Vlákno názorů k článku Google Topics je nový recept na konec cookies třetích stran od s6c - Podstatným asi bude, aby to bylo implicitně vypnuté...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 1. 2022 10:24

    s6c

    Podstatným asi bude, aby to bylo implicitně vypnuté a člověk to nemusel
    pracně dekonfigurovat (určitě to bude někde dobře zakuklené). Jenže to je
    asi bláhová představa... :-(

    Ještě si dovoluji pozn. k reklamě na root.cz (a jiných webech IINFO,
    BTW: dnes před 9. hodinou měly jejich servery dlouhou odezvu a pak
    chvíli nešly vůbec): nejodpornější je to "poskakování" obsahu, kdy se reklama
    vnořuje do obsahu stránky opožděně, to je fakt hnus. Již před časem sliboval
    sám p. šéfredaktor root.cz, že to bude přehodnoceno, ale zatím je to stále
    stejně nechutné (naštěstí tam aspoň nedávají animované skopičiny). I ten, kdo
    si prohlíží obsah bez přihlášení, resp. nemá na to být "drahokovovým"
    podporovatelem, by měl být ušetřen ničení zraku a nervů.

  • 27. 1. 2022 10:44

    Petr Krčmář

    Já nemám s reklamami na Rootu nic společného, to mají na starosti úplně jiní lidé. Když se na tenhle problém ptám, je mi vždycky vysvětleno, že při načítání stránky není možné vědět, jestli se do daných pozic načtou reklamy nebo ne. To se děje až v uživatelově prohlížeči. Proto se děje to poskakování, které je nepříjemné, ale alternativou k tomu je udělat do každé stránky zhruba osm obrovských děr, které budou statické a připravené pro případnou reklamu, která se tam ale často neobjeví.

    Navíc různé reklamní systémy používají různé typy reklam a záleží třeba na tom, odkud čtenář přijde. Když dorazíte třeba ze Seznamu, dostane slovo na stránce seznamácký reklamní systém a všechno je zase jinak.

    Bohužel reklamní trh tak dneska funguje, málokdo si kupuje reklamu přímo na serveru, většina inzerentů (a jejich agentur) sype reklamy do globálních reklamních systémů a ty pak rozhodují, kde je budou ukazovat. Což mimo jiné znamená, že ty reklamy jako provozovatel webu nemáte pod kontrolou. Prostě vám tam někdo něco zobrazí a vy pak dostanete nějaké peníze.

  • 27. 1. 2022 11:17

    nil nil (neregistrovaný)

    Tak teoreticky lze načítat paralelně a až je načtené všechno, zobrazit všechno. S tím se ale v reálu jednak nikdo nepáře, při předváděčce na localhostu to vidět není a poměrně koluje v prostoru teorie, že uživatel nemůže 1-2-3 vteřiny počkat na načtení1, takže se zobrazuje všechno hned a pak to skáče.

    1 ve finále na to uživatel stejně čeká, protože když má prostě pomalé připojení, nebo nějaký reklamní content je pomalý, tak mu to pak skáče, dočítá se, uhýbá a scroluje, takže je text stejně nečitelný - a ještě to člověka naštve, protože už stačil někam pracně (třeba v autobuse) nascrolovat, nebo něco rozečíst, a pak bác a znova (a třeba ještě znova a ještě znova ....)
    Řešení by vyžadovalo už ze základu jinou práci s obsahem co se týče komunikace s uživatelem o načítání. Částečným řešením pak jsou třeba natvrdo vymezené prostory pro reklamu, ale když se nenačte tak to mate, protože je to prázdné - nějaký default content pro zábavu chybí a často to vypadá, že obsah skončil ...

    PS: Já bych třeba na mobilu klidně i 15 vteřin počkal, pokud by mi stránka hezky řekla, že opravdu načítá a ať jsem v klidu, místo bílého nic a točícího kolečka ...

    Toliko má webovývojová/u­živatelská zkušenost.

    27. 1. 2022, 11:20 editováno autorem komentáře

  • 27. 1. 2022 11:21

    Petr Krčmář

    Nojo, jenže taky může dojít (a běžně dochází) k tomu, že některý z reklamních systémů vypadne. Vy zdržujete uměle načtení stránky a čekáte přitom na něco, co nikdy nenastane. Výsledek je pak horší než současná situace, kdy se obsah načte hned a pokud se prohlížeč nedomluví s reklamním systémem, tak se nic nestane, jen se objeví chyba ve vývojářské konzoli.

