Chyba nebude v systému plateb, ale na vaší straně. Slyším poprvé o tom, že tu ta možnost byla. Různá "like" tlačitka už podvědomně automaticky ignoruju, takže jsem si ani nevšiml, že tu něco takového je. Chybělo jakékoliv zřetelné a nejlépe opakované upozornění na tuto novinku formou minimálně nějaké zprávičky.
Takže teď jste konečně upozornili mnoho uživatelů na tuto možnost a hned ji zrušíte...To postrádá logiku.
Tak to trochu kecáte. Stačí udělat na hlavní stránce osvětu („Našim autorům můžete přispívat Flattrem“, ne ve flashi!) s odkazem na vysvětlení problematiky Flattru a hlavně s doporučením: „Milí čtenáři, nevidíte-li tlačítko Flattru, s největší pravděpodobností jste jej zablokovali s blikajícími sračkami, které se zde vyskytují.“ Drtivá většina čtenářů nemá důvod Flattr blokovat.
Nepoužívám blokování reklamy kromě FlashBlocku.
A o Flattru na rootu slyším poprvé ...
Asi by to chtělo lepší propagaci té možnosti, jen přidat malé tlačítko je k ničemu.
Jsou weby kde je jich 10 ... a lidi se je naučili ignorovat.
Co takhle 5em nápis na začátku i na konci článku
"Líbil se Vám článek? Můžete podpřit autora ..."
Je zvlastni, jak se najednou vyrojilo spousta lidi co tvrdi, ze jsou celi zhavi flattr pouzivat. To sou kecy.
To je stejne, jako kdyz sem videl v bazaru moje oblibene auto za dobrou cenu, a strasne se mi libilo, ale tak dlouho jsem vahal ho koupit, az ho prodali nekomu jinemu. Pak jsem tyden litoval, ze jsem udelal strasnou chybu, za ty prachy sem ho mel koupit, vlastne ho strasne chci. A ejhle, po tydnu jsem v jinem bazaru objevil uplne naprosto to same (jine) auto, za velmi podobnou cenu. A koupil sem ho? ne. Stejne tak kdyby se flattr ted hned vratil, tak ho lidi nebudou pouzivat o nic vic nez driv. Je to jen momentalni emocni stav litosti z toho, ze jim nekdo sebral neco co stejne nepouzivali.
Tenhle emocni stav se da marketingove velmi dobre vyuzit - je treba u lidi navodit pocit, ze o neco prichazeji, a pak jim to za penize vratit. Vysvetlim.
Forma monetizace prostrednictvim daru za clanek je spatne reseni.
Navrhuji jine reseni, formou pravidelneho prispevku:
1) soucasti rootu (a nebo celeho portfolia iinfo) bude placena sekce
2) v placene sekci budou jen ty nejzajimavejsi clanky. Nejlepe 1 novy clanek kazdy den.
3) do placene sekce bude mit pristup jen subscriber (automaticky plati tydeni nebo mesicni pausal)
4) na neplaceny root se placene clanky dostanou zadarmo taky, ale s 14ti denim spozdenim (casovy interval zvolte sami).
5) Kazdy den vyjde zajimavy clanek, ktery si nebude moct nikdo precist, pokud neni subscriber. A bude jasne receno, ze zdarma si ho muze kazdy precist az za 14 dnu. To v lidech vyvola presne tuhle emocni reakci, ze o neco prichazeji. Presne tahle emocni reakce bude jejich motivem koupit si clenstvi.
Pri tomhle modelu jsou dulezite jeste 3 veci:
1) kazdy clen bude moct u clanku kliknout "toto se mi libi". Penize zaplacene kazdym konkretnim subscriberem se pak jednou za mesic rozdeli mezi IINFO a autory, s tim, ze autor, jehoz clanek subscriber lajkoval, dostane vic procent (bude mit vetsi vahu pri prerozdelovani), nez autor nelajkovany. To je fer.
2) je nutne nabidnout zdarma clenstvi na 1 den za email, s tim, ze kdo se prihlasi k free trialu, ten souhlasi ze dostane kazdy den do mailu novinky. Tim zbudujete mailing list lidi, a muzete jim poslat kazdy den informaci o tom, ze dnes vysel ten a ten zajimavy clanek o tom a tom, ale je placeny. Uzivatel kazdy den dostane do mailu informaci o tom, jaky dobry clanek na rootu vysel, a kazdy den se u nej vytvori emocni reakce, ze o neco prichazi. Je to reklamni masaz aby zaplatil clenstvi.
3) Free trialista muze taky lajkovat clanky, ale vzhledem k tomu ze plati 0, tak jeho lajky nehraji roli v rozdelovani.
Viz HMM a dalsi ... root a dalsi svadi vlastni chyby na nezajem uzivatelu. Pokud jinde dokazou presvedcit 1% ctenaru k prispevku, a tu je 0,1% nebo min, tak je chyba ciste na strane provozovatele.
