Hlavní navigace

Hex-a-hop: už zase skáču přes hexíky

Filip Vrlík 22. 6. 2007

Prosté skákání. Přesně tahle činnost nás aspoň na krátký časový úsek zaujala snad všechny. Jen vzpomeňme panáka nakresleného na zemi, švihadlo obkreslující geometrický útvar okolo těla či gumu zaříznutou do lýtek. Žádná z dětských her nás dnes nečeká. Přesto si skoků užijeme dostatek, stejně jako logického myšlení.

Hex-a-hop je logickou hříčkou s mnoha a ještě více pravidelnými šestiúhelníky. Pokud je to váš oblíbený útvar, máte štěstí. Jestliže nikoli, brzy jej budete nenávidět. Pozadí příběhu či přesněji příběh samotný je nepropustnou záhadou. Hlavní hrdinkou je roztomilá mladá dívka neznámého jména i původu připomínající japonská manga. Každopádně vzhledem k nelehkým úkolům, které před ní stojí, by zajisté ocenila vaši pomoc. Nabídnete ji svůj důvtip?

HaH 1

Čeká vás neuvěřitelných sto levelů, ve kterých se řádně zapotíte. V každém z nich bude však cíl stejně prostý. Odstranit veškeré zelené dlaždice na hrací ploše. Ty zmizí, jakmile na ně dívka skočí nebo spíše z nich odskočí. Počítejte tedy s tím, že jakmile z dlaždice jednou zmizíte, potopí se do hlubin moře a nedá se již využít. Od lehčích kol se propracujete postupem času ke složitějším. Přibudou další speciální dlaždice spolu s instrukcemi jejich vlastností. Například modrá, jež se po prvním odskoku změní na zelenou, bloky, jež zmizí až po odstranění všech ploch dané barvy, plovoucí šestiúhelníky, střílející, ledové, atd. Paleta je vskutku široká.

Autoři nápady rozhodně nešetřili a postupným přidáváním dalších aspektů se hra jen tak neomrzí. Šikovně provedené, není-liž pravda? Jakožto hráči nejsme ani příliš omezeni. Žádný časový limit, počet životů, nic takového. Smíme vracet docela velký počet tahů zpět, když se něco nepovede, nebo misi libovolněkrát restartovat. Proč je tedy tak těžké hru dohrát? Jediný nedostatek může být nedostatečná představivost.

HaH 2

Po startu Hex-a-hop se objevíte ve skromné hlavní nabídce. Krom quit a options, kde jen přepínáte na fullscreen, zbývá jediná volba, a to začátek hry. Na výběr máte buď novou hru nebo pokračovat v rozjeté. Svou hru si poznáte dle procent, z kolika je hra úspěšně zvládnutá. Vrhněme se dále. Tak, objevili jste se na mapě kol. Při premiéře se zobrazí nápověda oznamující vám, co nyní. Ostatně nápověda je stále k dispozici po stisknutí Esc. Dvanáct stránek popisujících vše, co byste mohli považovat za užitečné.

Stejně jako například ve Fish Fillets se vám na mapě ukáží levely právě dostupné. Šedé kuličky znázorňují kola splněná a černé zase ta, jež na řešení teprve čekají. Od začátku nemáte k dispozici celou plochu. Až po dokončení mise se spojnice trochu rozšíří. Není přesně dáno, o kolik. Vybrat si tak můžete například libovolný ze sedmi levelů nebo se dostanete k místu, kdy musíte projet jeden zatracený. Nic to nemění na tom, že je v konečném důsledku musíte splnit všechny.

HaH 3

Zpracování je nutno říci kvalitní. Hex-a-hop je velmi hezky prokreslen a příjemně si hraje s detaily. Jako nedostatek bych viděl absenci jakéhokoli hudebního doprovodu. Je to hlavně velká škoda. Být stejně povedený jako grafika, stálo by za to. Do motivu kreseb anime by se určitě něco našlo. Ovládání je možné hned několika kombinacemi kláves a každý si najde tu svou ideální sestavu. Hratelnost je geniálně prostá, myslím si, že vás Hex-a-hop chytne. Už jen jedno kolo a vypnu to. Notoricky známý falešný slib hráčů se opět jednou projeví.

HaH 4

Hex-a-hop je logickou, příjemnou, dobře zpracovanou hrou, která vás otestuje po stránce představivosti a inteligence. Za zkoušku bezpochyby stojí. Na kolika procentech se zastavíte? Nebo si myslíte, že rychle a snadno dovršíte sta? Snílci. Ke skoku připravit. Hop, hop, hop. Buďte jako Gumídci po požití hopsinkové šťávy.

HaH 5

Instalace téhle skákačky není vůbec obtížná, ze stránek hry si stáhneme Linux version, má něco pod megabajt. Po rozbalení archivu hru zkompilujeme příkazem make. Je vyžadována SDL knihovna. Po úspěšně provedeném make nám vypadne binárka Hex-a-hop, kterou stačí spustit.

Našli jste v článku chybu?

10. 7. 2007 19:34

arabela (neregistrovaný)
100% jo jo jo jo jo jo jo jo jo jo! zatim jen 61% mastered ale dem NATO!!!!!!!!!!!!!!!

10. 7. 2007 19:03

arabela (neregistrovaný)
tak uz jen jeden chybi...
Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Vitalia.cz: Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Lupa.cz: E-shopy: jen sleva už nestačí

E-shopy: jen sleva už nestačí

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

DigiZone.cz: Sony KD-55XD8005 s Android 6.0

Sony KD-55XD8005 s Android 6.0

Podnikatel.cz: Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Vitalia.cz: Žloutenka v Brně: Nakaženo bylo 400 lidí

Žloutenka v Brně: Nakaženo bylo 400 lidí

DigiZone.cz: Flix TV má set-top box s HEVC

Flix TV má set-top box s HEVC

Vitalia.cz: Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Vitalia.cz: „Připluly“ z Německa a možná obsahují jed

„Připluly“ z Německa a možná obsahují jed

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

DigiZone.cz: Další dva kanály nabídnou HbbTV

Další dva kanály nabídnou HbbTV

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?