  • 27. 1. 2022 11:40

    nil nil (neregistrovaný)

    @Petr Krčmář

    Tak ono není potřeba čekat do nekonečna nebo třeba nejprve zjisti odezvu. ... ale jako ano, já vím, toto je problém.

    Otázka je, co s tím. Běžně se mi stává v normálním provozu, že na nějaký web čekám 10 vteřin. Klidně se zatím mohu podívat z okna, nebo si podat pití. Co mě osobně naštve, obecně mezi weby, když se stránka tváří jako načtená a přitom bude ještě minutu či dvě skákat jako plašená kobylka ...

    Možná by pomohl nějaký indikátor donačítání, třeba "loaded 4/5 adds(or modules ... )" a uživatel by si vybral, jestli čekat nebo scrollovat a pak poskakovat - ne všechno vadí každému ...

    27. 1. 2022, 11:41 editováno autorem komentáře

  • 27. 1. 2022 12:32

    Lukas1500

    Pokud člověk nepotřebuje s webem nějak interagovat, může vypnout JavaScript, pak jsou stránky mnohem rychlejší... no a některé pak nefungují vůbec :-)

  • 27. 1. 2022 12:58

    nil nil (neregistrovaný)

    @Lukas1500

    Je v tom bordel ... ve finále je to problém toho, že máte čumět na něco, co ani vidět nechcete a vlastně z toho ani většina populace nic moc nemá.
    To, že by bez peněz z reklam web nebyl je naprostý blábol. Jenom by web nebyl plný reklamního bordelu a nebyla by polovina webů, které existují stejně jenom kvůli affiliate na Amazon (etc.) a svou přítomností jenom vytvářejí takový "internetový smog" ...

  • 27. 1. 2022 16:06

    Lukas1500

    To, že by bez peněz z reklam web nebyl je naprostý blábol.
    To neumím posoudit. Já to beru tak, že je věcí toho konkrétního webu, jaké věci mi bude zobrazovat a na mně je, abych si vybral, jestli mi to nevadí a budu tam chodit nebo mi to vadí a nebudu tam chodit.
    Když vypnu JavaScript, web mi může dál zobrazovat jednodušší reklamy, nebo mi nezobrazí nic a já si zhodnotím, jestli takový web opravdu nutně potřebuji vidět. Beru to tak, že když mě někde nechtějí, tak tam nelezu :-)

  • 27. 1. 2022 17:24

    nil nil (neregistrovaný)

    @Lukas1500

    Já to dělám tak zhruba jak píšete. Proto vím, kolik bordelu musí člověk prohrabat, než se dostane k něčemu, co nepatří do "popelnice" ...

    Pokud byste to praktikoval taky, tak byste věděl, že často potřebujete mít zapnutý javascript a hlavně, nevíte kam lezete. Takže bez JS máte často rozsypaný čaj, po zapnutí JS zase stahujete kdejaký bordel, nejen reklamy. Takže na prohledání třeba 5 zajímavých webů, musíte prolézt 30 popelnic ... o e-shopech se teda nebavíme, tam si javascript pustit musíte, také pro kdejaký login. A proto když mě někde nechtějí, tak tam nelezu neplatí, minimálně ne na poprvé, což je jako suma za rok slušné mrhání času.

    To neumím posoudit

    Já to odhaduji na základě toho, že web se neproslavil díky reklamám, to nejzajímavější na webu nejsou reklamy a různí podnikaví lidé generují destíky i stovky popelnic kvůli přivýdělku mě moc v této úvaze nezajímá - odpad. Sám můžete např. vidět, že různé weby se k bordelu na webu staví konzervativně, jiní jej vůbec nemají a přesto nabízejí hodnotné hodnoty a provoz na webu udělají ... Takže na základě tohoto si to dovoluji odhadnout. Ale komercionalizace byla nevyhnutelná. Všude kde pobíhají "pěněženky" to někteří lidé zavezou všelijakým "reklamním a sledovacím odpadem".

