Dnešná práca s menu je 'Piece of cake'.
Ale spomínam si na časy, keď sme programovali v Turbo C (ev. TP) pod DOSom, a vytvoriť menu (grafické) a ostatné veci bolo časovo náročné... až väčšinou človek stratil energiu a chuť dokončiť celý program :)
Potom prišlo Turbo Vision od Borlandu a bolo to výrazné uľahčenie. A možnosť začať s objektami.
v Delphi se taky dala delat dynamicka menu a kdyz se rozbil ten soubor s definici formulare (ne casto, ale semtam se zadarilo), taky se to muselo rucne opravovat, pokud se pouzival textovy format a ne ten binarni. Jinak - ten kod v Tkinteru pro vytvoreni menu ti pripada slozitej?
tri radky z clanku? https://github.com/tisnik/presentations/blob/master/Python_GUI/Tkinter/54_menu_images2.py#L26
Ja bych to ale zabalil do objektu, kterej bude pres atributy jednotlivy ikony vracet:
class IconSet ... ... ...
Potom neco na zpusob:
editmenu.add_command(label="Undo", underline=0, image=iconset.undo, compound="left")
Ne, nevím o tom, že by takový standard pro Tkinter existoval. Já jsem pro demonstrační příklady použil sadu Oxygen, která má rozumnou licenci, ale tam se ikony generují ze SVG, tj. co ikona, to jeden obrázek. Samozřejmě je možné si doprogramovat načtení z jediného obrázku (s gridem ikon) s použitím PILu, ale to už na ty tři řádky určitě nebude :-/
Mna by zaujimalo ci autor niekedy takto vyrobil nejaku netrivialnu produkcnu aplikaciu a este ju dalej vyvijal alebo spravoval. Lebo ja keby som mal spravovat nejaky kod co sa aspon trochy podoba tomu ako to autor pise, tak by sa nadavalo, vela. Ocividne sa tu iba osahava API Tkintera co je absolutne zbytocne lebo vsetko je to popisane v referencnych manualoch.