Jsem amatérský fotograf a jsem vlastníkem reportážního fotoaparátu Canon 7D Mark II.
Za sebe mohu říci, že nastavení fotoaparátu do modu Tv (priority času) v kombinaci se světelným objektivem je ve složitých světelných podmínkách to nejhorší co mohl udělat.
Zásadně je nutné si nastavit "pracovní bod" v manuálním režimu fotoaparátu pomocí fixního času (zvolit vhodný dle charakteru pohybu) a clony (stanovit si hloubku ostrosti). Případnou korekci expozice dělat pomocí změny ISO (Canon to umí i automaticky), případně dosvětlovat bleskem - pokud vám to povolí (v případě atletiky to asi nepůjde)
Zcela jistě bych si zvolil i manuální vyvážení bílé např. dle ColorCheckeru, ale to se může záběr od záběru hodně měnit vlivem míchání venkovního světla a umělého osvětlení.
Co se týče blikajícího světla v rytmu 50Hz, tak to bývá v halách docela problém - reportážní Canon 7D má pro tyto podmínky speciální mód "Anti-flicker shoot", kdy odloží expozici o pár milisekund čekáním na maximum jasu - vede to však k pomalejšímu seriovému focení.
ano, rozdíl expozice může být klidně 1/3 EV mezi snímky, ale ze zkušenosti tak velký pozoruji málokdy, ta anti-flicker funkce (když jí nastavíš na správnou frekvenci) ti tohle redukuje úplně, ale máš malé zpoždění při focení.
Co je ale větší problém je moderní LED osvětlení, některé flickeruje klidně v 100Hz nebo i více, záleží jak je udělané (kombinace počtu diod, kondenzátorů a jejich kapacity), takže ti pak nepomůže ani ani-flicker (nemá takový rozsah frekvencí, které podporuje) a prostě si to musíš vyzkoušet a zvolit vhodný čas. To mě trápí zejména u makra, kdy si to dosvětluji, ale při focení v místnosti jsem se s tím asi reálně moc nesetkal nebo měl štěstí.