  • 28. 1. 2022 12:05

    Lukas1500

    Pokud byste to praktikoval taky, tak byste věděl, že často potřebujete mít zapnutý javascript a hlavně, nevíte kam lezete.
    Většinou ho mám zapnutý. Mohu ho vypnout pro některé weby, kde mě zajímá jen čtení textu. Buďto je ten text dobře čitelný i po vypnutí JS nebo se rozsype či vůbec nezobrazí a pak se musím rozhodnout, zda to přetrpím a budu na takový web dále chodit.

    Já to odhaduji na základě toho, že web se neproslavil díky reklamám, to nejzajímavější na webu nejsou reklamy a různí podnikaví lidé generují destíky i stovky popelnic kvůli přivýdělku mě moc v této úvaze nezajímá - odpad.
    Beru to tak, že když chce někdo vytvářet kvalitní obsah, stojí ho to nějaký čas a námahu. Pokud to chce dělat naplno a ne jen tak pro radost ve svém volném čase, musí si na to nějak vydělat. Jestli je to z příspěvků konzumentů toho obsahu, z prodeje zboží, z prodeje reklamního prostoru či z prodeje uživatelových dat, to už je na něm a já se pak rozhodnu, jestli na to přistoupím nebo takové weby nebudu navštěvovat.

  • 28. 1. 2022 12:46

    nil nil (neregistrovaný)

    @Lukas1500

    Ano, já mám taky JS pořád zapnutý. Míval jsem jej pořád vypnutý "no-script", ale většina webů je nepoužitelná a nakonec stejně jenom povolujete všechno, protože v tom bordelu se nelze vyznat. Takže to není řešení.

    Já to taky beru tak, že si tím některé weby vydělávají. Třeba tady root k tomu přistupuje konzervativně a je to v pořádku. To ale není běžný přístup na webu, že?
    Většina webů je přereklamovaná, byť poskytuje jednu blbou informaci tisíckrát překopírovanou (typicky: Google: Python regular expr > 90% obsahu nápadně podobný manuálu a shodný s většinou ostatních (indických) webů), a reálná hodnota vlastně tedy 0, jenom to zabírá ve vyhledávači prvních bžilión řádků ... tak tohle by třeba zmizelo.


    Tyto drobné detaily jsou velmi důležité, protože vaše úvaha se nezabývá ničím jiným než "kdo má na webu reklamu, tak poskytuje hodnotný obsah, nebo je na konci vyhledávače zatímco stejně není reklamou přecpaný". To podle mě platí tak maximálně pro 1% internetu.

    Nakonec to vypadá tak, když nad tím přemýšlím, že čím nicotnější informaci web nese, tím víc reklam zobrazovat potřebuje, ale tím jej možná vyhledávače "ulepšují". Protože prachy i do vlastních reklamních sítí (ehm .. .Google .. ehm). A malé nicotné reklamo-weby se pak také jistě lépe optimalizují - si trochu zaspekuluji

    28. 1. 2022, 12:51 editováno autorem komentáře

  • 28. 1. 2022 17:50

    Lukas1500

    "kdo má na webu reklamu, tak poskytuje hodnotný obsah, nebo je na konci vyhledávače zatímco stejně není reklamou přecpaný"
    To netvrdím. Podle mne je tím arbitrem hodnotného obsahu čtenář. Na weby, které ho zklamaly se už nevrátí. Tím myslím pravidelně navštěvované weby.
    Při klikání na nové odkazy ve vyhledávači je samozřejmě riziko, že se dostanu někam, kam jsem nechtěl. Občas jsem v Googlu používal strategii přejít rovnou na třetí stránku s výsledky.

  • 28. 1. 2022 22:06

    nil nil (neregistrovaný)

    @Lukas1500

    No, možná to netvrdíte, ale Váše prohlášení jako by pouze na tom stavělo. (Já jen říkám, že to platí pro minimum webů.) A znova takovou presumpci používáte zde:

    Na weby, které ho zklamaly se už nevrátí.

    To přece opět platí pro ideální případ. Např. byste si musel pamatovat všechny weby které vám vyhledávač cpe, už jste tam byl a nelíbily (shit obsah, moc reklam, shit web nebo kombinace). Tak to ale přece není. Když něco hledáte, což je velmi častá činnost na internetu, tak procházíte denně i stovky webů (málem jsem se upsal a napsal "stoky webů" :-D ). A v tomto neidealizovaném webu začíná platit to, co jsem napsal výše. Prostě o znova navštěvování se bavíte o malém procentu zavedených standartních webů jako Root, Lupa, Stackoverflow ...a mnoho dalších, ovšem z internetu je to bohužel jen malé procento.

