nic proti kemo, ale treba bude u Gimpu trosku problem, ze diky nizke barevne hloubce nepodporuje non-destructive editing, teda zkus si potahat treba krivkou a pak mrknout na histogram, ano budou tam diry ... takze problem to je a to bez ohledu na vyslednej vystup, at je v cem chce (a ano i zde je lepsi print napr z 16bit tiff kdy si rip sw tiskovyho zarizeni sam namicha spravne barvy). Priste trochu myslet.
Tady ale nejde o to, jak dostat 16 bitů do tisku. Práce s 16bitovými kanály spočívá v něčem jiném.
Jde o to, abych mohl pracovat a ukládat v co nejširším prostoru a následně pomocí barevných profilů (color management) upraví finální aplikace výstup. Protože profily jsou na různé tiskové technologie různé, je i rozsah různý. Některý tisk má i mnohem méně odstínů na kanál než 256 (8 bitů) kvůli velkému nárůstu tiskového bodu (laicky řečeno - tisk se slévá), naopak jinde může být rozsah i vyšší.
Dále také může být obrázek použit na různých místech s různými úpravami a je tedy vhodné mít jako základ 16 bitů a na to používat různé vrstvy úprav (umí to vlastně GIMP?) a nakonec si ve výsledné aplikaci zvolit patřičnou kombinaci (v mém případě je to workflow Photoshop-InDesign).