Vyhodit vsemozny nesmysle, lajky, g+ a dalsi kravinia a dat tam nekolik moznosti jak prispet, dostatecne vyraznych a oddelenych od reklamnich sragor, nenacitanych z nesmyslnych externich webu.
Jednou mesicne vyhodnoceni, staci 2-3 odstavce.
Placenou sekci nikdo platit nebude, proste proto, ze si totez precte jinde. Zajimavy ze donate spouste lidem funguje, jenze se o sve donatory musi nalezite starat a nalezite snima komunikovat a ne jen pasivne ocekavat, ze se nekdo jen tak rozhodne jim neco poslat.
A BTW: Pokud se mi po otevreni clanku pres celej monitor otevre blikajici hnus ... tak na jakykoli prispevek lze rovnou zapomenout.
Upřímně řečeno platit se mi nechce...
Vím o tom že flattr existuje a nějaký základní princip. Ale nikde mi na rootu nepadlo oko na nějaké tlačítko, kde by se nějaký příspěvek poslat dal.
Určitě bych flattr nerušil z důvodu místa, zvláště pokud se má nahradit něčím jiným. Dal bych tam nějaké obecné tlačítko "Chcete přispět?" nebo něco takového a tam by se teprve rozbalilo platebních nástrojů kolik kdo chce.
Pro me nejvhodnejsi forma je zpravicka rekapitulujici kolik se jakou formou vybralo a kazdy at si vybere penezenku a castku podle sveho gusta.
Ja jsem dlouholety pasivni navstevnik roota, ctu skoro vsechno co se zde objevi a vazim si vsech clanku. je to relax, precist si novinky v cestine. Takove zpravicky by me dostatecne upozornily na moznosti prispevku a mozna i motivovaly prispet.
Priznavam se, ze reklamy blokuji, protoze me blikajici a obrovske bannery proste otravuji. Ale nemam problem prispet na provoz a clanky normalnimi dobrovolnymi prispevky.
Zaridte PayPal ucet, zverejnete cislo b. uctu pro prispevky, klidne nechte Flattr, ale hlavne je nutne pravidelne informovat ctenare. Dosud me vazne nenapadlo se ani zamyslet nad tim, ze by tu neco takoveho bylo, tak jsem si toho zkratka nevsimal. To je muj nazor a tyto sluzby jsem ochoten pouzivat okamzite.
Jake vyhody prinasi byt zde registrovany? Co zridit VIP ucty s rocnim clenskym poplatkem, za ktery obdrzi uzivatel nejake vyhody nebo sluzby (ja nevim, treba tricko, hrnecek...nejaky originalni darek s Linuxovou tematikou, kazdy rok jiny)? Ja vim, tohle je velke placnuti do vody...jen me to tak napadlo jako rozsireni a zajima me nazor redakce.
Informace o zavedení tu samozřejmě byla, četlo ji cca 1800 lidí. Info o Flattru na Lupě četlo skoro 9000 lidí, ale dohromady na všech našich webech nám za celou dobu něco poslalo jenom 98 z nich. Tolik tedy k tomu, že "pokud by někdo o Flattru věděl, tak by platil".
Jistě, mohli jsme o tom tlačítku informovat i průběžně, ale vyzývat k placení, aby to nepůsobilo otravně a všichni si toho všimli, je poněkud problém - podobný problém, který raději řešíme s klasickou reklamou, za kterou přece jenom něco smysluplného dostaneme.
Jen doplním: Informace jsou v samostatném článku, který vidělo skoro 7K lidí. Zbytek samozřejmě platí.
To nie je dobry argument. Ano, aj ja som cital clanok o zavedeni Flattru, ale za tyzden, za dva som ulne zabudol ze to tu je, pretoze ste o tom uz nepisali a zanikalo to.
Nemozete sa spoliehat na to, ze staci o tom raz napisat a uspokojit sa s tym, ze to citalo 2000 ludi, takze to musi fungovat. Nie, nemusi a nebude, pretoze ludia si nepamataju ake mate funkcie, ak ich nebudete propagovat.
Pokud budeme brát v úvahu informovanost vs. využití, pak je konverze zhruba 1% (těch co vědí o Flattru) resp. 5.4% (u lidí kteří věděli o zavedení Flattru na Rootu), což je u dobrovolných plateb naprosto běžná spodní hranice (konverze se u 95% subjektů pohybuje v rozmezí 1%-2.5%). Dá se vylepšit prací s potenciálními dárci nad ono 1%, ale i tak je dosažený výsledek v podstatě dobrý. Co už není dobré je, že jste vlastní vinou nebyli schopni standardní konverzi uplatnit na jednotlivé články. Jen z poměru uvedených impresí u článků k informovanosti je jasné, že spousta čtenářů vůbec Flattr nezaznamenala, a tudíž konverze pro jednotlivé články je výrazně pod 1%. Než Flattr zaříznete, zkuste se nad tím zamyslet. Zlepšením informovanosti o Flattru přímo u článků můžete výrazně konverzi zvětšit směrem k onomu 1% per článek (ne plošně, jen u těch "dobrých", tedy ty které byly flattrovány mohou dostat až %1 impresí jako flattr). Zkuste si to spočítat a teprve pak se rozhodněte, zda se vám vyplatí spíš investice do propagace nebo zaříznutí Flattru.