    Já to napíšu ještě explicitněji, ve vztahu k IT, protože to často vyheldávám. Tedy slyšte: Pokud si někdo založil webík, kde občas přidá nějaký článeček, nebo snad jenom kopíruje postupy která jsou na milionu dalších webů (např.: ubunu: how to insall java), tak by (dle mne) neměl mít webík přesr..ný reklamama. To prostě není o "já si vydělám na provoz" nebo "budu mít druhý příjem". Stejně z toho má kulové, provoz webíku stojí pár stovek a jako přivýdělek taky prdlačku. Jenom tím špiní web reklamním javascriptem. Půjdu ještě dál: je to o soudnosti.
    O affiliate webech se ani nebavím, tam jiný účel ani není, jenom je to přervané keywords a odkazy, což vyhledávače "milují" ...

    28. 1. 2022, 22:09 editováno autorem komentáře

  • 27. 1. 2022 13:25

    Lukas1500

    ... a u niektorych to vobec nevadi :-)
    To si také říkám. Stránky, které nejdou ani zobrazit bez JavaScriptu, nestojí za návštěvu. Něco jiného jsou samozřejmě webmaily, bankovnictví a podobné aplikace.

  • 28. 1. 2022 23:42

    martinpoljak

    Některé? Spíše většina. Mám ho jako výchozí stav vypnutý a zapínat ho musím třeba tak na 80 % e-shopů.

  • 27. 1. 2022 13:19

    Mlocik97

    Ako webdev môžem povedať že toto je ľahko riešiteľné prerenderingom a lazyloadingom, spolu s rozumne riešeným CSS (a vkladaním reklám na rozumné miesta vo viewporte).

    Ostatne klokany na steroidoch sú dnes v móde. Niekedy otvorím web, kliknem na tlačítko články v navigačnom menu a objavím sa na stránke s potvrdením o zmazaní účtu.

    27. 1. 2022, 13:20 editováno autorem komentáře

  • 27. 1. 2022 16:40

    `

    Já jsem si říkal, že takovouhle kravinu by někdo neudělal, že by hazardoval s načítáním webu v závislosti "na těch globálních sráčích", že osud načítání prvků na webu předá do víry, že dojde k načtení skriptu nebo dokončení načtení šmírovacího javascriptu....

    A zaslepenci z reflexu to dokonce udělali schválně. (aspoň jen na mobilním zařízení).
    Prostě callback pro donačtení stránky je uložen v nějakém poli a hnije tam napořád, protože se nanačte funkce (ze sprostého serveru), která pole profackuje

  • 27. 1. 2022 12:31

    martinpoljak

    Uživatel může počkat na načtení. Ale nechce. Konverzní poměr třeba na e-shopech to docela znatelně snižuje. To je celé. To není teorie, to je výsledek poměrně širokého měření a zkušenost.

  • 27. 1. 2022 12:41

    Lukas1500

    Uživatel může počkat na načtení. Ale nechce.
    Přesně tak. Když se mi požadovaná informace nezobrazí do pár sekund, řeknu si: "mají to rozbité" a jdu jinam.

  • 27. 1. 2022 12:59

    nil nil (neregistrovaný)

    @martinpoljak

    Uživatel může počkat na načtení

    Ne, nemůže, protože na mobilu nevidíte, co všechno se ještě donačítá ...

  • 27. 1. 2022 10:51

    Bez Podezdívky

    Že by to bylo implicitně vypnuté, tomu se mi nechce moc věřit. Ale aspoň bude fajn, když to půjde snadno vypnout. A možná ještě o stupínek lepší by bylo to nevypínat, ale ze (zveřejněného a aktualizovaného?) seznamu nechat prohlížečem témata úplně náhodně vybírat.

  • 27. 1. 2022 16:34

    `

    zkus si dát jedna a jedna dohromady a zjistit kvůli čemu ten obsahuje a co eliminovat ,aby nemělo co vnořovat.

    "To se děje v uživatelově prohlížeči." - jako návod to stačí?