovkého každý týden a čtenářsky nejoblíbenější seriál Příchod Hackerů. Myslím, že je načase vylepšit AdBlock tak, aby zcela blokoval přístup k webu. Celý web je jedna velká reklama.
To je chabé srovnání. Už jsem slyšel lepší: za ty peníze si koupím dva výfuky k autu. Takové porovnání přece nemá smysl – vždycky je podstatné, jestli ty informace (platí obecně pro jakékoliv zboží, jablka i ten výfuk) jsou pro mě tak hodnotné, že za ně ty peníze dám.
A mezi námi: ty analýzy sledovanosti jsou drahé jako čert.
njn. musí se nechat vydělat. :D
to je už jak tady v Rusku. Za prdelí sedí managerovi expert na data mining - o ne - to udělá firma. Trochu specifické pro Rusko je - že vratka je by default 10%. A firma samozřejmě zvracet umí :D.
To je hustý.
Konečně by si měli sednout a říci si - ce děláme blbě, že nás lidi ani nechtěj ocenit?
Jak to můžeme zlepšit?
Dneska je toliko zdrojů na internetu - že by se z toho jeden pos....l. A jen velmi málo z nich nám dá opravdu kvalitní informaci.
Takže 99,9 % sraček a skoro nula kvality.
Sorry - jsem již dost stár na to, bych to mohl po těch letech zhodnotit. A bude hůře - milá redakce. A vo vo vo tom to celý je.
A ta cena za jeden článek ještě šílenější. Pro ty kdo to nečetli: necelých 3,5 nebo 4,0 tisíce Kč za rok (už nevím přesně, suma je větší než bych akceptoval tak jsem to již zapoměl), nebo 50 Kč za jeden obsah (snad článek).
Za mne DigiZone opustit ihned, přinejhorším až při střetu s placeným obsahem.
Například s iHned (pokud se nepletu byl to první zpoplatněný obsah v Česku) jsem to udělal stejně, nečtu ho vůbec a nikdy, a bylo to nejlepší rozhodnutí jaké šlo udělat. Večer si letmo prolétnout článek a ráno již ho bez poplatku nenačíst...? Ne!
Když jsem ještě používal Google (pár let zpět), tak mne celkem štvalo i to, že přebíral perexy techto článků (nebo pracoval se svojí cache), a nešlo nijak poznat zda článek je dostupný nebo ne.
Hmm ... kolik tak asi lidi v tomhle state zajima analyza sledovanosti nejaky TV .... hmm ... tak 30? Na prislusnych reditelskych postech tech televizi + nekolik malo reklamek?
A ti si sva data obstaraji jinak, rozhodne si nebudou predplacet digizone.
Mno a pak nam zbejva uz jen bulvarek ... a za ty prachy si takovych pindu muzu poridit kazdy mesic poradnej stos. A navic se stim da zatopit.
DigiZone je úplně jiný model. Tam se zpoplatnil úplně jiný obsah, který byl speciálně přidaný navíc. Je to obdoba butiku na Rootu – je to zvláštní a velmi nákladný obsah, který si můžete koupit navíc. Běžný obsah zpoplatněný není.
A znovu a opět. Např. Předseda Pirátů Ivan Bartoš: Ředitel ČT na naši výzvu zatím nereagoval. Asi až to odvysílá ARD…. Kolik ten velmi nákladný rozhovor s panem Bartošem stál?
Kolotoč opět začínám blokovat. O pupínky z Vitalie nestojím a 50 Kč za "velmi nákladný" rozhovor fakt platit nebudu. Tohoto typu je dle mé zkušenosti drtivá většina toho kolotočového obsahu linkovaného z Digizone. Kopete si hrob, hodně štěstí.