Letani po netu mozne je ale to je jiny projekt vyuzivajici FG. Mne se to treba rozchodit nepodarilo.
Jinak FG ma zajimavou funkci ukazat aktualni pohled prez http rozhrani, treba si doma naplanujete na autopiota let NewYork-Pariz a z prace to pak kontrolujete jestli vam nespadlo letadlo ;-)).
Docela mi na tom vadi velikost map (mam pomalej inet a nez se to postahovalo abych mel treba to letiste LKPR ..)
Flightgear Multiplayer
Callsign: Pepa in: 5000 out: 5000
Hostname: mpserver01.flightgear.org
online map: http://mpmap02.flightgear.org/
,stastny let
tak som to chcel vyskusat :) avsak tento clanok hre spravil zrejme taku reklamu, ze max. povoleny pocet stahovacov(25) win binariek bol vycerpany :) tak cakam vo fronte :)
p.s. skoda ze ste tu neuverejnili tento obrazok :) na mna zaposobil :)
http://www.flightgear.org/images/approach-lighting.jpg
p.s.2. a dakujem za clanok ...
Co se tyce tech win binarek tak nemam dobrou zkusenost.. bratrovy to na jeho windowsech kdysi nechalo cca 250 MB nesmazatelnej file, po tom co tu hru killnul. Tim vsak nechci vubec autorum nic vytykat, byla to spise zavada mezi monitorem a klavesnici. Pod linuxem beha skvele, urcite by stalo za to si ho i zkompilovat pro svůj stroj. Skoda, ze jste se v clanku nezminili o tom ze povrch planety je misty opravdu pekne texturovanej, napriklad ze se nektera letiste jsou potazena fotografii originalu. viz:
http://www.flightgear.org/Gallery/Link/KSJC-pattern1.html
Co se tyce sitoveho letu tak si nejsem tak jist, ale tusim ze by to snad i slo. (autor speakfreely (www.speakfreely.org GPL SW na telefonovani inetem), se tam kdysi pokousel pridat radio zalozene prave na SF.) Kazdopadne FG je super projekt a drzim mu palce.
Za zminku stoji nastinene cile projektu:
***Goals***
Here are a few assorted things we'd like to accomplish in the foreseeable future.
* Oliver Delise began a module to handle "multi-player" flying over a network. He moved on to bigger and better things before this was finished. It would be great to find someone to pick this project back up and go with it.
* FlightGear supports the ability to create a variety of aircraft including flight dynamics, custom 3d (external) visual models, custom instrument panels, and custom sounds. We need people to begin creating their favorite aircraft.
* Terrain/scenery paging in a background process. We now have a first stab at this but it still requires some future tweaking.
* Airports, including runway markings and lighting. We have runway markings implemented fairly well, but we still need to do lighting and taxiways.
* Support for draping roads, railroads, and streams on top of our 3d terrain.
* It would be great to have someone work on a more flexible and dynamic 3D clouds implementation.
* Gas turbine engines. Right now effort has been concentrated on modeling piston engines. We need someone to put the same amount of effort in modeling gas turbine engines so we can begin to model the higher performance 'modern' jets.
k tomu renderovani jak tu nekdo psal.. zkus nejdrive
glxinfo |grep rendering, jestli ti to fakt akcelerueje, taky env-update mi pomohlo po posledni aktualizaci GL knihoven..
ja jsem to vcera v gentoo sice nainstaloval ale bez vyberu letadla to tuhlo. Po specifikaci letadla a par veci to uz jelo OK.
fgfs --aircraft=c310 --enable-fullscreen --control=keyboard
ted si jdu hrat :-))
No, je to ovladane zpusobem, ktery je zrejmy zacinajicim unixovym uzivatelum a to je prikazova radka. Pokud jste zrovna vyhodili n tisic korun za kurz jineho operacniho systemu, tezko muzete ocekavat, ze nabyte (a jiste cenne) znalosti uplatnite. Kazdopadne se zatim neprokazalo, ze by za poslednich dvacet let branilo neco unixovym zacatecnikum s priruckou unixoveho zacatecnika v ruce zvladat zakladni postupu pouzivani operacniho systemu unixoveho typu.
Vzpomente si, nedelate neco spatne? :)
Je to trochu OT, ale mohl by mi to někdo vysvětlit. S ovladači na 3D kartu je to OK. Quake3 běhá stejně rychle pod Win jako pod Lin. Ale bez 3D driveru, tj. pres Mesu, neni mozne ustat ani par rotujicich polygonu (priklady z NeHe tutorialu).
Proc je potreba takovy vykon? Kdysi mi na Celeron 266 + S3 Trio3D bez akceleraci, tj. softwarove, pod Win behal Unreal naprosto v pohode a to je dost komplikovana grafika. Par polygonu na P3 600 pres MesaGL se renderuje silene pomalu. Tuxracer beha asi 2 fps.
Za jakoukoli odpoved (odkaz, kde najdu vysvetleni) budu strasne vdecny.
No tak to by aj mna zaujimalo, lebo mne to dost seka(uplne nepouzitelne) uz len v tom menu na Durone/700. Mam sice nVidiu, ale toho tuxa som skusal hnet po instalacii noveho redhatu (no uz je stary) a nechcelo sa mi babrat s ovladacmi. Ale to je take zlozite kreslit na poligon? (predpokladam ze to menu je cez opengl...)
No to ale trochu srovnavate hrusky s jablky. Unreal bezel bud se softwarovou akceleraci, nebo s optimalizovanym 3d enginem. Mesa je pouze softwarovou obdobou knihovny OpenGL a rozhodujicim kriteriem neni rychlost, ale kompatibilita. Pokud bychom tedy hledali neco adekvatnejsiho, tak by to byl spis nejaky Quake II engine.
I pod Linuxem existuje hra, ktera naplno (a nativne) vyuziva softwarovy (a na svou dobu relativne slusny) 3d engine, a to Heretic II - viz http://www.lokigames.com/products/heretic2/ .
Zkusil jsem to v gentoo, po spusteni se to bohuzel zacykli ve smycce
WARNING: slScheduler: Too many pending callback events!
slDSP: short write: Resource temporarily unavailable
slDSP: short write: Resource temporarily unavailable
slDSP: short write: Resource temporarily unavailable
Nevite nekdo co s tim?
Zkouším spustit tuto hru (bez parametrů) a hodilo to po mně toto:
Base package check failed ... Found version [none] at: /usr/local/lib/FlightGear
Please upgrade to version: 0.9.4
Přitom verzi 0.9.4 (nejnovější k dnešku) mám! Včetně datovýho balíčku.
V /usr/local/lib/ samozřejmě žádnej adresář FlightGear není.
Nesetkal se s tím někdo? A jak to vyřešil?