Čtenáře Roota pravděpodobně více zaujme reklama na nový notebook než náhodně zobrazená necílená reklama na parfém pro ženy.
Není to spíš naopak? Prodejce parfémů asi těžko bude inzerovat na rootu, ale algoritmus cílené reklamy si klidně může myslet, že čtenář zrovna touží po parfému.
@klokan
Já bych řekl, že ty algoritmy debilní jsou. Narážím na to okřídlené Koupím si ledničku a pak mám v reklamách pořád ledničky
... to mi přijde slušně dementní chování (reklamních algoritmů).. A sám mám hromadu takových zkušeností.
Chápu, že reklamní algoritmus nemůže vědět, že už jsem si to koupil, pak ale tak nějak postrádá smysl a jenom dělá ze zadavatelů hlupáky, protože je to řádně zpoplatněné, samozřejmě.
27. 1. 2022, 09:40 editováno autorem komentáře
Prodejce notebooků ale neinzeruje na konkrétním serveru, ale dá svou reklamu do reklamního systému, který ji může zobrazit na mnoha různých místech. Necílí se na web, ale na lidi.
Takže když častý čtenář Roota pak přijde na web o koních přes odkaz na sociální síti, stejně mu tenhle web zobrazí reklamu na notebook, protože zná uživatelovy zájmy. Tohle je princip cookies třetích stran i Google Topics.