Podla mna portovanie prave Half-Life na GNU/Linux ma presny ucel, ktorym je ziskanie obrovskeho poctu testerov na tejto novej platforme. Mohli prakticky naportovat lubovolnu hru alebo vydat nejaku uplne novu, ale prave HL1 je jedna z tych "srdcoviek", pri ktorych si mozu byt isti, ze vela ludi si ju nainstaluje a vela ludi ju bude hrat. A aj diskusia pod tymto clankom im dava za pravdu.
Zisky za predaj tejto konkretnej hry pravdepodobne budu uplne zanedbatelne. Ale skusenosti a spatnu vazbu, ktoru vdaka tomu ziskaju, budu pre ich pripravovanu hernu konzolu a celkovo buduce smerovanie smerom ku GNU/Linuxu velmi cenne. Preto pokladam ich krok za uplne genialny.
Vždyť portují obojí. Valve prakticky vydalo dvě hry, Half-Life a Half-Life 2, vše ostatní běží na enginech na nich postavených. Takže naportováním HL1 mají Counter-Strike, Team Fortress, Day of Defeat a další mody na HL1 postavené.
Source engine naportovaný již je, (viz Team Fortress 2 a L4D2), jen to chce víc otestovat, než vydají zbytek jako samotné HL2, Portaly apod...
A HL1 mrtvá hra? To může tvrdit jen někdo, kdo neví, o čem mluví.