Vlákno názorů k článku Divoký oheň na Linuxu od Primitif - Osobne si myslim, ze je s prominutim blbost...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 5. 2003 10:48

    Primitif (neregistrovaný)

    Osobne si myslim, ze je s prominutim blbost chtit takovyto nastroj pod licenci GNU, uvedomte si, ze se jedna o program urceny pro vydelavani penez, ktery je urcen pro relativne malou skupinu lidi... a tato skupina si ho muze dovolit zaplatit...

    P.S. Osobne si myslim, ze nechut linuxove komunity za cokoli platit, dost brzdi rozvoj linuxu... (timto myslim napr. mapy, slovniky a ruzne programy urcene pro profesionalni pouziti (jako je CAD))

  • 14. 5. 2003 11:14

    mt (neregistrovaný)

    1) mapy = grass,
    2) slovniky = v openoffice.cz obsahuje cz.slovnik pre tzv. spellchecker,
    3) programy urcene pro profesionalni pouziti (jako je CAD) = blender.

    Ale mas pravdu, ze by to chcelo nieco poriadne. A ohladom nechuti linuxovej kominity za cokolvek platit? Aswer is very simply. Pay me, I'll do it. :)

  • 14. 5. 2003 14:13

    Primitif (neregistrovaný)

    Slovnikem jsem myslel cosi jako AC-CA (prekladovy)... a blender za svuj vyvoj OS komunite take moc nevdeci... (maximalne, tak za sve preziti... :), grass neznam, ale zhotoveni mapovych podkladu, rozhodne neni levna zalezitost...

  • 14. 5. 2003 15:01

    Peter Lehotsky (neregistrovaný)

    Slovnik Lingea Lexicon 2002 pro Windows, MacOS a Linux (vse na jednom CD) koupite v kazdem lepsim knihkupectvi za cca 600,- a vic (dle typu). Existuje i par volnych slovniku a navic dotaci z ABClinuxu.cz vyhral projekt noveho engine pro free slovnik. Free CAD pro linux je napr. Qcad ;-) (moc jsem to nezkousel takze nemohu soudit).

    Peter Lehotsky

  • 14. 5. 2003 17:15

    luke (neregistrovaný)

    s tou nechuti platit bych docela souhlasil. ja taky nechci platit za sw, alespon ne za vsechen sw, ktery provozuju, protoze bych se nedoplatil.

    ad slovnik) na slovnik.zcu.cz je vyvijena AC-CZ slovnikova databaze. je to free, je uz to celkem pouzitelne.

    ad CAD) QCad jsem zkousel a je to celkem pekny 2D CAD pro jednodussi veci. da se v tom delat i sofistikovanejsi veci (ale nejsem strojar nebo stavar, abych to mohl uplne posoudit), ale na 3D modelovani je to fakt malo :-). ovladani je jednoduche a celkem intuitivni. doporucuji vyzkouset.

    jinak, myslim si, ze hodne chybi free ucetnitvi pro linux (sice existuji ruzne moznosti, jak na linuxu uctovat, ale plnokrevne ucetnictvi chybi). free ucto by napomohlo rozsirit linux vice nez free CAD (imho), jelikoz by ho pouzivali mnozi mali zivnostnici, kteri by radi usetrili. CAD je spise pro malou skupinu lidi.

  • 15. 5. 2003 14:06

    Richard Richter (neregistrovaný)

    Ja používam gnucash (od tej doby, čo som sa o ňom dozvedel z knihy Administrace Linuxu :-), v jej závere sú vymenované niektoré programy). Je to slušné podvojné účtovníctvo, hoci vám neurobí asi žiadne mzdové listy a iné, ale na domáce (malofiremné) účely je to super, účty sú plne konfigurovateľné. A v poslednom čase mi to už ani tak nepadá, takže som tomu prestal hovorit gnucrash :-)))... skúsili ste to?

  • 15. 5. 2003 17:51

    Cohen (neregistrovaný)

    Ja bych uvital JAKEKOLIV ucetnictvi/skladove hospodarstvi pod linuxem. Zatim se tim chlubi pouze Aktis se svou Abrou G3, ale:

    a) je to drahe jako prase
    b) rekl bych ze celkem hloupe navrzene (neresi to vubec tisk a na serveru jsou pouze data, logika je u klienta)

    a predevsim:

    c) klienti jsou pouze win a o linuxove verzi se neuvazuje. Vzhledem k tomu, ze je system prezentovan jako win/linux, mi tato informace celkem vyrazila dech :)

    Osobne nechapu, proc vsechny firmy pisou ucetnictvi v Delphi a ne v Jave.

  • 14. 5. 2003 18:54

    Jáchym Čepický (neregistrovaný)

    add. GRASS
    Nepleťe si nástroj s daty. GRASS je super soft na zpracování mapových podkladů (zrovna tady chroustam 3D model ;o) ale zkuste si naskenovat a dát na net mapu a uvidíte, jak vás poženou...

    Je fakt, že na rozdíl od konstruktérů my - GISáci (mohu-li se takto neskromně označit) máme štěstí - GRASS se zdárně vyvíjí a vypadá to na skutečně silně použitelnej soft - v konferencích se to jenom hemží dotazy na GRASS pod MS Windows. A bodejď, většina lidí zná jenom ARC View a v tom ani nerektifikujete mapu, natož pak v tom počítat 3D model terénu a hydrologický modely.... prostě bledá závist.

