Jestli jsem to dobre pochopil, tak GLUT je neobjektovy. Uvadi se to jako vyhoda, protoze pak je mozne spolu s dalsimi opatrenimi snadneji dosahnout prenositelnosti na ruzne jazyky.
U wxWindows je pritom kritizovana u podpory OpenGL spatna objektovost a pritom neprenositelnost na mnohe jazyky.
wxWindows jsou obecne IMHO nedobre objektove navrzeny system, ale myslim, ze duvod je hlavne v tom, aby wxWindows pracovalo ve vice jazycich, urcite vim o C++ a Pythonu. Tim nejspise bylo nutne leccos z OO ozelet.
Nadherna objektovost vzydycky zhorsuje prenositelnost, zvysuji se pozadavky na jazyky, pod kterymi to ma bezet.
Ano, GLUT stejne jako OpenGL nejsou objektove orientovane, coz je nekdy vyhoda (prenositelnost, podpora vice jazyku) nekdy nevyhoda (vetsi projekty, celkova strategie tvorby projektu).
V pripade "ideologickych" problemu samozrejme muzete pouzit objektovou nadstavbu nad GLUT.
Problem s wxWindows IMHO neni hlavne v tom, aby slo pouzit v ruznych jazycich, ale ze je udelano na vice velmi rozdilnych platforem s ruznymi GUI udelatky. Ale napriklad MFC jsou na tom s "objektovosti" jeste hure... :-).
Pockejte prosim na dalsi dil, tam budou ukazky kodu v C.
V manuálu wxWindows se naznačuje, jak postupně upouštěli od dědičnosti a dalších prvků OOP, protože třeba chtěli kratší kód, apod..
Mimochodem, skoro bych řekl, že wxWindows je jenom trochu jinak opajcnuté MFC z mnoha hledisek.
Myslím si, že je problém, že spousta autorů prostě plácne objektovost jako argument, a že je to mnohdy zbytečné.
Samozrejme, ze snaha o optimalizaci kodu mnohdy vede k opusteni nekterych principu objektovosti. Proto se mi taky GLUT hodne libi tim, ze si na nic nehraje - proste neni OOP ale zapouzdrit samozrejme jde.
Jinak nic proti wxWindows ani MFC, pracovat se s nimi da a to je IMHO dulezitejsi nez tvrde dodrzovat OO postupy.
wxWindows a MFC maji opravdu spolecneho spoustu veci; vychazi to ale pravdepodobne z filozofie tech systemu a ne ze by to nekdo opsal.