Neměl by to být problém licenčně.
Větší problém bude v důvěryhodnosti. Přesvědčit zákazníka, že ona třetí strana má dostatečnou erudici takovou podporu poskytovat: tedy že se o problému zavčas dozví, nalezne řešení které nerozbije nic jiného a rychle ho rozdistribuuje.
Zákazníků, kteří chtějí využívat 5+ let starý systém není mnoho, a ti kteří ano, mají k tomu opravdu závažné důvody. Tam asi nebude na překážku ani oficiální cena Canonicalu (https://buy.ubuntu.com/).
"Zákazníků, kteří chtějí využívat 5+ let starý systém není mnoho."
Tak to mě pobavilo :) U nás řada zákazníků dokonce čeká na fázi "Maintenance Support", která nastává 5 let po vydání. To už je systém dost odladěný a opravují se jen závažné problémy, což jim dává vysokou míru předvítadelnosti. No a hodně z nich nestačí ani těch 13 let celkové podpory.
No existují, ale ehm zákazníků, kteří chtějí dát za support minimálně 2500 USD ročně, případně 150 USD za desktop s minimální objednávkou 50 desktopů, těch fakt tolik nebude. Víc bych, hlavně ty serverové zákazníky, očekával u RHEL než u Ubuntu. Každopádně v počtu instalací serverů to je těžce okrajová záležitost.