Vlákno názorů k článku GLUT (2): výhody a nevýhody od Miloslav Ponkrác - Jestli jsem to dobre pochopil, tak GLUT je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 5. 2003 19:26

    Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)

    Jestli jsem to dobre pochopil, tak GLUT je neobjektovy. Uvadi se to jako vyhoda, protoze pak je mozne spolu s dalsimi opatrenimi snadneji dosahnout prenositelnosti na ruzne jazyky.

    U wxWindows je pritom kritizovana u podpory OpenGL spatna objektovost a pritom neprenositelnost na mnohe jazyky.

    wxWindows jsou obecne IMHO nedobre objektove navrzeny system, ale myslim, ze duvod je hlavne v tom, aby wxWindows pracovalo ve vice jazycich, urcite vim o C++ a Pythonu. Tim nejspise bylo nutne leccos z OO ozelet.

    Nadherna objektovost vzydycky zhorsuje prenositelnost, zvysuji se pozadavky na jazyky, pod kterymi to ma bezet.

  • 7. 5. 2003 10:10

    Pavel Tisnovsky (neregistrovaný)

    Ano, GLUT stejne jako OpenGL nejsou objektove orientovane, coz je nekdy vyhoda (prenositelnost, podpora vice jazyku) nekdy nevyhoda (vetsi projekty, celkova strategie tvorby projektu).

    V pripade "ideologickych" problemu samozrejme muzete pouzit objektovou nadstavbu nad GLUT.

    Problem s wxWindows IMHO neni hlavne v tom, aby slo pouzit v ruznych jazycich, ale ze je udelano na vice velmi rozdilnych platforem s ruznymi GUI udelatky. Ale napriklad MFC jsou na tom s "objektovosti" jeste hure... :-).

    Pockejte prosim na dalsi dil, tam budou ukazky kodu v C.

  • 7. 5. 2003 13:25

    Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)

    V manuálu wxWindows se naznačuje, jak postupně upouštěli od dědičnosti a dalších prvků OOP, protože třeba chtěli kratší kód, apod..

    Mimochodem, skoro bych řekl, že wxWindows je jenom trochu jinak opajcnuté MFC z mnoha hledisek.

    Myslím si, že je problém, že spousta autorů prostě plácne objektovost jako argument, a že je to mnohdy zbytečné.

  • 7. 5. 2003 14:49

    Pavel Tisnovsky (neregistrovaný)

    Samozrejme, ze snaha o optimalizaci kodu mnohdy vede k opusteni nekterych principu objektovosti. Proto se mi taky GLUT hodne libi tim, ze si na nic nehraje - proste neni OOP ale zapouzdrit samozrejme jde.

    Jinak nic proti wxWindows ani MFC, pracovat se s nimi da a to je IMHO dulezitejsi nez tvrde dodrzovat OO postupy.

    wxWindows a MFC maji opravdu spolecneho spoustu veci; vychazi to ale pravdepodobne z filozofie tech systemu a ne ze by to nekdo opsal.

  • 7. 5. 2003 20:02

    Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)

    Málokdy s někým tak souhlasím, jako s Vámi.

    Snad bych jen dodal, že jsem se ve zdrojácích wxWindows vrtal hodně, a pokud bych nechtěl napsat, že wxWindows hodně opsal z MFC, tak bych politicky korektně napsal, že silná inspirace je nade vší pochybnost.