Když jsem psal tento díl, bylo mi jasné, že patrně vyvolá asi největší diskuze. A přiznám to otevřeně - dost jsem přemýšlel, jestli do toho jít, jestli něco ukázat. Tohle je opravdu ten moment, kdy hodně přemýšlím, co a jak.
Zatím se tu objevily komentáře, které věcně rozebírají, co je vidět a jak je vidět. A musím ještě dodat pár detailů:
- jak již bylo řečeno, všechny fotky jsou víceméně v syrové podobě, jak z foťáku vylezly. Drtivá většina z nich vznikla pro účely zpětného rozboru cvičení trenéry a ne na krásu
- záměrně jsem první den fotil do JPG a druhý do RAWu, a zkoušel, jak ten rozdíl bude vidět
- ano hala je nerovnoměrně osvětlena a plná zákoutí, kde máte proti sobě okno, dveře, svítidlo atd.
- z fotek není jasně poznat, že mám docela omezené možnosti toho, kde a jak můžu stát. Někdy nemůžu blíž, protože na tom daném místě probíhá cvičení na dvou či více drahách, takže třeba fotím přes hlavu jiné cvičenky. Část těch "blbě" pořízených jde na vrub i tohoto
- vybral jsem opravdu jen pár "neutrálních" fotek, povaha tréninku mi neumožnila vybírat fotky z celé škály nafoceného materiálu. Někdy prostě nejsou k cvičenkám uctivé.
- a samozřejmě je to úplně nový a jiný stroj a to sžívání je prostě jiné a složité
Vše má směřovat k tomu si řádně procvičit, jak fotit. Pokud mi jde o vizuální kvalitu fotek, jistě musím dělat ořezy a více úprav v rámci Darktable. Tady jsem ale záměrně nic takového nedělal. Je to samozřejmě vidět.
A vážím si komentářů, které hodnotí a radí, co a jak. Je to cenné a pro mne inspirující. Děkuji za ně.
kloubok dolu za tu odvahu jít ven. Líbí se mi tahle série, protože ukazuje, že upřímnost, snahu a tah něčeho dosáhnout. Je to pořád amatérská tvorba, pěkná, je kam se posouvat a co zlepšovat, čeká tě ještě spousta dobrodružství.
Nauč se fotit na manuál a ošahej si jak se ten obraz chová při různé cloně, času a iso. Hodně těch fotek by mohlo být líbivějších na nízké clonové číslo, to ti dovolí jít i s časem nebo isem dolu, to pozadí to kazí, ty fotky jsou strašně ploché a chybí tam prostor.
Jako já to taky oceňuju že má odvahu tady prezentovat své výtvory, ale na druhou stranu, pán takhle fotí už třetím rokem, což si myslím by mělo mít nějaký vliv a posun by měl být vidět.
Tenhle seriál je pojatý jako, že starý pentax už nestačil - snímky byly rozmazané, tak bylo potřeba upgradovat, ale já to prostě v tom výsledku nenacházím.
Rád bych se dozvěděl který parametr je rozhodující, který způsobuje ten kvalitativní posun že se vyplatí přejít na novější stroj.
Opravdu jsem čekal že přihodí alespoň porovnání nějakého výstupu ze starého pentaxu a podobné kompozice z nového aparátu.
Mám takové neblahé tušení, pocit, že tam jsou tyto rozdíly - nový aparát mu dovolí vyšší iso, proto mu to přicloní a má ostré fotky, protože větší hloubka ostrosti, plus ostřicí automat mu líp rozpozná tu akrobatku takže mu nepřeostřuje někam do háje.
Což si osobně myslím mohl s klidem natrénovat a fotit dál na tom starém pentaxu - vhodně vybrat oblast ostření a naučit se pracovat s časy, clonou, isem atp..
No a taky by si podle mého názoru pán měl ujasnit co vlastně má být výsledkem - jestli technická fotografie pro trenéry, tam je nějaká kompozice víceméně ukradená, anebo nějaká hezká fotografie pro team a web. Oboje naráz podle mě úplně jednoduše nejde.
"Drtivá většina z nich vznikla pro účely zpětného rozboru cvičení trenéry a ne na krásu"
To nazoaj?
Nechce sa mi verit, ze na nieco take nepouzivaju kamery. Fotkami nikdy nedosiahnes to, co videom. Dnes nieje problem kupit kameru s vyssim fps. U takehoto sportu to beriem ako nutnost a zaklad. V podstate u kazdeho sportu sa pouzivaju kamery na nieco take.
Ked som videl ake nastroje na analyzu existuju a co vsetko sa da z takeho videa vytiahut, tak to je brutal. Samozrjeme to uz nieje lacny spas ale aj obycajne slow-mo video je uplne niekde ako fotky.