Každopádně pokud se rozhodnete zaříznout Flattr a nasadit jiný systém, pak bez náležité propagace (nevtíravého vnucování) propadne +- stejně jako Flattr.
Mno, tak jsem si ty články zkusil najít a ani jeden titulek mne nepřitáhl k tomu, abych si daný článek otevřel. Proč? Protože ty titulky jsou buď zoufale nezajímavé (Flattr na webech Internet Info - dokud nevím, co to je Flattr, tak mne neupoutá, že je někde na vašich webech), nebo naopak prvoplánově dryáčnické (Flattr: Like tlačítko vydělávající reálné peníze - jednak nesnáším like tlačítka, což jak vidím, nejsem na webech tohoto typu jediný, jednak jsem velmi skeptický ke všem výkřikům typu "rychlé peníze", "vydělávat reálné peníze", "peníze na klinutí" apod., které se objevují spíše ve spamu a různých MLM lákadlech než v seriózních článcích).
Tedy články s takovými titulky jsem nečetl, neměl jsem důvod. Naopak si vybavuji řadu článků majících v titulku mikroplatby, které zmiňovaly Flattr, ale nikdy ve spojení s vašimi weby, ale výhradně s problémy s Twitterem, Applem atd. Téma mikroplateb mne okrajově zajímavá (tj. cíleně téma nevyhledávám, ale pokud o takový článek zakopnu, rád si ho přečtu). Stejně tak pravidelně otírám články, které mají v titulku dobrovolné platby, podporu autora a podobná slovní spojení.
Ať se na to dívám z jakékoli strany, s Flattrem jsem odvedli velmi špatnou redakční práci. Hodně jste podcenili, jací čtenáři vás čtou, a jaký typ titulků je osloví. Nechci paušalizovat podle své zkušenosti, ale pokud čtu velmi často v diskusi názory, které se staví negativně k sociálním sítím a snimi spojenými trendy (Like tlačítka), tak asi bude skutečně dost velká část čtenářů, které by oslovil titulek jiný.
Další věc je ta, že novou věc je naprosto nezbytné propagovat opakovaně, dlouhodobě a s jasnou strategií. Dát na stránku tlačítko, napsat k tomu jeden článek na začátek a druhý článek zastrčit mezi obecné informace, skutečně nestačí. Měly zde být statistiky, připomínat novou funkčnost, vysvětlovat výhody, klidně to občas pojmout formou FAQ (i kdybyste si měli dotazy sestavit sami), obměňovat způsob podání informace. Inspirujte se většími tituly, když zaváděli třeba iPad verze svých novin - měli o tom články v každém vydání, motivovali klidně i soutěží, zapojili své čtenáře. Flattr se sice nástroj platební, není to nová verze, ale proč nenabídnout čtenářům soutěž o nabití peněženky (stokoruna by klidně pro začátek stačila), nerozdat malé dárky (tužku, hrnek, tričko) těm, kdo ocení nejvíce autorů za měsíc atd.? Zapojte fantazii! Zapojte čtenáře! Ano, je to výdaj navíc, ale vrátí se vám to v pověsti u čtenářů (pokud to dokážete zužitkovat).
Nechcete ještě jednou zkusit přehodnotit své rozhodnutí?
Zas to ale s těmi názvy nepřehánějte. Zavádějích názvů máme plné zuby, pokaždé když upřeme zrak na "kolotoč".
Co se týká velikosti titulků, nerad bych se vracel k tomu že budu browseru po letech zase (nemám na mysli zrovna problémy s Root-em) zakazovat přebírat webem definované styly, druhy a velikosti písma,...
Dnes to většinou řeším zapomenutím (případně i úplným blokováním) na závadný a snadno automaticky neopravitelný web.
Bohužel, redakce má pravdu. Příjmy z Flattru jsou zanedbatelné. Pomáhám s provozem webu, který měl za sledované období (několik měsíců) cca 150 tisíc návštěv a příjem z Flatteru cca 1.000 Kč. Z toho článek o zavedení Flattru měl výrazně větší počet darů než ostatní články - z toho mi vychází, že pár lidí to zkusí a přestane používat, nebo že stávající uživatelé Flattru ocenili naši snahu to zavést, ale naše pravidelné čtenáře jsme neocenili.
Jsme neziskoví web bez reklamy, takže Flattr ponecháváme, ale větší finanční přínost má vydat jednou za rok výzvu k příspěvku na běžný účet, než řešit Flattr. Mimochodem, Internet Info to podle mě zavedlo šikovně, i s proklikem na vysvětlující článek a stejně to nezabralo.