Muzu se zeptat, jestli autor recenze zkousel linux nebo windows verzi a pokud linux, kde ji koupil?
Durazne vsechny odrazuji od koupi linux verze hry z Humble Indie Bundle, v ramci bundlu je dredmor verze 1.0.7 a ten je tak zabugovany az je v podstate nehratelny (hra segfaultuje pri prijimani questu, pri reseni questu, pri prechodu mezi patry, pri objeveni urcitych nepratel atd.)
Da se koupit verze 1.0.6 pomoci Desury ( http://www.desura.com/ ), tato verze je sice starsi ale zato pry hratelna i pod linuxem. Nevyhodou jsou licenccni podminky desury, ktere rikaji ze hru si v podstate nekupujete ale pronajimate od desury e nemuzete s ni nijak nakladat / zalohovat / prenaset ji na jine zarizeni apod.
Jinak hra je na zakladni obtiznost normal dost jednoducha, na prvni pokus jsem se dostal az do posledniho patra, pro lidi, co maji zkusenosti s roguelike typu adom/nethack apod doporucuju nastavit obtiznost vyssi.
Take jednotliva patra dungeonu jsou dost rozsahla a stereotipni, po case jejich pruzkum dost omrzi, hra nastesti umoznuje nastavit mensi patra s stejnym mnozstvim nepratel (a tim i zkusenosti), tuto volbu take doporucuji zapnout:)
kdyby mel nekdo zajem o neco min zacatecnickyho, tak imho nejlepsi roguelike je ADOM - ancient domains of mystery.
je to pekne ascii, ma to peknej pribeh, a da se to hrat fakt dlouho. u tyhle hry jsem stravil snad vic casu nez u fallouta a morrowinda dohromady :) .
na lynuku jsem to nehral, ale verze na strankach je, tak snad nejsem OT.
Souhlasim, klasicke roguelike v ciste textovem kabate jsou propracovanejsi a zabavnejsi nez dredmor, i kdyz muze byt slozitejsi do nich ze startu proniknout. ADOM jsem hral dlouho, ale prestal me bavit kvuli nutnosti "grindovani" (opakovani jedne cinnosti stale dokola) v urcitych fazich hry.
Mnohem vice me chytl Dungeon Crawl: Stone Soup, podle meho nazoru je vyvazenejsi a udrzuje hrace v neustalem napeti a strachu o zivot, clovek si nemuze dovolit zustat prilis dlouho na jednom miste, protoze by umrel hlady, proto je nucen neustale postupovat hloubeji do dungeonu a bojovat se silnejsima priserama. Taky se mi na Dungeon Crawlu libi on-line databaze odehranych her, kde muze clovek sledovat hry jinych hracu a ucit se z nich, podivat se na nejvyssi skore pro jednotlive rasy / povolani nebo si najit informace k jednotlivym predmetum ve hre. Nechybi aktivni komunita soustredena kolem IRC kanalu ##crawl@chat.freenode.net a dokonce i povedena graficka verze hry dostupna na adrese https://tiles.crawl.develz.org/ (k tomu tematicky strip: http://questionablecontent.net/view.php?comic=1895 :)