Je to trochu OT, ale mohl by mi to někdo vysvětlit. S ovladači na 3D kartu je to OK. Quake3 běhá stejně rychle pod Win jako pod Lin. Ale bez 3D driveru, tj. pres Mesu, neni mozne ustat ani par rotujicich polygonu (priklady z NeHe tutorialu).
Proc je potreba takovy vykon? Kdysi mi na Celeron 266 + S3 Trio3D bez akceleraci, tj. softwarove, pod Win behal Unreal naprosto v pohode a to je dost komplikovana grafika. Par polygonu na P3 600 pres MesaGL se renderuje silene pomalu. Tuxracer beha asi 2 fps.
Za jakoukoli odpoved (odkaz, kde najdu vysvetleni) budu strasne vdecny.
No tak to by aj mna zaujimalo, lebo mne to dost seka(uplne nepouzitelne) uz len v tom menu na Durone/700. Mam sice nVidiu, ale toho tuxa som skusal hnet po instalacii noveho redhatu (no uz je stary) a nechcelo sa mi babrat s ovladacmi. Ale to je take zlozite kreslit na poligon? (predpokladam ze to menu je cez opengl...)
No to ale trochu srovnavate hrusky s jablky. Unreal bezel bud se softwarovou akceleraci, nebo s optimalizovanym 3d enginem. Mesa je pouze softwarovou obdobou knihovny OpenGL a rozhodujicim kriteriem neni rychlost, ale kompatibilita. Pokud bychom tedy hledali neco adekvatnejsiho, tak by to byl spis nejaky Quake II engine.
I pod Linuxem existuje hra, ktera naplno (a nativne) vyuziva softwarovy (a na svou dobu relativne slusny) 3d engine, a to Heretic II - viz http://www.lokigames.com/products/heretic2/ .