    V linuxu prostě chybí skutečně aplikace denního použití - chybí právě ty programy, které dělají peníze. Když na to přijde, tak si napíšete dokument na psacím stroji, ale CAD je CAD a když je nepoužitelnej/neni, tak se s ním těžko dělají peníze. Stejně tak již tolikrát zmiňované účetnictví. Ale hlavně že máme 4 kancelářský balíky. Linuxu chybí pevná ruka - koordinace.

    Ale nejlepší na Linuxu je, že mu chybí pevná ruka a že to všechno co vzniklo vzniko v podstatě živelně dohodou a tím, že si hromada lidí řekla, že by bylo docela zajímavý udělat pro změnu taky něco pro ostatní.
    Jinak souhlasím s tím, že nechuť komunity platit může brzdit rozvoj ... stejně jako ho hnát dál :o)

    Opravte mě někdo, jestli se mýlím, ale až na pár vyjímek je to přece tak, že nějaká firma uvolnila už hotovej kód a komunita se na to vrhla. Jenom málo skutečně velkejch projektů vzniklo od nuly. Mozilla, GRASS, OpenOffice.org, i ty KDEčka už předtim někdo jinej na tom dělal a pak se to celé teprve uvolnilo (v případě KDEček "jenom" knihovna). Z povedených projektů napsaných od nuly mě teď napadá jedině GIMP (a s tím spojeném GNOME, ale to už vlastně taky staví na GIMPu a ta Mozilla - taky to nakonec vzdali, ale ten impulz a vedení - ty už Netscapu nikdo nevezme)

    Takže jelikož komunita na některé velké projekty nestačí (zatím) je strašně dobře, že některé firmy konečně portují své programy taky "pro nás - běžné uživatele" a jsem tomu rád.

    Hezký den
    Jáchym

  • 18. 5. 2007 13:40

    Honza Rogl
    Občas sem zabrousím kvůli synovi, abych nebyl úplný analfabet,/před léty Amigista../Osobně to vnímám tak, že motorem Unix komunity a free softu byl vždy výzkum a věda,universitní prostředí, kde je dost času, velkej potenciál mozků a relativně málo finančních prostředků- ne komerční oblasti s bičem kompatibility 100%, jinak nepředáte některé zakázky.Speciálního vědeckého softu je habaděj,ale znamená to kombinovat, většina lidí řešila úzký problém ..Relativně funkční operační prostředí v komerční sféře není až tak důležité a XP už nejsou vokna 3.0 který se autorestartovaly 4* denně, jde o konkrétní aplikace,pro někoho je možná práce na Unixu věcí stylu a pocitu že stroj dělá co má a člověk má jakous takous kontrolu.Ale Linux ani Unix nevznikl pro účetní a balík office,/i když je moc dobře, že je takhle dotaženej/ těm je šumák jak to pod pokličkou běhá, těm přece Vokna docela stačej a volných účetních programů je taky dost.Jen málo lidí mezi účetními ocení způsob zpracování tasků , typ správy a logování ,serverový prostředí a stabilitu...
    Trvat na operačním systému kvůli softu zadarmo, znamená obrátit, problém.
    Ve výzkumu prostě bylo jednoduší něco si spíchnout, než hledat soft, kterej by to řešil.
    Taky jsem měl před lety písek v hubě když jsem zapínal Pecko s Voknama abych mohl pracovat.A přesně-CAD apl.mě hnaly pod Vokna..Jinak zdravím zeměměřiče,
    gyrákem naváděná ražba to byla vždy moje parketa,
    ....a byly theodolity které dávaly 0,1cc v Hz a nikdo by mi do ruky mašinu 5-10cc ani nezkoušel dát-a dneska se s tím vytyčují průmyslové aplikace.a ještě se to hrdě inzeruje po síti včetně taktu procesoru počítače účetní..a polárka přesměrovaná na podobnostní transformaci je úloha za příplatek a ne 20 řádků v Basicu jako před 20 lety na Wildu T2000 a Leica s tím dnes dělá vědu jako všichni ostatní...a z totálky černou skřínku a z geodeta vopici..radši si nepamatovat ...a to byl komunismus..Tak chápu svobodu ..Po GRASSU šilhám už dost dlouho je-li to opravdu komfortní DMT jak se tvrdí , ale žene mě bič komerčních termínů a není čas se pořádně pohrabat..Jáchyme pod čím to pouštíš ..Honza73
  • 14. 5. 2003 18:27

    Juraj Sujan (neregistrovaný)

    Ja by som tu otazku postavil trochu inak. Je jasne (aj ked to vacsine ludi nedochadza), ze v linux komunite (resp. open source) sa neplati peniazmi, ale skusenostami, snahou, volnym casom, prispievanim k vyvoju jednotlivych OSS produktov. To vsetko davas v prospech komunity a naopak.
    Takze Linux a open source softver NIE JE zadarmo.

    A to ze niektori ludia z linux komunity nechcu "platit", t. j. prispiet je cista pravda. Je kopa takych, co povazuju OSS za softver zadarmo a este nadavaju, ked od nich niekto nieco chce ale ze by prispeli vlastnym dielom (ked uz nie peniazmi) - ani mysliet. Viem, ze nie vzdy to ide, ale treba sa aspon pokusit, aj nepatrny prispevok je prispevok. Dokonca aj vykecavanim sa v diskusiach mozete prispiet ( :) ).